انواع دسر

دستور تهیه پاناکوتا زعفرانی

دستور تهیه پاناکوتا زعفرانی

 

Recipe-preparation-Panakvta-saffron

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا یکی از خوش طعم ترین دسرها و بسیار مناسب برای انواع میهمان ها می باشد. این دسر انواع مختلفی دارد که پاناکوتا زعفرانی یکی از آنهاست.
مواد لازم اندازه مقدار / کالری
زعفران دم کرده 1 پیمانه 100 گرم / 310 کالری
قیصی 5 عدد نامشخص
ورقه ژلاتین 4 برگ 100 گرم / 338 کالری
شیر نیم لیتر 100 گرم / 110 کالری
خلال پسته 2 قاشق غذا خوری 100 گرم / 680 کالری
پوست لیمو 1 قاشق مربا خوری 100 گرم / 9 کالری
خلال بادام 2 قاشق غذا خوری 100 گرم / 612 کالری
شکر 2 الی 3 قاشق غذا خوری 100 گرم / 400 کالری
پودر نارگیل 1 الی 2 قاشق غذا خوری 100 گرم / 550 کالری
دنت زعفرانی 4 عدد نامشخص
ظرز تهیه  پاناکوتا زعفرانی :
اول نیم لیتر شیر را داخل ظرفی ریخته .بعد 1 پیمانه زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیمسپس 4 تا دنت زعفرانی را اضافه می کنیم و بعد آن ها را هم می زنیم.وقتی که به خوبی مخلوط و یک دست شد ، آن را داخل ظرف دیگری ریخته و روی حرارت قرار می دهیم .
*. بعد مقداری از خلال پسته و بادام را کوبیده و بعد داخل ظرف می ریزیم .حالا پوست لیمو را رنده کرده و به محتویات ظرف خود اضافه می کنیم .عد از این ، ورق های ژلاتین را به ظرف اضافه می کنیم و بعد پودر نارگیل را نیز اضافه کرده .
*. بعد هم قیصی را به صورت برش های کوچک درآورده و به محتویات ظرف اضافه می کنیم . و خوب هم می زنیم تا  ته  نگیرد .ته ظرف هایی که آماده کرده اید کمی شکر ( قهوه ای یا سفید ) بریزید ( برای زیبا شدن تصویر ته دسر )
*. محتویات ظرف روی حرارت شما شروع به حباب دادن می کند که نشانگر این است که ورق های ژلاتین خوب حل شده و ته نگرفته است .حالا مایع داخل ظرف را به داخل ظرف های آماده کرده می ریزیم و بعد صبر می کنیم تا بخار آن برود.
*. بعد آن را به مدت یک ساعت و نیم الی 2 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم .حالا در این مرحله از کار ، ما یک دسر مدرن را به یک آشپزی ایرانی تبدیل کرده ایم و با بقیه خلال های بادام و پسته روی دسرهای خود را تزئین کنید .
نکته : برای درست کردن پاناکوتا با بافت عالی ، حتماً باید از دنت استفاده نمائید .

 خواص پسته :

*.  پسته در بین گروه آجیل ها، یکی از بهترین منابع پتاسیم می باشد. پتاسیم 1 عدد پسته برابر پتاسیم 1 عدد پرتقال است. مقدار پتاسیم در 2 عدد پسته بیشتر از 1 عدد موز می باشد. پتاسیم موجود در پسته، به تعادل مایعات بدن کمک می کند، ضربان قلب را تنظیم می کند و برای کاهش فشار خون نیز بسیار مفید می باشد.

 

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا