غذاهای ویژه ماه رمضان

دستور پخت بامیه در منزل مخصوص رمضان

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع دسر. از جایی که ماه رمضان نزدیک است، تصمیم گرفتیم امروز شما را با دستور پخت بامیه در منزل مخصوص رمضان آشنا کنیم. بامیه و زولبیا از شیرینی ها محبوب و بسیار لذیذ برای زمانی است که روزه گرفته اید و به دلیل داشتن شیرینی و شکر، انرژی شما را برمیگرداند. برای آشنایی با طرز تهیه ی بامیه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت سریع بامیه در منزل مخصوص رمضان

دستور پخت بامیه در منزل مخصوص رمضان

مواد لازم:

1 فنجان آرد چند منظوره
3 قاشق غذاخوری کره
2 عدد تخم مرغ
1/4 قاشق چایخوری زعفران
1 فنجان شکر
1 قاشق غذاخوری گلاب
روغن برای سرخ کردن

دستور پخت:

گام اول: زعفران را به مدت 30 دقیقه در آب جوش بگذارید بماند.1 فنجان شکر را در یک قابلمه اضافه کنید. 1/2 فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید. مخلوط را بجوشانید تا غلیظ شود (یا شبیه شربت باشد). 1 قاشق غذاخوری گلاب و 1 قاشق غذاخوری زعفران خیس شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید، 3 دقیقه دیگر بجوشانید.

گام دوم: 1 فنجان آب داخل قابلمه دیگری بریزید. 2 قاشق غذاخوری شکر و 3 قاشق غذاخوری کره را به قابلمه اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت قرار داده و گرم کنید تا کره کاملا ذوب شود و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود. 1 فنجان آرد چند منظوره را به آن مخلوط اضافه کنید، با حرارت زیاد هم بزنید تا زمانی که شبیه خمیر شود.

گام سوم: سپس قابلمه را در دمای اتاق بگذارید تا خنک شود. 2 عدد تخم مرغ را به خمیر اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. خمیر را به یک قیف انتقال داده و از ماسوره تزئینی به انتخاب خود استفاده کنید. سپس خمیر را در یک قابلمه با روغن زیاد سرخ کنید.

گام چهارم: زولبیای سرخ شده (روغن اضافی آن را به طور کامل بگیرید) را مستقیماً از ماهیتابه در داخل شربت تهیه شده از زعفران و شکر منتقل کنید و حدود 5 دقیقه آنها را بگذارید در شربت بمانند. سپس آنها را برای چند دقیقه در سینی قرار دهید تا شربت اضافه گرفته شود.

4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا