تازه های شستشو ، نظافت ، لکه گیری

12 کاربرد خمیردندان در خانه

12 کاربرد خمیردندان در خانه

 

 

12-applying-toothpaste-at-home (1)

ظروف پلاستیکی که چندین بار مورد استفاده قرار میگیرند ، پس از مدتی بوی بدی میدهند . استفاده از مواد شوینده و آب در بسیاری از مواقع جواب نمیدهد . اما استفاده از خمیردندان میتواند بهترین گزینه برای خلاصی از شر بو باشد . برای انجام این کار :‌

  1. مسواک را آغشته به خمیردندان کنید و سر بطری و سطح درونی آن را تا جایی که میتوانید با مسواک تمیز کنید .
  2. بطری را چندین بار آب بکشید تا خوب تمیز شود !

12-applying-toothpaste-at-home (2)

پاک کننده های زیادی مل خمیر دندان برای تمیز کردن و برق انداختن انگشترها و به طور کلی جواهرات وجود دارد . کافیست انگشتر یا چیزی که میخواهید آن را برق بیندازید را آغشته به خمیردندان بکنید و با یک مسواک نرم کمی آن را روی محل مورد نظر مالش دهید . سپس انگشترتان را با آب بشوئید و با یک پارچه خشک کنید .
البته اگر مروارید دارید ، بهتر است از خمیردندان به منظور برق انداختن استفاده نکنید ، چون ممکن است مروارید شما خراش بردارد .

12-applying-toothpaste-at-home (3)

خمیردندان میتواند سخت ترین لکه ها را از روی لباس مورد علاقه شما پاک کند . لکه های سس ،‌ شربت و … به راختی با خمیردندان قابل پک شدن هستند .
کافیست مقداری خمیردندان را مستقیما روی محل لکه بریزید و سپس آن را بشوئید . دقت کنید از خمیردندان سفید بر روی لباس رنگی (و برعکس) استفاده نکنید .

12-applying-toothpaste-at-home (4)

اگر لامپ های خودروی شما کثیف شده باشد و خط برداشته باشد ، میتواند باعث کاهش نور و روشنایی آن شود . اول آنها را با آب و صابون تمیز کنید ؛ سپس آن را کمی به خمیردندان آغشته کنید و با پارچه تمیز کنید !

12-applying-toothpaste-at-home (5)

کفش های سفید یا روشن ، اغلب به وسیله لکه های تیره کثیف میشوند . فقط کافیست نقاطی را که کثیف هستند ، کمی خمیردندان بمالید و سپس با پارچه آن را تمیز کنید !

12-applying-toothpaste-at-home (6)

دیوارها اغلب با میخ سوراخ میشوند و جای آنها باقی میماند و نمای بدی دارد . شما میتوانید با استفاده از درزگیر یا گچ و یا حتی خمیر این سوراخ ها را پر کنید ، اما خمیردندان گزینه ای به صرفه تر و مطمئنتر است !
فقط کافیست مقداری خمیردندان را در محل سوراخ موردنظر بریزید و آن را پرکنید !

12-applying-toothpaste-at-home (7)

شاید بسیاری از شما از این روش در زندگی روزمره استفاده کرده باشید . بسیاری از سی دی ها یا دی وی دی ها بر اثر نگهداری بد ، خش می افتند و دیگر قابل استفاده نیستند . اما با استفاده از پاک کننده هایی مثل الکل و خمیردندان  ، میتوان به راحتی آنها را به تمیزی روز اول درآورد !
فقط باید کمی خمیردندان را روی سی دی بریزید و با دستمالی نرم ، به خوبی آن را پاک کنید !

12-applying-toothpaste-at-home (8)

پاک کننده های صابونی در برخی اوقات نمیتوانند بوی های اضافه مانند بوی ماهی ، پیاز و گوشت ها را از روی دست پاک کنند ، اما شما با استفاده از خمیردندان ، نه تنها میتواند تمام بوهای مزاحم را از بین ببرید و دست خود را تمیز کنید ، بلکه میتوانید احساس طراوت و خنکی را روی دست هایتان داشته باشید !
کافیست دستتان را به جای صابون ، با خمیردندان بشوئید ، همین !

12-applying-toothpaste-at-home (9)

اتو در داغ شدن میتواند رنگ هایی را از لباس ها جذب کند و به مرور زمان کثیف شود . به علاوه این کثیفی ها در اتو های بعدی ، میتوانند به لباس های روشن تر منتقل شوند و آنها را نیز کثیف کنند . برای رهایی از این مشکل ، میتوانید مقداری از خمیردندان را روی سطح زیرین اتو ریخته و با یک دستمال آن را تمیز کنید ، سپس با یک دستمال دیگر آن را خشک کنید .
دقت کنید که در طول انجام تمام این مراحل ، اتو سرد باشد !

12-applying-toothpaste-at-home (10)

قاشق ها ، چنگال ها و حتی شمعدان هایی که جلای خود را از دست داده اند ، میتوانند با یک عدد خمیردندان و پارچه نرم ،‌ دوباره احیا شوند !
کافیست ابتدا با یک مسواک نرم آغشته به خمیردندان ، کمی محل مورد نظر را تمیز کنید ، سپس با یک پارچه آن را خشک کنید !

12-applying-toothpaste-at-home (11)

سینک ظرفشویی شما ممکن است به خاطر مواد زیادی کثیف شود ، شما هر روز مواد زیادی را در سینک میریزید و نمیتوانید مانع کثیف شدن آن شوید ، پس باید به دنبال راهی آسان برای از بین بردن کثیفی آن باشید ! ما به شما استفاده از خمیردندان را پیشنهاد میکنیم !
ابتدا باید مقداری خمیردندان را در سینک بریزید و با پارچه آن را مالش دهید تا لکه ها پاک شوند . حال فقط مقداری آبکشی میتواند سینک شما تمیزِ تمیز کند !

12-applying-toothpaste-at-home (12)

اگر گوشی شما محافظ صفحه نمایش نداشته باشید ، خیلی زود خط می افتد و کثیف میشود . خمیردندان میتواند به خوبی این صفحات نمایش را تمیز کند !
فقط کافیست ابتدا مقداری خمیردندان را روی صفحه نمایش بریزید و سپس با یک پارچه نرم آن را مالش دهید ،‌ بعد با یک پارچه دیگر صفحه را خشک کنید !

12-applying-toothpaste-at-home (13)

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا