تازه های شستشو ، نظافت ، لکه گیری

آموزش 37 روش برای تمیز کردن آشپزخانه (سری اول)

آموزش 37 روش برای تمیز کردن آشپزخانه (سری اول)

 

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (1)

37 ترفند برای تمیز کردن آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما هم به یک تمیزی حسابی نیاز دارد. پیشنهاد می کنم از امروز این سری پست های مربوط به نکات خانه داری و ترفندهای تمیزی را دنبال کنید.

1.   تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب

یک بسته جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا یک خمیر درست شود. تمام سوراخ های گاز را با فویل پر کنید. خمیر را روی تمام قسمتهای گاز بجز قسمهتای فلزی لخت و درب فر، بپوشانید . تمام شب را به خمیر اجازه دهید تا آنجا بماند. با لیسه یا کاردک پلاستیکی خمیر را بردارید، اگر نیاز بود می توانید آنرا مرطوب کنید، سپس گاز را با آب بشویید.

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (2)

  1. مشعل های چرب شده گاز را داخل یک مسه مهر و موم شده با آمونیاک تمیز کنید.
    توصیه ما برای تمیز کردن مشعل های چرب شده گاز: مشعل ها رو داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید، ¼ فنجان آمونیاک به آنها اضافه کنید و سپس در آن را مهر و موم کنید. حالا این کیسه رو روی یک سینی بزرگ قرار داده و تمام طول شب را در بیرون از منزل در هوای آزاد قرار دهید. نیازی نیست که مشعل ها کاملا خیس شوند، بلکه همین که در معرض بخار قرار بگیرند کافیست. بعد از این کار باید مشعل ها رو با اسفنج یا با کمی محلول آب و صابون بشویید. (به یاد داشته باشید که هیچ وقت آمونیاک رو با سفید کننده مخلوط نکنید چراکه گازهای سمی تولید می کند).

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (3)

 

    1. برای اجاق های برقی از پاک کننده های ملایم تری استفاده کنید.
      کویل یا سیم پیچ هی برقی و همچنین صفحه های بازتابنده را در آورید. می توانید برای تمیز کردن ظرف های گاز از تمیز کننده های ملایم استفاده کنید، اما برای کویل ها فقط باید از آب استفاده کنید

 

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (4)

4.سینک های ظرفشویی استیل ضد زنگ را با جوش شیرین بشویید.
کافیست کمی پودر کف سینک ریخته، بعد با یک مسواک قدیمی آنرا ساییده تا کاملا تمیز شود و بعد هم با آب خوب آب بکشید.

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (5)

5. یا با نمک و لیمو.
یک لیموی کامل را آورده، اول کمی اونو مالش داده و رول دهید. بعد با چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کنید. یک نیمه را برای بعدا نگهداری کنید. این یکی نیمه رو برداشته اول چند قطره از اونو داخل لیوان چایتون بچکانید. با قیچی دو طرف اونو کمی برش بدید تا راحتتر در درست قرار بگیره. داخل سینک رو کمی نمک بپاشید و بعد لیمو رو همانطور که در شکل می بینید، روی سطح نمک پاشیده شده، بمالید. حالا می تونید باقیمانده اون رو هم بجوشونید تا یک بوی عالی و مطبوع در فضای خونه ایجاد کرده باشید.

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (6)

  1. برای سینک های سرامیکی از تمیز کننده های BarKeepers Friend استفاده کنید.

نوع خاصی از تمیز کننده ها هستند که شامل اسید اگزالیک بوده و تماس مستقیم آن با پوست دست خطرناک است.

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (7)

7.تا جایی که می توانید از مواد در دسترس استفاده کنید.

تکنیک های زیادی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی وجود داره، ولی توصیه های مکرر مبنی بر این قضیه است که تا جایی که می توانید بهتر است از مواد موجود در منزل و روش های طبیعی برای تمیز کردن استفاده کنید. مانند تمیز کردن با خمیر جوش شیرین، با نمک و لیمو، با استفاده از اسفنج پوشیده شده با آب و صابون و حتی استفاده از یخ. اگر به توضیحات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می توانید از اینجا به نکات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

Training-37-ways-to-clean-the-kitchen-image (8)

 

  1. استفاده از سرکه و لیمو برای تمیز کردن قالب های یخ.

تکه های لیمو رو داخل سرکه ریخته و داخل فریزر نگهدارید تا یخ بزنند. چند روز آنها را در این قالب ها نگهدارید تا بعد از مدتی تازگی را در قالبها ببینید.

اگر نکاتی که تا به اینجا برایتان آوردم به نظرتان مفید و مثمر ثمر بوده است، پس تا پایان این سری پست ها با ما همراه باشید.

 

++++++++++++

++++++++++++

++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا