انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک جنگل سیاه

طرز تهیه کیک جنگل سیاه

کیک جنگل سیاه

طرز تهيه کیک جنگل سیاه,آشپزي غداهاي دريايي,آشپزي غذاهاي گوشتي,آشپزي خوراک ماکاروني

طرز تهیه کیک جنگل سیاه

مواد لازم :

  1. شکر ریز 1 و نیم لیوان
  2. آرد سفید 1 و نیم لیوان
  3. بکینگ پودر 2 و نیم قاشق چایخوری
  4. تخم مرغ 2 عدد
  5. کره نرم شده 4 قاشق غذاخوری
  6.  پودر کاکائو 8 قاشق غذاخوری
  7. شیر 1 لیوان
  8. نمک 1/8 قاشق چایخوری
  9.  اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم داخل کیک :

  1. گیلاس تازه 500 گرم
  2.  شکر 1/2 لیوان
  3. آب سرد 1/2 لیوان
  4.  کره 200 گرم
  5. پودر قند 3 لیوان
  6.   پنیر خامه ای 400 گرم
  7.  شکلات تخته ای مقداری برای تزیین

 

طرز تهیه :

هسته گیلاس ها راخارج کنید و گیلاس ها را خرد نمایید سپس گیلاس های خرد شده ، نصف لیوان شکر و نصف لیوان اب را داخل قابلمه بریزید و 1 ساعت استراحت دهید ؛ پس از این مدت زمان قابلمه را روی حرارت قرار دهید ، پس از اینکه مواد 15 دقیقه روی حرارت متوسط جوشیدند و گیلاس ها نرم شدند از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا مواد خنک شوند.

برای تهیه کیک شکلاتی ابتدا کره نرم شده ، تخم مرغ ها ، شکر و وانیل را داخل کاسه ای بریزید و 7 دقیقه با همزن بزنید تا بافتی کرمی و نرم پیدا کند سپس شیر ولرم را کم کم اضافه و مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

آرد ، بکینگ پودر ، نمک و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید ، مخلوط را کم کم روی مایه کیک الک کنید و به آرامی با لیسک مخلوط نمایید تا زمانی که مواد خوب با هم ترکیب شوند ، قالب کیک را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید ، برای داشتن 2 کیک مایه کیک را داخل 2 قالب بریزید ( مایه کیک را نصف کنید و داخل 2 قالب مشابه بریزید یا در 2 مرحله کیک ها را بپزید ).
قالب های کیک را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و خوب گرم شده است به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا کیک ها بپزند ، پس از پخت کیک ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند سپس هر کیک را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید ( در مجموع 4 لایه کیک لازم است ).

برای تهیه کرم میان کیک ابتدا کره نرم شده و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و 3 دقیقه با همزن بزنید تا کرمی شود سپس پنیر خامه ای را اضافه کنید و 1 دقیقه با همزن بزنید و در آخر 3 قاشق غذاخوری از شیره گیلاسی که خنک شده است به کرم اضافه کنید سپس کرم را 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.

پس از اینکه کیک و کرم هر دو خوب خنک شدند میتوانید تزیین را شروع کنید ، یک لایه کیک را روی سطح کار قرار دهید ، با قلمو مقداری از شیره گیلاس روی کیک بزنید سپس مقداری کرم خامه ای روی کیک بزنید و خوب پخش کنید و در ادامه مقداری از گیلاسی که پخته اید روی کرم قرار دهید ، به همین صورت لایه ها را روی هم قرار دهید.

پس از اینکه تمام لایه های کیک با کرم خامه ای و گیلاس پرشد با اضافه کرم خامه ای دور کیک را تزیین کنید ، شکلات تخته ای را رنده کنید و اطراف کیک را تزیین نمایید ، برای پایان کار نیز با مقداری گیلاس تازه روی کیک را تزیین کنید ، کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس سرو کنید.

 

انواع کیک, طرز تهیه کیک, کیک, کیک بلک فارست, کیک تولد, کیک جشن, کیک جنگل سیاه, کیک خامه ای, کیک شکلات و میوه, کیک شکلاتی, کیک شکلاتی ترد, کیک میوه ای, کیک چند لایه, کیک گیلاس,

 

کیک جنگل سیاه

مطالب مرتبط با کیک در سایت آشپزی ها:

  1. طرز تهیه کیک رژیمی میوه ای بدون شکر
  2. طرز تهیه کیک ترس لچس ( کیک پوک )
  3. طرز تهیه کاپ کیک تک نفره با مرکز مذاب
  4. طرز تهیه سس مخملی ویژه تزیین انواع کیک و شیرینی و دسر
  5. جدیدترین پیش غذای ۲۰۱۷ + کیک پیتزای ژورنالی
  6. آموزش تصویری کیک کره بادام زمینی با لیمو
  7. طرز تهیه مینی کیک خرمالو مخصوص اعیاد
  8. پن کیک شکلاتی مناسب برای صبحانه کودکان

 

4.8/5 - (110 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا