ترشی | شور

طرز تهیه ترشی برگ مو به دو روش

طرز تهیه ترشی برگ مو به دو روش

 

How-supply-pickle-leaf-hair-of-the-way

 

طرز تهیه ترشی برگ مو به دو روش متفاوت

مواد لازم جهت تهیه ترشی برگ مو :

برگ مو : 1 کیلو
سرکه : 750 گرم
فلفل قرمز : 1 قاشق چای خوری
سیر : 150 گرم
موسیر : 150 گرم
فلفل تند قلمی : 100 گرم
فلفل سیاه : 1 قاشق چای خوری
فلفل دلمه ای (رنگی) : 100 گرم

طرز تهیه ترشی برگ مو :

روش اول

برگ موهای لطیف و جوان را در ظرفی که حاوی یک و نیم لیتر آب و یک قاشق چای خوری جوش شیرین است، چند جوش بدهید تا نرم شوند. اگر برگ موها پیر و درشت باشند، مدت جوشاندن کمی بیشتر می شود(حدود ۱۰ دقیقه). سپس آن ها را در یک صافی ریخته و بعد روی پارچه ای تمیز پهن کنید تا آب اضافی آنها به طور کامل گرفته شود.
سبزیجات را ساطوری خرد کرده و سیرها را پوست کنده و خرد کنید.
موسیرها را نیز اگر خشک هستند، به مدت ۴- ۳ ساعت خیسانده، سپس پاک کنید.
فلفل های قلمی تند را به صورت قطعاتی درشت خرد کنید؛ اگر فلفل تازه در دسترس نبود، می توان از مخلوط پودر فلفل سیاه و قرمز و یا یکی از آنها به تنهایی استفاده کرد.
در ظرف مخصوص ترشی چند عدد از برگ موها را کف ظرف پهن کرده و روی آنها مقداری از مخلوط موسیر، سیر، سبزی ترشی و فلفل قراردهید.
مجدداً چند عدد دیگر برگ مو روی این مخلوط قرار داده و به همین ترتیب عمل کنید تا ظرف پر شود. در صورت تمایل می توانید گوجه فرنگی خلال شده، هویج حلقه حلقه شده و فلفل دلمه ای های رنگی ( قرمز، زرد، سبز، ارغوانی، نارنجی) خرد شده هم لابه لای آن ها قرار دهید.

روش دوم

موسیر، فلفل تازه و سیر را چرخ کرده یا همان طور که قبلاً گفته شد از پودر فلفل استفاده کنید. سبزیجات معطر را ریز خرد کرده و یا چرخ کنید. سپس تمام مواد را باهم مخلوط کرده، مقداری از مواد مخلوط شده را درون برگ مو قرار داده و به صورت دلمه، پیچیده یا لوله کنید و داخل شیشه به صورت مرتب بچینید.
سرکه، نمک و زردچوبه را باهم در ظرفی مخلوط کرده و روی دلمه ها بریزید. برای هر لیتر سرکه یک قاشق سرخالی نمک در نظر بگیرید که بسته به ذائقه می توان مقدار آن را بیشتر کرد. در صورت تمایل می توان مقدار کمی نعنا خشک روی آن بپاشید.
در این جا نیز مانند روش اول می توان از هویج و گوجه فرنگی استفاده کرد، با این تفاوت که در این روش باید گوجه فرنگی و هویج را نگینی خرد کرد و با سایر مواد مخلوط کرده و داخل برگ قرار دهید.

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا