هنر خانه داری

طرز تهیه آلو خشک کرده خانگی با چند روش

روش خشک کردن آلو ورقه ای در خانه

آلو یکی از میوه هایی است که طرفداران بسیار دارد و به رنگهای زرد و سیباه در بازار موجود میباشد. این میوه از طعم بی نظیری برخوردار است. هم میتوان طعم ترش آن را در بازار پیدا کنیم هم طعم شیرین آن را بیابیم. برای اینکه بتوانیم آلو را به مدت طولانی نگهداری کنیم آن را خشک میکنیم. طرز تهیه آلو خشک کرده خانگی با چند روش را برای شما توضیح داده ایم.

مواد لازم برای تهیه آلو خشک کرده خانگی با چند روش

تنها ماده ای که لازم است آلو می باشد.

طرز تهیه لواشک آلوچه خانگی ترش و خوشمزه

طرز تهیه آلو خشک کرده خانگی با چند روش

طرز تهیه آلو خشک کرده با چند روش

مدت زمان تهیه بستگی به روش انتخابی دارد.

  1. روش اول

    برای خشک کردن آلو به روش نور خورشید ابتدا آلو ها را شسته سپس آبکشی میکنیم. بعد ازآن روی سطحی آلو ها را پهن میکنیم. و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار میدهیم  و میگذاریم تا آب آلو ها گرفته شود.

  2. روش دوم

     در این روش در قابلمه ای آب میریزیم و میگذاریم تاآب به جوش بیاید. سپس آلوها را میشوییم و آلو ها را در آبکشی میریزیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار میدهیم. بعد از چند دقیقه پوست آلوها شروع به باز شدن میکند در این زمان آلوها را از روی حرارت آب جوش بر میداریم. روی سطحی قرار میدهیم و در مقابل نور آفتاب میگذاریم تا آب آن کشیده شود و آلوهای خشک آماده استفاده قرار بگیرند.

  3. روش سوم

     در این روش آلوها را در فر قرار میدهیم و در دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه فارنهایت قرار میدهیم. بهتر است فویل آلومینیومی را در زیر سینی فر قرار بدهیم تا موقع خارج شدن آب اضافه آلو ها در فر نریزد. بعد از حدود ۲ الی ۳ ساعت که تقریبا آب آلوها گرفته شد آلوها را از فر خارج میکنیم. و دوباره در زیر نور آفتاب قرار میدهیم تا کاملا خشک شود.طرز تهیه آلو خشک کرده خانگی با چند روش

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا