انواع دسر

طرز تهیه پودینگ موز مخصوص بعد از افطار

طرز تهیه پودینگ موز مخصوص بعد از افطار

 

How-supply-pudding-banana-for-after-the-break
پودینگ ها دسر هایی خوشمزه و خوش طعم می باشند که می توان آنها را به عنوان دسر و عصرانه نوش جان کرد. پودینگ موز یک دسر جنوبی می باشد که از لایه های موز و ویفر وانیلی تشکیل شده است. با طرز تهیه پودینگ موز با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد سلف ریزینگ     ۲ قاشق غذاخوری
شکر                          ۲/۳ فنجان
نمک                          ۱/۸ قاشق چایخوری
تخم مرغ                    ۳ عدد (زرده و سفیده جدا)
شیر                           ۲ فنجان
وانیل                         ۱ یک قاشق چایخوری
ویفر وانیلی               ۳۵۰ گرم
موز                           ۴ تا ۵ عدد رسیده
شکر                          ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا فر را برای دمای ۴۰۰ فارنهایت یا ۲۰۴ سانتی گراد گرم کنید. آرد، نمک و شکر را در یک ظرف یا قابلمه بریزد و هم بزنید و سپس کنار بگذارید. حالا در یک ظرف دیگر، زرده تخم مرغ را با یک هم زن الکتریکی آنقدر بزنید تا به خوبی کف کند سپس شیر را به آن اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید.

حالا مخلوط شیر و زرده و تخم مرغ را در داخل مخلوط آرد بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی گاز با شعله متوسط گذاشته و دائم هم بزنید تا مخلوط شما سفت و ضخیم شود.  حالا ظرف را از روی شعله بردارید و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

موز های خریداری شده را ابتدا با کمک یک چاقو به صورت گرد گرد خرد کنید. حالا در یک ظرف مخصوص فر ابتدا یک لایه از ویفر وانیلی را بچینید و سپس موز را روی آن بچینید. اینقدر این کار را تکرار کنید تا موز و ویفر وانیلی شما تمام شود.

مخلوط آرد و زرده تخم مرغ را که از روی گاز برداشته بودید را روی لایه های ویفر وانیلی و موز بریزید تا تمام روی ویفر و موز ها پوشیده از این مخلوط شود. با کمک یک چاقو کاری کنید که این مخلوط از گوشه های ظرف به پایین نیز برود.

در ظرف دیگر سفیده های تخم مرغ را با یک هم زن برقی با آخرین سرعت برای حدود یک دقیقه بزنید سپس کم کم دو قاشق شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا شکر به خوبی حل شود و سفیده تخم مرغ نیز سفت شود به طوری که پس از در آوردن هم زن از ظرف حالت خود را از دست ندهند. این فرآیند بین ۲ تا ۵ دقیقه طول می کشد.

حالا روی ظرف حاوی ویفر وانیلی، موز و مخلوط آرد، مخلوط شکر و سفیده تخم مرغ را بریزید تا روی ظرف را به طور کامل بپوشاند. حالا ظرف را درون فر بگذارید تا برای ۶ تا ۸ دقیقه بپزد و سفیده تخم مرغ روی ظرف طلایی شود.

نکته :

آرد سلف ریزینگ حدود ۸-۹% پروتئین دارد و آردی است که از ترکیب آرد و بیکینگ پودر و نمک درست شده است که توصیه میشود آماده آن را نخرید چون اگر آرد مدت طولانی بماند؛ بیکینگ پودر داخل آرد اثرش را از دست میدهد و کیک پف نخواهد کرد.

۱ پیمانه آرد سلف ریزینگ = آرد همه کاره یا سفید معمولی (۱۳۰ گرم) + ۱و ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر+ ۱/۴ قاشق چایخوری نمک. مقدار آرد کمی از ۱ پیمانه کمتر است یعنی بعد از اندازه گیری به اندازه ۲ قاشق چایخوری از آرد بردارید و بعد نمک و بیکینگ پودر اضافه کنید.

نکته :

قبل از گذاشتن پودینگ موز در فر می توانید با کمی دارچین روی پودینگ را تزئین و طعم تازه ای را به آن اضافه کنید.

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا