مخلفات و تنقلات

آموزش درست کردن لواشک آلو در خانه (تصویری)

آموزش درست کردن لواشک آلو در خانه (تصویری)

لواشک آلو

Education - Create a - Lavashak - plums - at - home (1)

لواشک در بین کودکان و بزرگسالان جایگاه ویژه‌ای دارد. از آن جایی که هر روزه هشدار‌های بهداشتی زیادی در خصوص طرز تهیه لواشک مشاهده می‌کنیم، خوردن لواشک را با ترس و دلهره همراه کرده است.

بهترین، سالم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش برای تهیه لواشک، استفاده از میوه‌هایی است که ته جعبه میوه‌ها می‌ماند و با قیمت ناچیزی می‌توان تهیه کرد. برای تهیه لواشک آلوی فوری نیز از آلوهایی که برای مدت طولانی در منزل باقی‌مانده است استفاده می کنیم و با صرف مدت زمان کوتاهی به راحتی برای تمام سال لواشک خانگی و سالم تهیه می کنیم.

در صورت تمایل برای تهیه لواشک ترش‌مزه از مخلوط آلو‌قرمز و آلبالو در کنار هم استفاده نمایید. همچنین اگر مزه شیرین برای لواشک را می‌پسندید می‌توانید از میوه‌هایی همچون سیب، هلو، زرد‌آلو و… استفاده نمایید.

در روش سنتی تهیه لواشک، می‌بایستی پوره آماده‌شده را روی سینی که بهتر است با پلاستیک پوشیده شده است پهن کنید و به مدت 2 تا 3 روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در این روش احتمال نشستن گرد و غبار و یا حشرات روی سطح لواشک وجود دارد و ممکن است به مزاج برخی خوش نیاید. لذا، توصیه ستاره به این دسته افراد و کسانی که تاب انتظار روند خشک‌شدن لواشک به روش طبیعی را ندارند، استفاده از فر و روش غیرمستقیم برای خشک کردن لواشک است. به این ترتیب در عرض 3 تا 4 ساعت لواشک آماده خوردن می‌باشد.

مواد لازم جهت تهیه لواشک آلو

آلو قرمز

1 کیلو‌گرم

آب

1/2پیمانه

نمک

به میزان لازم

ربان یا نخ تابیده

برای بستن رول لواشک

کاغذ

به میزان لازم

طرز تهیه لواشک آلو فوری

  1. ابتدا آلو‌ها را بشویید و در صورت تمایل آن‌ها را نصف کنید و هسته آن‌ها را جدا کنید. شما همچنین می‌توانید از آلو کامل استفاده نمایید.

Education - Create a - Lavashak - plums - at - home (2)

  1. آلو‌ها را به قابلمه بزرگی منتقل نمایید و روی حرارت ملایم نمک و 1/2پیمانه آب به آن اضافه کنید تا مانع از ته‌گرفتن آن‌ها شود.

 

Education - Create a - Lavashak - plums - at - home (3)

  1. پس از اینکه آلو‌ها کاملا له شد از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شوند. سپس بوسیله گوشت‌کوب برقی و یا مخلوط‌کن آلوها را پوره کنید. اگر از آلو کامل و با هسته استفاده کرده‌اید ، آلوها را درون سبد بریزید و با پشت قاشق آن‌ها را نرم کنید تا هسته و پوست آلو جدا شود و در نهایت پوره آلو حاصل شود.

نوروز 95

 

Education - Create a - Lavashak - plums - at - home (4)

  1. در این مرحله پوره آلو را به سینی منتقل نمایید و به قطر نیم سانتی‌متر پهن کنید.

 

Education - Create a - Lavashak - plums - at - home (5)

  1. سینی را به فر که از قبل با درجه حرارت 120 تا 150 درجه سانتی‌گراد گرم نموده‌اید به مدت 2 ساعت قرار دهید تا زمانی که آب لواشک تبخیر شود و حالت تردی پیدا کند.

 

Education - Create a - Lavashak - plums - at - home (7)

  1. پس از خنک‌شدن لواشک‌ها را بوسیله پیتزا‌بر به اندازه دلخواه برش بزنید و با قرار دادن تکه کاغذی روی آن شروع به رول‌کردن آن کنید و به وسیله نخ تابیده لواشک را ببندید.

 

Education - Create a - Lavashak - plums - at - home (6)

 

خواص آلو قرمز
یک عدد آلو قرمز متوسط ، حاوی 113 میلی‌گرم پتاسیم است که فشار خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌ مغزی را کاهش می‌دهد.
آلو قرمز سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، منگنز، منیزیم، مس و پتاسیم است. این ماده غذایی همچنین دارای روی و آهن و مقدار کمی کلسیم است.
آلو قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده، از این رو از ایجاد آسیب‌های رادیکال‌های آزاد به بدن پیشگیری می‌کند.
آنتی‌اکسیدان‌ها محافظان خوبی برای چشم و قلب نیز هستند و از ابتلای بدن به انواع سرطان‌ها پیشگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن هم می‌شوند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
ویتامین ‌C موجود در آلو قرمز نه تنها برای بافت بدن مفید است، بلکه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود.
مصرف آلو قرمز از ابتلای بدن به انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا پیشگیری می‌کند.
رنگدانه قرمز و آبی که در این آلوها وجود دارد، آنتوسیانین نامیده می‌شود که با رادیکال‌های آزاد مخرب مقابله کرده و به این ترتیب جلوی ابتلا به سرطان را می‌گیرد.
آلو‌ قرمز سیستم گوارشی را در سلامت نگه می‌دارد و برای سیستم هاضمه مفید است.
آلو قرمز میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد. آلو حاوی شاخص گلیسمی پایینی است و مصرف آن میزان قند‌خون را تنظیم کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.
مصرف آلو قرمز برای سلامت استخوان‌ها مفید می‌باشد.
آلو خشک رادیکال‌های آزاد مخرب را از بین برده و حافظه را در شرایط سالمی نگه می‌دارد.
آلو قرمز خشک به کولون (بخشی از روده ی بزرگ) کمک می کند تا وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهد.
یک عدد آلو خشک حاوی یک گرم فیبر می باشد و این میوه ی خشک یک ملین طبیعی و مؤثر محسوب می شود.

لواشک آلو

مخلفات و تنقلات

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا