انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

طرز تهیه نان بازلاما ترکیه ای خوشمزه و آسان

نان بازلاما نوعی نان ساده کشور ترکیه است که معمولا در روستاها و روی هیزم درست میشود. این نان یک نان ساده شبیه به نان لواش است که با آرد و مخمر و روغن زیتون درون تابه تهیه میشود و برای وعده صبحانه با کره خورده میشود. در ادامه این مطلب طرز تهیه نان بازلاما ترکیه توضیح داده شده است.

آموزش نان بازلاما ترکیه

مواد مورد نیاز

آرد۳ و ½ فنجان
ماست½ فنجان
آب گرم۱ فنجان
مخمر فوری۱ و ½ قاشق چایخوری
روغن زیتون¼ فنجان
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ و ½ قاشق چایخوری
طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

طرز تهیه نان فطیر خانگی مرحله به مرحله با عکس

مراحل طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۱۰ minutes.

  1. مرحله اول

    درون یک کاسه خمیر مایه را با شکر و آب گرم با همزن بزنید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند تا خمیر مایه عمل بیاید شود. آرد و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید. ماست و روغن زیتون را اضافه کنید و با کفگیر یا دست خوب مخلوط کنید. مخلوط مایه را داخل آرد بریزید. مواد را با هم ورز بدهید تا یکدست شود. در صورت نیاز هنگام ورز دادن خمیر، دست خود را خیس کنید.
    طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

  2. مرحله دوم

    وقتی مواد کاملا با هم ترکیب شد و خمیر درست شد، خمیر را به شکل یک توپ بزرگ درست کنید. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در جای گرمی استراحت بدهید تا حجم آن دو برابر شود.
    طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

  3. مرحله سوم

    وقتی حجم خمیر دو برابر شد، می توانید شروع به درست کردن نان کنید. روی میز کار خود مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن منتقل کنید و حدود ۵ دقیقه ورز دهید تا هوای داخل آن گرفته شود. اگر خمیر به دست میچسبید در صورت نیاز کمی آرد اضافه کنید. سپس یک کنده بزرگ از خمیر درست کنید و به قطعات مساوی ببرید. برای تهیه نان های کوچک میتوانید خمیر را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید.
    طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

  4. مرحله چهارم

    هر قسمت خمیر را به شکل توپ در آورید. لبه ها را به سمت مرکز خمیر برگردانید و سپس در کف دست خود بغلتانید و آن را به شکل توپ دربیاورید. تمام گلوله ها را با یک پارچه کمی مرطوب بپوشانید تا گلوله های خمیر خشک نشوند.
    طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

  5. مرحله پنجم

    یک چونه را بردارید و روی سطح آردپاشی شده قرار دهید. با فشار دادن دست روی آن، آن را صاف کنید. خمیر را به ضخامت ۲٫۵ سانتی متر باز کنید. این کار را برای تمام توپ های باقی مانده تکرار کنید و روی تکه های خمیر صاف شده را با یک پارچه مرطوب بپوشانید. بگذارید ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا حجم بگیرند.
    طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

  6. مرحله ششم

    یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و خمیر صاف شده را روی آن قرار دهید. بعد از ۳۰ ثانیه آن را برگردانید و طرف دیگر را هم بپزید. دوباره آن را بچرخانید و این کار را چند بار تکرار کنید. تقریباً برای هر نان ۵ دقیقه زمان کافی است. نان ها را بعد از پخت درون یک پارچه تمیز قرار بدهید و بدین ترتیب همه نان ها را بپزید.
    طرز تهیه نان بازلاما ترکیه

نوش جان…..

طرز تهیه نان بازلاما ترکیه
2/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه نان بازلاما ترکیه
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا