تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه گوشت قالبی (میت لوف) +آموزش تصویری

طرز تهیه گوشت قالبی (میت لوف)

(آموزش تصویری)

Recipe - Meat - Templates - meatloaf - teaching - image

میت لوف همینطور که از ترجمه خود کلمه هم پیداست همون گوشته که داخل قالبهای لوف یا به قول معروف قالب کیک انگلیسی پخته میشه. اصل این غذا از اروپا میاد و دستورهای مختلفی داره من اینبار یه دستور جدیدشو امتحان کردم که فوق العاده خوشمزه بود.
اول ازهمه بگم که گوشتی که استفاده میکنید سعی کنید چربی نداشته باشد تا در حین پخت ترک نخوره و قشنگ قالبی در بیاد.
مقدار موادی که بکار میبرید با سایز قالبتون یکسان باشه چون گوشت زمان پخت کمی کوچیکتر میشه و ارتفاعش کم میشه اینو به این جهت میگم که قالبهای لوف در سایزهای مختلف هست.من از قالب 26 سانتی استفاده کردم و عرضش 12 سانته تو این قالب تا 1 کیلو گوشت را میتونید بپزید.

مواد لازم برای 6 نفر؛ میتونید نصفش کنید ولی ارتفاع میت لوف کمتر میشه.
مواد لازم :

گوشت چرخکرده ا کیلوگرم
پیاز خرد شده 3 لیوان یا کاپ ( 3 پیاز بزرگ)
روغن زیتون 1 ق غ
آویشن 1 ق چ
نمک 2 ق چ
فلفل 1 ق چ
آب مرغ 3/1 کاپ
رب گوجه 1 ق غ
پودرسوخاری 2/1 کاپ
سس کچاپ 2/1 کاپ
تخم مرغ 2 عدد
سس worcestershire
سس سالسا 3 ق غ

من بجای سس “worcestershire” از سس سالسا استفاده کردم چون معادل این سس را پیدا نکردم و بجاش از سالسا استفاده کردم ، با این سس هم که من ریختم طعمش عالی شد.

Recipe - Meat - Templates - meatloaf - teaching - image (2)

ابتدا روغن زیتون را داخل تابه متوسطی بریزید کمی که داغ شد پیازها را اضافه کنید به همراه نمک و فلفل و آویشن و بین 8-10 دقیقه بگذارید تا پیازها با حرارت ملایم بپزه و رنگشون شفاف بشه و به اصطلاح سبک بشه ولی به هیچ وجه سرخ نشه در حین کار میتونید تابه را تکان بدید پیاز که آماده شد، سس و آب مرغ و رب گوجه را اضافه کنید و بگذارید تا خنک بشه.
برای آب مرغ میتونید طبق لینک زیر درست کنید:

طرز تهیه آب مرغ

و آب مرغ را داخل قالبهای یخ بریزید و داخل فریزر بگذارید یخ بزنه و بعد از اینکه یخ زد بریزید داخل کیسه زیپ بگ و فریز کنید و در مواقع لزوم ازش استفاده کنید و یا اینکه با عصاره پودری مرغ ، آب مرغ را درست کنید؛ هربسته را باید در نیم لیتر آب جوش حل کرد.

Recipe - Meat - Templates - meatloaf - teaching - image (3)

سس کچاپ برای آخرین مرحله و روی گوشت هست.
در یک کاسه بزرگ گوشت را با مخلوط پیاز، تخم مرغ و آرد سوخاری مخلوط کرده و با چنگال بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند ولی به حالت پوره نمیخواهیم دربیاند، دقت کنید یعنی بلندر و مخلوط کن و …. احتیاج نیست فقط چنگال.
اول کار نوشتم میتلف رسپیهای مختلفی داره تو بعضیعاش باید کلی گوشت را ورز بدی ولی این فرق داره.

Recipe - Meat - Templates - meatloaf - teaching - image (4)

توی پرانتز هم بگم من از آرد سوخاری استقاده نکردم از مغز نون باگت خشک پودر شده استفاده کردم. قبلا هم گفته بودم یه بسته نون باگت بگیرید مغز نونها را در بیارید بگذارید تو فر یا همینطوری خودش خشک بشه بعدش آسیاب کنید. ببینید چه آرد سوخاری با کیفیتی میتونید درست کنید.

Recipe - Meat - Templates - meatloaf - teaching - image (5)

الان عکسو دیدید تعجب نکنید چرا 1 تخم مرغه من مواد را نصف کردم.
کف قالب را کاغذ روغنی انداخته و دیواره ها را چرب کنید، نگران نباشید اصلا نمیچسبه و خیلی شیک در میاد؛ فقط نگران این باشید که وسطش ترک نخوره.
مواد را داخل قالب ریخته و سس کچاپ را روش ریخته به مدت 1 تا 1و 4/1 ساعت روی دمای 325 درجه فارنهایت یا 160 درجه سانتیگراد بگذارید بپزه ( فر را از اول کار روشن کنید.) من حدود 75 دقیقه گذاشتم تو فر تا بپزه.

Recipe - Meat - Templates - meatloaf - teaching - image (6)

برای اینکه داخل فر ترک نخوره یه ظرف حاوی آب جوش را زیر قالب داخل فر میگذاریم. من عکسشو براتون گذاشتم که متوجه بشید.یه قالب کیک را پر آبجوش کردم گذاشتم داخل فر( بخاراش پیداست که چقدر جوشه) و بعد قالب را گذاشتم.
از فر که دراوردید بگذارید کمی خنک بشه دور تا دور دیواره را با چاقو آزاد کنید ظرف سروتون را رو سر قالب بگذارید و وارونه کنید و به صورت کیک برش بدهید.

پی نوشت : سس را با اندکی تاخیر پیدا کردم و مزه اون اصلا شبیه سس سالسا نبود :))

Recipe - Meat - Templates - meatloaf - teaching - image (7)++++++++

++++++++

++++++++

3.4/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا