تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه دونات خانگی (آموزش تصویری)

طرز تهیه دونات خانگی (آموزش تصویری)

 

Mode - preparing - Donuts - domestic (1)

مواد لازم ابتدا برای لعاب:

2/1 1 فنجان شکر شیرینی پزی، 3 تا 4 قاشق غذا خوری شیر، 2 قاشق غذا خوری وانیل.

و برای سوراخ های دونات:

5 فنجان روغن سبزیجات،   1 فنجان شیر،   1 عدد تخم مرغ بزرگ، 2 فنجان آرد همه منظوره، 2 قاشق غذاخوری شکر، 2/1 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین، ½ قاشق چای خوری نمک، ¼ فنجان کره بدون نمک و نرم شده.

تجهیزات: قالبهای بستنی کوچولو و دماسنج مخصوص سرخ کردن.

Mode - preparing - Donuts - domestic (2)

 

Mode - preparing - Donuts - domestic (3)

ابتدا لعاب را درست می کنیم:

شکر شیرینی پزی را داخل یک کاسه متوسط بریزید، خیلی آهسته 3 قاشق غذاخوری شیر و بعد هم وانیل رو بریزید و بهم بزنید تا زمانی که ترکیب کاملا نرم و یکدست شود. اگر لعاب خیلی رقیق نیست، می تونید 1 قاشق غذاخوری شیر بهش اضافه کنید. حالا روشو با یک روکش بپوشونید و کنار بگذارید تا زمانی که شیرینی آماده بشه.

حالا نوبت سوراخ های دوناته:

روغن سبزیجات رو داخل یک تابه بزرگ بریزید. (باید به حدی روغن اضافه کنید که ارتفاع اون به حدود 2.5 سانتی متر برسه)، بعد بذارید تا روغن کم کم داغ شه، از دماسنج استفاده کنید تا زمانی که به دمای 350F رسیدید، مطلع شوید. داخل سینی شیرینی پزیتون رو هم با دستمال کاغذی بپوشونید.

حالا داخل کاسه بزرگ، شکر و تخم مرغ رو اضافه کنید و بهم بزنید. داخل یک کاسه دیگه هم آرد، شکر، جوش شیرین و نمک را بریزید و بهم بزنید. حالا ترکیب شیر و تخم مرغ رو بهشون اضافه کنید، بعد هم کره آب شده رو بریزید و بهم بزنید تا یک خمیر یکدست و نرم درست کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، قالبهای بستنی رو بردارید و حدود 1 قاشق غذاخوری از این خمیر رو داخل بریزید و بندازید داخل روغن (مراقب باشید تا در تابه پخش نشوند.). اونها رو حدود 2 دقیقه سرخ کنید، یا تا زمانی که کاملا طلایی و خوشرنگ شوند. بعد اونها رو با قاشق مناسب درآورده و روی دستمال ها می چینید. بعد از اینکه کاملا خنک شدند، یکی یکی اونها رو داخل لعاب فرو می کنید و در می آرید و روی یک سینی میچینید. این کار رو برای تک تکشون انجام بدید. بهتره که بلافاصله هم سروشون کنید.

نکته:

خمیر وقتی سرخ میشه، حجمش بیشتر شده و در واقع ورم میکنه. بنابراین باید مراقب باشید تا بیش از اندازه خمیر داخل قالبها نریزید که از بالا سرریز کنه. بهتره برای یک قالب 2.5 سانتی، 1 قاشق غذاخوری خمیر بردارید. اگر هم بخواهید، می تونید با مقدار کمتری خمیر دونات های کوچکتری درست کنید. نکته دیگه اینه که تمیزی و ظاهر دور دونات شما به تمیزی قالب بستگی داره. اگر از این قالبها نداشتید هم میتونید از قالبهای دیگه استفاده کنید، ولی در این صورت دیگه این شیرینی سوراخ دونات نام نمیگیره!

Mode - preparing - Donuts - domestic (4)

 

Mode - preparing - Donuts - domestic (5)

 

Mode - preparing - Donuts - domestic (6)

 

++++++++++++

++++++++++++

++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا