انواع املت و کرپ

طرز تهیه انواع املت سبزیجات ویژه افراد رژیمی

طرز تهیه انواع املت سبزیجات ویژه افراد رژیمی

 

طرز تهیه انواع املت سبزیجات ویژه افراد رژیمی را در بخش انواع املت و کرپ در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

دستور پخت املت سبزیجات

درست کردن این غذای خوشمزه برای ۴ تا ۶ نفر به این مقدار مواد اولیه نیاز داره:

۶ تا تکه گوشت گوسفند یا گوساله که به تکه های ۲٫۵ سانتی تقسیم شده،

۸ تا تخم مرغ بزرگ،

۱ عدد پیاز کوچک وخورد شده،

۱ عدد فلفل سبز متوسط و خورد شده،

۲ تا کدو سبز کوچک و خورد شده،

۲/۱  ۲ فنجان اسفناج و درشت خورد شده،

½ فنجان پنیر چدار خورد شده،

۲ قاشق غذاخوری پیازچه خورد شده.

 

 

 

اول گوشت رو بذارید بپزه تا زمانی که خوب پخته بشه، بهتره روی حرارت پایین باشه.  بعد بذاریدشون روی دستمال مناسب تا روغشون گرفته بشه. داخل یک ظرف دیگه روی حرارت کمی روغن سبزیجات ریخته و پیازها، فلفل و کدو سبز رو ریخته و تفت بدید. با حرارت بالا این کار رو بکنید  مدام بهمشون بزنید تا زمانی که پیازها شفاف شده و فلفل و کدو ترد شوند. حدود ۵ دقیقه کافیه.  اسفناج های خورد شده رو هم اضافه کنید و بپزید تا زمانی که خم شده و پلاسیده شوند، ۱ دقیقه لازمه. حالا دوباره گوشتهای پخته شده رو به تابه برگردونید.

داخل یک کاسه بزرگ، تخم مرغها رو زده و با نمک و فلفل چاشنی بزنید. تخم مرغ ها رو داخل تابه ریخته و حرارتشو  زیاد کنید. ترکیب رو بپزید. بذارید تخم مرغها بالا باشند و تا زمانی که تقریبا سفت شوند، پختن را ادامه دهید. حالا حرارت رو کم کنید. درشو بذارید و بذارید با حرارت پایین خوب بپزه تا تخم مرغها کاملا سفت شوند. حرارت رو خاموش کنید بعد کمی پنیر روی همش بریزید. درحالی که حرارت خاموشه ۱ دقیقه صبر کنید تا پنیرها آب بشن.

با یک قاشق مناسب اونو از ظرف دربیارید و داخل ظرف مخصوص سرو بذارید. بعد با گوه بهش برش بدید و کنارش هم پیازچه بذارید و سرو کنید.

 

روش تهیه املت نخود فرنگی

مواد لازم :

 

تخم مرغ ۱ عدد
گوجه فرنگی ۲ الی ۳ عدد
نخود فرنگی نیم پیمانه
نمک به قدر کافی
پودر فلفل سیاه به میزان لازم
روغن حیوانی یا کره ۱ قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی به میزان لازم
جعفری خرد شده قدری

طرز تهیه :

پوست و دانه گوجه فرنگی را جدا کنید و قسمت گوشتی گوجه فرنگی را به قطعات ریز خرد کنید و روی حرارت گذاشته ورب گوجه فرنگی و نمک را هم اضافه کنید تا زمانیکه آب آن تبخیر شود بعد نخود فرنگی پخته شده را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید

تخم مرغ را با چنگال بزنید ودر ماهیتابه نچسب روغن یا کره بریزید وروی حرارت ملایم بگذارید و قبل از اینکه روغن داغ شود با چرخش ماهیتابه به طرفین سعی کنید کف ماهیتابه کاملاً به روغن آغشته شودسپس تخم مرغی را که با چنگال زده شده بود را در ماهیتابه بریزید و باز هم ماهیتابه رابه طرفین چرخش دهید تا تخم مرغ سطح بیشتری از کف ماهیتابه را اشغال کند و کاملاً در کف ماهیتابه پهن شود و دقت داشته باشید که حرارت همچنان کم باشد وقتی پخته شد حرارت را خاموش و با تکان دادن ماهیتابه تخم مرغ پخته شده را به ظرف مورد نظر منتقل کنید و مخلوط نخود فرنگی و گوجه فرنگی را وسط آن ریخته و از با کفگیر لبه آنرا تا کنیدو کمی جعفری خرد شده روی آن بریزید. این غذای خوشمزه به عنوان صبحانه میل کنید.

اگر میخواهید برای تعداد نفرات بیشتری املت تهیه کنید برای هر نفر مثل دستور بالا جداگانه و در ظرف جدا تهیه و آماده کنید برای اینکه املت ها گرم بماند میتوانید از فر برای گرم نگه داشتن استفاده کنید تا زمانیکه همه املتها آماده شود

 

 

طرز تهیه املت نخود فرنگی

مواد لازم :

  1. نخود فرنگی پخته یا نیمه آماده ۱ لیوان
  2.  تخم مرغ ۴ عدد
  3.  نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه :

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید ، نمک و فلفل اضافه کنید و کمی با چنگال بزنید تا تخم مرغ ها کف کنند سپس داخل ماهیتابه بریزید و پخش کنید.

نخود فرنگی های پخته را روی تخم مرغ ها بریزید و کمی تکان دهید ، صبر کنید تا املت خودش را بگیرد ، املت را تا نیمه تا کنید و پس از اینکه یک طرف طلایی شود برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود سپس سرو کنید.

 

 

 

 

املت سبزیجات

 

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا