تازه های شستشو ، نظافت ، لکه گیریتازه های متفرقه خانه داریغذاهای اصلیهنر خانه داری

دانستنی های مهم آرام پزی

دانستنی های مهم آرام پزی

 

ashpaziha (2)

یک آرام پز می تواند زندگی را با آسایش بیشتری همراه کند زیرا هنگامی که از قبل برای غذا برنامه ریزی می کنید، برای رسیدگی به امور خانه، زمان بیشتری خواهید داشت.
وقتی بعد از ظهر به خانه برمی گردید و با بازکردن در، بوی خوش خوراکی گرم و آماده را که در آرام پز منتظر شماست، استشمام می کنید، نیمی از خستگی شما برطرف می شود. یک آرام پز می تواند زندگی را با آسایش بیشتری همراه کند زیرا هنگامی که از قبل برای غذا برنامه ریزی می کنید، برای رسیدگی به امور خانه، زمان بیشتری خواهید داشت. آرام پز مواد غذایی را به آهستگی و در حرارت کم- معمولا بین ۷۵ تا ۱۳۵ درجه سانتی گراد- می پزد. حرارت کم موجب می شود که قطعات گوشت حتی اگر گوشت بسیار عالی هم نباشد، نرم و خوش خوراک شود و آب کمتری از دست بدهد.

پخت و پز آهسته و مطمئن
برای اطمینان از سلامت غذا، درجه آرام پز باید در حدی باشد که بتواند غذا را به آرامی و بدون نیاز به رسیدگی تهیه کند و از طرفی باید آن قدر سریع باشد تا موجب فاسد شدن غذا نشود. برای اطمینان از این که درجه حرارت برای غذایی که تهیه می کنید از هر جهت سالم و مطمئن است، قبل از پخت هر غذایی، آرام پز را با روش زیر امتحان کنید.

_ آرام پز را با حدود ۲ لیتر آب نیم گرم پر کنید.
به مدت ۸ ساعت آن را روی درجه پایین قرار دهید.
با استفاده از یک دماسنج مناسب دمای آب را اندازه بگیرید. این کار را باید سریع انجام دهید چون به محض برداشتن در ظرف، دما به سرعت کاهش می یابد. دمای آب باید ۸۵ درجه سانتی گراد باشد. اگر دما از این حد بیشتر باشد، به این معنا ست که اگر غذایی را به مدت ۸ ساعت و بدون به هم زدن در آن بپزیم، غذا بیش از حد پخته یا آب خود را از دست می دهد. اگر حرارت آب کمتر از ۸۵ باشد، به این معناست که آرام پز شما به دمای مناسب نمی رسد و امکان فاسد شدن غذا در آن وجود دارد.

_ آرام پزهایی که دارای ظرف سرامیک هستند نه تنها راحت تمیز می شوند، بلکه شما می توانید مواد غذایی را آماده کنید و ظرف را در یخچال بگذارید و در زمان مناسب آن را مصرف کنید.

_ گرم کردن مجدد غذا در آرام پز به هیچ وجه توصیه نمی شود. ظرف آرام پز را هرگز کمتر از نصف آن و بیشتر از دو سوم گنجایش پر نکنید.

_ در آرام پز، سبزیجات کندتر از گوشت و مرغ می پزد بنابراین اول سبزیجات را در ته و دور ظرف قرار دهید و سپس گوشت را اضافه کنید و مواد را با مایعی نظیر آب، آب گوشت یا مرغ یا سس بپوشانید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا