آشپزی امروز سر آشپز

جدیدترین طرز تهیه بورک اسفناج

جدیدترین طرز تهیه بورک اسفناج

 

Added - how - Preparation - Burke - spinach

جدیدترین طرز تهیه بورک اسفناج

 

مناسب برای :

3 نفر

زمان آماده سازی مواد :

30 دقیقه

زمان پخت :

30 دقیقه

مواد لازم :

خمیر یوفکا 9595 : 4 عدد
کره آب شده : 100 گرم
اسفناج خرد شده : 400 گرم
پنیر خامه ای کم چرب : 3 قاشق غذا خوری
پیاز کوچک : یک عدد
خامه : 100 گرم
روغن : دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم

روش تهیه :

پیاز را نگینی خرد می کنیم و با دو قاشق غذاخوری روغن و کمی نمک تفت می دهیم ، وقتی رنگ پیاز کمی تغییر کرد اسفناج را اضافه کرده و تفت کوتاهی می دهیم ( 2 دقیقه ) ، سپس پنیر خامه ای و خامه را اضافه کرده و با پشت قاشق فشار می دهیم تا به خورد اسفناج برود .

خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) .

فر را روی حرارت 200 درجه سانتی گراد می گذاریم تا گرم شود . 2 برگ از خمیر یوفکا را روی هم قرار می دهیم و با قلم مو سطح خمیر دوم را به کره آب شده آغشته میکنیم تا خمیر یوفکا کاملا مرطوب شود . سپس 2 لایه دیگر از خمیر را قرار داده و همانند قبل مرطوب می کنیم . ( در نهایت باید 4 لایه یوفکا داشته باشید ) .سپس با چاقو خمیر را به 6 قسمت مساوی مربع شکل تقسیم می کنیم ( یک برش افقی و دو برش عمودی ) .
از مواد به اندازه یک قاشق پر وسط هر مربع می گذاریم و بعد هر قسمت را به طرف بالا جمع می کنیم و فشار می دهیم تا به هم بچسبد . در آخر هم روی همه بقچه ها کره مالیده و در فر به مدت 10 دقیقه قرار می دهیم تا کمی طلایی شوند .

 

نکتــه:

– اسفناج را زیاد تفت ندهید چون دوباره در فر حرارت می بیند و کاملا پخته می شود .
– بسته به ذائقه می توانید هر پنیری که دوست داشته باشید جایگزین پنیر خامه ای کنید یا از هرکدام نصف نصف بریزید.

 

 

بورک

 

نوروز 95

عید 1395

 

 

 

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا