تازه های نکات شیرینی پزی

راهنمای رنگ های بیسکویت و کیک و شیرینی

راهنمای رنگ های بیسکویت و کیک و شیرینی

Guide - colors - biscuits - and - cake - and - sweets (1)

وقتی قراره کیک یا بیسکوییت تزئین کنیم، رنگ نقش مهمی رو بازی میکنه. یه طرح زیبا اگه بدرنگ باشه، هرچقدر هم که براش زحمت کشیده باشیم به درد نمیخوره.

رنگ های پودری، رنگ های مایع، رنگ های ژله ای (خمیری) و رنگ های اسپری متداول ترین رنگ هایی هستن که الان تو بازار پیدا میشن و به راحتی و حتی آنلاین هم میتونید این رنگ ها رو بخرید.

استفاده از هرنوع و هرمارک رنگی با هرقیمتی با تصمیم گیری خودتونه و چیزایی که اینجا مینویسم فقط سلیقه شخصی منه.
با توجه به قیمت و کیفیت رنگ هایی که تو بازار هست، بهترین گزینه برای رنگ کردن کرم ها و مخصوصا رویال آیسینگ و همچنین فوندانت، رنگ های ژله ای ویلتون هستند که در حال حاضر هر قوطی این رنگ ها 10 هزار تومانه و من بیشترین تنوع رنگش رو که تا حالا تو فروشگاه های اینترنتی ایران دیدم 17 رنگه. البته ممکنه با گذشت زمان همه این موارد تغییر کنه. مقدار کمی از این رنگ برای رنگ آمیزی کرم ها و خمیرها کافیه. همیشه با خلال دندون کمی رنگ به کرم یا خمیر مورد نظرتون بزنید و اگه کم بود اونوقت باز بهش رنگ اضافه کنید.

شما شاید با توجه به امکانات و شرایطتون رنگ های زیادی تو خونه داشته باشید یا اینکه فقط چند تا رنگ داشته باشید و بقیه رنگ ها رو با ترکیب اون ها بسازید. البته اگه هرچی رنگ تو بازار هست رو هم بخرید بازم ممکنه یه رنگ خاصی نیاز داشته باشید که باید با کمک ترکیب رنگ های دیگه بهش برسید.

برای رنگ کردن رویال آیسینگ یا کرم های دیگه رنگ رو به کرم اضافه کنید و هم بزنید.

برای رنگ کردن خمیر هم کمی رنگ روش بمالید و شروع کنید به ورز دادن خمیر تا کاملا رنگش یکدست بشه. فقط دستکش یادتون نره.

من دو تا چارت اینجا براتون میذارم که میتونید برای ترکیب رنگ ها ازشون کمک بگیرید. فقط این نکته تو ذهنتون باشه که این چارت ها بر اساس استاندارد رنگ های اصلی تو کامپیوتر ساخته شده و ممکنه به راحتی با عوض شدن مارک رنگی که استفاده می کنید به نتیجه متفاوتی برسید ولی این چارت ها میتونه شروع خوبی باشه. حداقل میدونید باید چه رنگ هایی رو ترکیب کنید تا به رنگ مورد نظرتون برسید. ولی در نهایت باید با تجربه و آزمون و خطا رنگ موردنظرتون رو درست کنید.

Guide - colors - biscuits - and - cake - and - sweets (2)

 

این دو تا چارت که در ادامه میذارم خیلی کلی هستن و منظورشون مارک یا  چیز خاصی نیست. شما اگه با مداد رنگی هم این رنگ ها رو با هم ترکیب کنید باید تقریبا  به همین نتیجه برسید.

چارت اولی با رنگ های آبی، صورتی، زرد و مشکی ساخته میشه و ترتیب عددهایی که می بینید به همین شکله.

 

Guide - colors - biscuits - and - cake - and - sweets (3)

چارت دومی کمی ساده تر و تخصصی تره.

Guide - colors - biscuits - and - cake - and - sweets (4)

 

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا