تزیینات و کاردستی

آموزش ساخت گلدان با لامپ (تصویری)

آموزش ساخت گلدان با لامپ (تصویری)

 

Education-build-pot-with-light-video (1)

درست کردن گلدان لامپی

برای گلدون :

– لامپ های قدیمی

– انبردست دم باریک

– ابزار قلم

– چکش

 

برای آویز / پایه:

– سیم معمولی / سیم گلسازی

– سیم چین

– چوب استوانه ای

– درل

– چسب برق (اختیاری)

Education-build-pot-with-light-video (2)

 

Education-build-pot-with-light-video (3)

با استفاده از قلم و چکش، قسمت سیاه پشت لامپ رو بشکنید… مواظب باشید! این قسمت شیشه ایه.

Education-build-pot-with-light-video (4)

لایه ی نقره ای نازک لامپ رو با استفاده از انبردست جدا کنید. قسمت سیاه رو که شکستید و بیرون کشیدید، داخل سطل زباله بندازید. لایه ی بعدی شیشه ای، که داخل لامپ قرار داره رو با دقت بشکنید. باز هم از قلم و چکش استفاده کنین. همه تیکه های کوچیک لبه ی داخلی لامپ رو بشکنید و بیرون بکشید.

Education-build-pot-with-light-video (5)

قطعات داخل لامپ رو با استفاده از دم باریک بیرون بکشین؛ بعد لامپ رو برگردونین و تکون بدین تا اگه چیزی داخلش مونده بیرون بیاد. الان گلدون تون آماده ست.

Education-build-pot-with-light-video (6)

 

Education-build-pot-with-light-video (7)

با درل، سوراخی به قطر 3 میلی متر (یا به اندازه قطر سیم تون) روی چوب استوانه ای ایجاد کنین. من چند لایه چسب برق هم دور چوب استوانه ای پیچیدم، چون قطر چوبی که داشتم، به اندازه پایه ی لامپ بزرگ نبود. شما می تونین به جای این کار، اندازه سیم رو بعد از این که اون رو از دور چوب استوانه ای در آوردین تنظیم کنین. سیم تون رو به طول 50 سانتی برش بزنین. با استفاده از این سیم می خوایم گیره ای برای آویزون کردن گلدون درست کنیم.

سر سیم رو داخل سوراخی که روی چوب استوانه ای ایجاد کردین قرار بدین و در جهت عقربه های ساعت شروع به پیچوندن سیم دور چوب کنین. دو سه بار بپیچونین کافیه.

با استفاده از سیم چین، سیم رو از چوب استوانه ای جدا کنین؛ برای این کار، برش رو درست جلوی سوراخ بزنین. بعد چک کنین و ببینین که سر لامپ تون داخل سیم پیچی که درست کردین قرار می گیره یا نه. اگه لازم بود با انبردست سیم پیچ رو سفت تر یا شل تر کنین.

Education-build-pot-with-light-video (8)

حالا لامپ رو داخل سیم پیچ قرار بدین و سیم پیچ رو سفت کنین. بعد با خم کردن سیم به سمت پایین، هر جور که دوست دارین بهش شکل بدین و پایه گلدون تون رو درست کنین.

برای درست کردن یه گلدون آویز، همه این مراحل رو برای آماده کردن لامپ انجام بدین، بعد دو تا سوراخ روی پایه لامپ تون ایجاد کنین و سیم گلسازی رو از این سوراخ ها رد کنین و از این سیم برای آویزون کردن گلدون لامپی تون استفاده کنین.

Education-build-pot-with-light-video (9)

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا