انواع غذای کودک و انواع غذای نوزاد و تغذیه کودکان

هنگام مسمومیت کودک چه اقداماتی باید انجام دهیم ؟

هنگام مسمومیت کودک چه اقداماتی باید انجام دهیم ؟

 

During poisoning do children what to do

 

 

نوشته های مشابه

داروها در بروز مسمومیت در کودکان نقش موثری دارند

 

محیط خانه، عامل اصلی بروز مسمویت در کودک است، تمام خانواده ها باید در جمع آوری مواد و داروهایی که منجر به بروز مسمومیت در کودکان می شود دقت و توجه زیادی داشته باشند.

 
اقدامات درمانی به هنگام مسمومیت کودک کدام است؟
دکتر فرنقی فلوشیپ سم شناسی بالینی و مسمومیت های اطفال، با اشاره به اینکه کودک از خانواده آموزش می بیند، گفت: بهتر است خانواده ها دور از چشم کودک موادی که می دانند ممکن است به کودک صدمه وارد کند، مانند مواد شوینده، مواد شیمیایی، قلیا، تینر و حتی متادون و داروهای مایع را دور از دسترس کودک و در داخل کابینتی که قفل دارد قرار دهند، چرا که کودک به دلیل کنجکاوی که دارد ممکن است آنها را بخورد.

عدم نگهداری بسیاری از داروها در یخچال و در شیشه هایی که در آنها به راحتی باز نمی شود، می تواند در بروز مسمومیت ها نقش موثری داشته باشد. همچنین عدم نگهداری داروهایی که تاریخ مصرف آنها گذشته و فاسد شده است، می تواند راهکاری موثر در جلوگیری از بروز مسومیت باشد.

دادن شیر به کودک در زمان مسمومیت و وادار کردن او به استفراغ کار غلط و اشتباهی است، که اکثر خانواده ها انجام می دهند بدون اینکه به این مسئله توجه داشته باشند که استفراغ باعث می شود آسیب شدیدی به کودک برسد و شرایط را بدتر کند.

خانواده ها باید از ابتدا به کودک بگویند که قرص با شکلات و تنقلات متفاوت است، تا اشتباهی آن را نخورد. آنها باید دقت کنند که در مقابل کودک کارهای خطرناک مثل مشاجره، اقدام به خودکشی و حتی خوردن دارو نکنند، زیرا کودک به راحتی از خانواده این کار را یاد می گیرد و به طور قطع آن را انجام می دهد.

به خانواده ها توصیه می شود در مواجهه با بروز مسمویت با مواد سوزاننده و اسید حتما صورت کودک را با مایع زیاد شست و شو دهند و اگر محیط آلوده به گاز منواکسیدکربن است، کودک را از آنجا خارج کنند. همچنین اگر کودک بدحال است؛ در اسرع وقت از اورژانس کمک بگیرند و حتی در شرایط عادی هم کودک را برای درمان و معاینه به مراکز درمانی منتقل کنند.

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا