تازه های خواص مواد غذایی

ویتامین ها و خواص کرفس (سری ششم)

ویتامین ها و خواص کرفس

(سری ششم)

Vitamin - and - and - Properties - celery - Series - the sixth (1)

تا چند وقت پیش از گیاه پرخاصیت یرفس فقط در خورش استفاده می‌شد و گاهی هم خام آن در بعضی سالادهای سبز به یار برده می‌شد، اما این روزها از جلوی بسیاری از آبمیوه‌فروشی‌ها یه رد می‌شوید، به بک کاغذ بر می‌خورید یه رویش نوشته شده: آب کرفس موجود است. تازگی‌ها این گیاه پرخاصیت به آبمیوه‌فروشی‌ها هم راه پیدا یرده است و آنها با ترییب پرتقال، لیمو، هویج و دیگر میوه‌ها یی آبمیوه پرخاصیت و البته لاغریننده تحویل‌تان می‌دهند. ماجرا اینجاست یه هر چه از خواص این گیاه خوشرنگ و لعاب بگوییم یم گفته‌ایم. خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم‌و. . .  نجات می‌دهد. برای دانستن بقیه ویژگی‌های این گیاه مفید با ما همراه باشید.

Vitamin - and - and - Properties - celery - Series - the sixth (2)

خواص کرفس و درمان بیماریها

 

پیشینیان ما از کرفس های وحشی بسیار استفاده می کردند اما اصل و نسبت این گیاه به حاشیه دریای مدیترانه برمی گردد. این روزها کرفس در تمامی دنیا طرفداران زیادی دارد و در مناطق مختلفی کشت می شود.

Vitamin - and - and - Properties - celery - Series - the sixth (3)

 

خواص کرفس به اندازه ای زیاد است که نظیر آن گزارش نشده است. دست اندرکاران طب سنتی و آنهایی که به قلیایی و اسیدی بودن بدن باور دارند معتقدند که کرفس می‌تواند از قلیایی یا اسیدی بودن محیط داخلی بدن جلوگیری نماید. در طب سنتی، بسیاری از ممالک  دنیا از کرفس و آب کرفس و تخم کرفس برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها استفاده می کردند، زیرا املاح و ویتامین ها و فیتوکمیکال های موجود در آن از نظر کمیت و کیفیت به صورتی تنظیم گردیده که نظیر  آن را نمی‌توان در غذای دیگر مشاهده نمود.

 

سایر خواص کرفس

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A  (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه کرفس

 

 

 

+++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++

+++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا