انواع پیش‌غذاخوراک سادهغذای بین الملل

طرز تهیه هوموس (حمص) بادمجان

به علت نزدیکی ایران به کشورهای عرب زبان چه از نظر مکانی و چه از نظر اعتقادی در تمام مسائل از هم الگوبرداری کرده ایم مثلاً برخی از غذاهای عرب ها به سفره های ما ایرانیان راه یافته است و بلعکس. در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها یکی دیگر از غذاهای لبنان را آموزش دهیم؛ در این مقاله قصد آموزش طرز تهیه هوموس (حمص) بادمجان را داریم؛ به امید آن که از این پس سفره های رنگی تری را برای میهمانانتان تدارک ببینید.

روش پخت هوموس بادمجان:

در این پیش غذای لبنانی خیلی خوشمزه از نخود پخته و ارده و بادمجان و … استفاده شده است، مواد اولیه این پیش غذا به قدری انرژی زا هستند که برخی از افراد آن را به عنوان یک شام سبک استفاده می کنند.

طرز تهیه سالاد تبوله

مواد اولیه هوموس بادمجان:

بادمجان کبابی۴ عدد
نخود پخته۳ لیوان
ارده۴/۳ استکان
روغن زیتون۱ استکان
سیر۴ حبه
لیمو ترش۲ عدد
نمک۲ قاشق مربا خوری
فلفل قرمز۱ قاشق مربا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق مربا خوری
پودر زیره۱ قاشق مربا خوری

روش و مراحل پخت در طرز تهیه هوموس (حمص) بادمجان:

حمص یا هوموس بادمجان در واقع یک پیش غذا از کشور لبنان است؛ این غذا در حوزه دریای مدیترانه و خاورمیانه شناخته شده است و خوشمزه است و دستور نسبتاً راحتی دارد که باعث شده است که افراد غیر عرب هم این غذا را برای میهمانی هایشان سرو کنند.

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۳۰ minutes.

زمان نوشته شده جدا از زمان پخت نخود ها است

  1. پختن نخود

    قابلمه مناسبی را انتخاب می کنیم و مقداری نخود را که از شب قبل خیس کرده بودیم؛ درون قابلمه می ریزیم، حالا قابلمه را روی شعله ملایم می گذاریم تا آرام،آرام نخودها بپزند.

  2. پوره کردن نخود

    وقتی نخودها پخته شدند آنها را از قابلمه بیرون می آوریم و درون میکسر یا غذا ساز و… می ریزیم و شروع به میکس کردن نخودها می کنیم؛ این کار را تا آنجا ادامه می دهیم که نخود ها به صورت پوره در بیایند.

  3. کبابی کردن بادمجان

    بادمجان ها را با پوست روی شعله مستقیم و متوسط گاز قرار می دهیم تا بادمجان ها کبابی شوند در ادامه با کمک چاقو پوست برشته شده بادمجان ها را می گیریم.

  4. میکس کردن مواد

    پس از آن که نخودها به صورت پوره در آمدند، یک کاسه گود انتخاب می کنیم و ابتدا نخودها را اضافه می کنیم در ادامه بادمجانهای که از قبل کبابی کرده بودیم را به همراه روغن زیتون، ارده، سیر، لیموترش، فلفل، پودر زیره و نمک را درون ظرف می ریزیم و با مخلوط کن شروع به هم زدن مواد می کنیم؛ مواد را به قدری با هم مخلوط می کنیم تا به صورت سس غلیظی در بیایند. اگر احساس کردید غلظت حمص زیاد شده است با اضافه کردن یک قاشق غذا خوری ماست یا مقداری آبلیمو ترش آن را رقیق تر می کنیم.

  5. تزئین هوموس

    وقتی مواد حمص به غلظت مطلوبمان رسیدند، آن را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و اجازه می دهیم با محیط هم دما شود؛ بعد از هم دما شدن حمص با محیط روغن زیتون را روی آن می ریزیم و با برگ نعنا یا هر سبزی معطری آن را تزئین می کنیم.

  6. سرو نهایی هوموس

    در آخر نان پیتای یا نان تردیلا را برش می زنیم و به پودر آویشن، فلفل و روغن زیتون آغشته می کنیم و درون فر یا سولاردام قرار می دهیم تا کمی برشته شود و در کنار حمص بادمجان آن را سرو می کنیم.

نکات مهم و کلیدی:

  • می توانید از شب قبل نخود ها را خیس کنید تا نفخ نخود گرفته شود.
  • می توانید دو تا چهار بار آب نخود را عوض کنید تا نخود ها راحت تر پخته شوند.
  • بین ۳ تا ۴ ساعت باید برای خوب پختن نخود ها زمان در نظر بگیرید.
  • مقدار ادویه ها را بر اساس ذائقه خودتان می توانید کم وزیاد کنید.
  • این پیش غذا برای افراد دیابتی مفید است.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا