تازه های آموزش شیرینی پزی

دستور پخت پیراشکی عروسکی

دستور پخت پیراشکی عروسکی

Recipes - Cooking - Donuts - Puppet

آماده سازی: 4 ساعت
مدت انتظار: 30 دقیقه
مجموعاً: 4 ساعت و 30 دقیقه

مواد اولیه :

آرد 1ونیم لیوان
مخمر 1قاشق چایخوری
نمك نصف قاشق چایخوری
آب 2سوم لیوان
بیكینگ پودر نصف قاشق چایخوری
پودر قند 2قاشق چایخوری
روغن 1قاشق غذاخوری
گوشت (چرخ كرده) 200گرم
پودر زنجبیل نصف قاشق چایخوری
سیر 1حبه
پیازچه 5عدد
سركه سفید 1قاشق غذاخوری
سس سویا 2قاشقق چایخوری
كنجد به میزان لازم
رنگ خوراكی (صورتی) به میزان لازم
سیاه دانه به میزان لازم

 

طرز تهیه

ابتدا مخمر را با مقداری آب ولرم مخلوط كرده و یك ربع اجازه دهید عمل بیاید.آرد ، بکینگ پودر ، نمک و پودر قند را مخلوط كرده و 3بار خوب الك كنید تا هوا خورده و سبك شوند. سپس مخمر را اضافه كرده و کم کم آب اضافه کنید تا به شکل خمیر شود ، روغن را اضافه کنید و 5 دقیقه خمیر را با دست به آرامی ورز دهید.دقت کنید که خمیر در این مرحله کمی چسبنده است ولی نیاز به افزودن آب اضافی ندارد.
پس از ورز دادن با دست خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید ، روی ظرف پارچه مرطوب و تمیزی قرار دهید و به مدت 1 ونیم تا2 ساعت در جای گرمی بگذارید تا حجم خمیر 2 برابر شود.پس از گذشت مدت زمان و افزایش حجم خمیر شما نرم خواهد شد.
پیازچه ها را خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید سپس گوشت چرخ کرده ، سیر خرد شده ، پودر زنجبیل ، سس سویا ، سرکه ، نمک و فلفل را اضافه کنید و با دست ورز دهید تا مایه گوشت یکدست شود.
خمیر را پس از مدت زمان لازم به 5 قسمت مساوی تقسیم و کف دست تان گرد کنید ، سپس انها را روی سطح آرد پاشی شده یا روغنی شده ای قرار داده و 10 دقیقه دیگر با پارچه مرطوب بپوشانید.سپس هر خمیر را با وردنه پهن کنید ، داخل خمیرها را با مقداری از مایه گوشت پر کنید ، اطراف هر خمیر را جمع کنید و به شکل گرد حالت دهید.(دقیقا مثل چانه نان).
خمیرها را روی کاغذ روغنی که گرد برش زده اید یا کاغذ مخصوص نان شیرینی (مثل كاغذ كیك یزدی)قرار دهید سپس به مدت 20 دقیقه خمیرها را به حال خود رها كرده و روی آنها پارچه مرطوب بكشید تا استراحت کنند.
در مدت زمانی که خمیر استراحت میکند تکه های کوچکی از خمیر را با رنگ خوراکی رنگ کنید ، تکه های خمیر را مرطوب کنید و به شکل گوش و بینی روی پیراشکی بچسبانید ، برای چشم عروسک نیز مقداری كنجد یا سیاه دانه را مرطوب کنید و در جای چشم ها قرار دهید.
خمیرها را به مراه کاغذ روغنی به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل بخارپز قرار دهید تا بپزند سپس برش بزنید و سرو کنید.

 

نكات:

1)استراحت خمیر برای ترد شدن نان پس از پخت میباشد ، کاغذ روغنی برای جلوگیری از مرطوب شدن خمیر در زمان پخت میباشد.پس سعی كنید زمان استراحت را كم نكنید.
2)در صورت تمایل پیراشكی ها را روی كاغذ روغنی انداخته و داخل فر طبخ كنید.
3)میتوانید داخل پیراشكی از فلفل دلمه ای،قارچ و سایر سبزیجات دلخواه استفاده كنید و به جای گوشت از مرغ استفاده كنید.

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا