غذاهای اصلی

تهیه غذا برای ختم (انتخاب و سفارش غذای مراسم ختم)

غذا و یا ولیمه برای مراسم ختم یکی از رسوم ایرانیان برای گرامی داشت عزیز از دست رفته است. برخی از افراد تصمیم میگیرند تا برای احسان و خیرات برای روح عزیز مرحومشان ضیافت شام و یا ناهار برگزار کنند. از جمله چالش هایی که ممکن است با آن در این مسیر روبه رو شوند، پیدا کردن رستوران و یا تالاری است که بتوانند غذای مناسب برای ختم عزیز خود تهیه کنند. اما نگران نباشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تمام این چالش ها را بررسی کنیم و برای این کار بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. و همچنین برای عزیزانی که به سفارش غذا برای ختم در تهران و کرج و یا اطراف آن حضور دارند، پیشنهاد ویژه‌ای برای تهیه غذا برای ختم داریم.

انتخاب غذای مراسم ختم

اگر می خواهید برای مراسم ختم غذا سرو کنید باید غذا یا منویی را انتخاب کنید که همه پسند باشد و بتوانید به راحتی آن را تهیه و سرو کنید. بیشتر افراد برای انتخاب غذای مراسم ختم عزیزشان بنا به شهر و رسم و رسوم شهر انتخاب های متفاوتی دارند، برای مثال در شهر های مختلف چه نوع غذایی برای چنین مراسم هایی سرو می شود و شما از میان چه غذاهایی می توانید انتخاب کنید. در بیشتر شهر ها چلو جوجه کباب، چلو کباب کوبیده، زرشک پلو با مرغ و یا قیمه سرو می گردد یا در بقیه شهرستان ها بنا به رسم و رسوم آن منطقه غذا سرو می گردد برای مثال در استان قزوین نثار پلو یا قیمه نثار سرو می شود.

تهیه غذا برای ختم

محل برگزاری مراسم ختم

بیشتر افراد مراسم ختم را در تالارها، رستوران، مسجد و یا در بهشت زهرا برگزار می کنند که این بستگی به سلیقه شما دارد که دوست دارید مراسم تان چگونه و کجا برگزار شود. اگر در تالار یا رستوران می خواهید مراسم را برگزار کنید باید به تعداد مهمان ها و مقدار بودجه ای که برای این بخش در نظر گرفته اید فکر کنید. بیشتر تالارها یا رستوران ها آماده پذیرایی از مهمانان شما هستند و می توانند مسئولیت ناهار یا شام ختم شما را به آن ها واگزار کنید. اما اگر می خواهید مراسم را فقط در محل دفن یا بهشت زهرا انجام دهید می توانید صندلی، سایه بان و پک پذیرایی سفارش دهید و در محل خاکسپاری از مهمانان پذیرایی کنید.

تعداد مهمانان مراسم ختم

تعداد مهمانان برای مراسم ختم بستگی به شما دارد که چه تعداد مهمان برای مراسم ختم می خواهید دعوت کنید. می توانید از قبل برای مهمانان خود و بستگان دور دعوت نامه بفرستید و با آن ها در ارتباط باشید تا از تعداد مهمان هایی که به مراسم شما می آیند آمار داشته باشید. اما در اکثر مواقع تعداد مهمان ها را فرضی می گیرند و غذا یا پک های پذیرایی را بر اساس تعداد مهمان ها سفارش می دهند.

سفارش و تهیه غذا برای ختم

یکی از بخش های مهم مراسم ختم سفارش غذا است که این بخش هم خود دارای چندین موارد مهم است که باید در نظر بگیرید و آن ها را رعایت کنید. یکی از مواردی که باید رعایت کنید تعداد مهمان هایی که در مراسم حضور می یابند. مهم است که چه تعداد غذا برای مهمان ها باید سفارش دهید. اگر مراسم را در تالار برگزار کنید دیگر نیازی نیست غذا سفارش دهید برخی تالار ها مسئولیت تهی غذا برای ختم را بر عهده می گیرند و هزینه بیشتری برای این کار دریافت می کنند.

بودجه ای که برای مراسم ختم در نظر می گیرید بسیار مهم است و این موضوع هم بر چند بخش مانند تعداد مهمان ها، نوع و تعداد غذای مراسم، محل برگزاری مراسم و پک های پذیرایی تاثیر خواهد گذاشت.

تهیه غذا برای ختم

آماده سازی پک پذیرایی

پک های پذیرای بسته هایی هستند که برای پذیرایی راحتتر مهمانان آماده می شود. که مواردی که داخل پک ها قرار می گیرد به سلیقه شما بستگی دارد برخی درون این پک ها را با میوه، کیک یزدی یا تیتاپ، آبمیوه، خرما، نسکافه آماده، چای کیسه ای، میکادو و حلوا پر می کنند و این موضوع کاملا سلیقگی است که از این موارد کدام را انتخاب کنید. این کار را خودتان با کمک بقیه بستگان می توانید انجام دهید یا این که از شرکت هایی که چنین پک هایی را به صورت آماده درست می کننند و تحویل می دهند سفارش دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا