تازه های متفرقه خانه داری

فواید و کاربرد توپ های لباسشویی

فواید و کاربرد توپ های لباسشویی

توپ های لباسشویی

Benefits - and - Application - balls - Washing (1)

فواید توپ های لباسشویی چیست؟

چرا از توپ های لباسشویی استفاده کنیم؟

 

توپ های لباسشویی جایگزین مناسبی برای پودرهای لباسشویی می‌باشد. در آمریکا از سال ۲۰۰۸ این محصول در منازل به کار رفت و حالا در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

 

نوشته های مشابه

چرا از توپ های لباسشویی استفاده کنیم؟

پودرهای قدیمی لباسشویی مواد شیمیایی بوده و برای محیط ضرر داشته ، پوست‌های حساس را آسیب رسانده و پارچه را خراب می‌کنند. اما با پودرهای لباسشویی جدید می‌توانید هزاران بار لباس‌های خود را در ماشین شسته و بدون پودر آن‌ها را تمیز و براق کنید. ازآنجایی‌که این پودرها بدون مواد شیمیایی هستند هیچ ماده‌ی شیمیایی‌ای روی لباس‌های شما نخواهد ماند.

بنابراین توپ‌های جادویی لباسشویی برای نوزادان و افرادی که پوست‌های حساس یا آلرژی دارند عالی هستند.

 

انواع توپ های لباسشویی

چندین شکل مختلف از توپ های لباسشویی وجود دارد: دیسک‌های لباسشویی، گوی‌های لباسشویی و توپ‌های بیضی‌شکل. برخی از توپ‌ها داخل خود موادی دارند مانند تکه‌های سرامیکی، مواد مغناطیسی یا مایعات رنگی که گفته می‌شود آب را فعال می‌کنند. تولیدکنندگان این توپ‌ها می‌گویند اجزای داخلی این توپ‌ها همان تأثیر شستشو با پودر را دارند. تحقیقات تفاوتی میان انواع متفاوت این توپ‌ها را نشان نداده‌اند. برخی از این توپ‌ها را می‌توان با قرص یا پودرهای مخصوص و یا مواد دیگر دوباره پر کرد.

 

توپ های لباسشویی چگونه عمل می‌کنند؟

Benefits - and - Application - balls - Washing (3)

اشعه‌ی مادون‌قرمز منتشرشده از این توپ‌ها سبب شکست ترکیب هیدروژن مولکول‌های آب به گروه‌های کوچک‌تر و مولکول‌های کوچک‌تر فعال‌شده‌ی آب می‌شود.این کار حرکت مولکول‌ها را بیشتر کرده و قدرت شستشوی آب را افزایش می‌بخشد. همچنین این توپ یون‌هایی منفی منتشر می‌کند تا سطوح را نرم نماید، درنتیجه میکروب‌ها به‌راحتی و بدون نیاز به پودر از روی لباس پاک می‌شوند.

توپ‌های جادویی لباسشویی طیف ph را در سطحی نگه می‌دارند که اغلب پودرهای لباسشویی ph را در آن سطح حفظ می‌کنند. این میزان به پاک شدن لکه‌های روغن و کثیفی از روی پارچه کمک می‌کند.

این پودر با ملایم کردن فشار سطح آب موجب افزایش قدرت پاک‌کنندگی می‌شود.

 

آیا حقیقتاً این توپ‌ها دوستدار محیط‌زیست هستند؟

توپ های لباسشویی طرفدار محیط‌زیست از سرامیک و پلاستیک‌های غیرسمی ساخته‌شده‌اند که برای بشر و محیط خطرناک نیستند. توپ‌های بدون پودر مانند پودرهای لباسشویی مواد شیمیایی مضر و سمی را به محیط برنمی‌گردانند. در مقایسه با فرآیند عادی شستشو، این توپ‌ها خطر واکنش‌های آلرژیکی را کم کرده و جرم‌ها را از بین برده، در هزینه صرفه‌جویی کرده و به حفظ محیط کمک می‌کنند. همچنین هر توپ به‌اندازه‌ی ۴۵ کیلوگرم پودر کار می‌کند.

Benefits - and - Application - balls - Washing (2)

 

 

فواید استفاده از توپ‌های لباسشویی

صرفه‌جویی در هزینه

این توپ‌ها تقریباً برای هزار بار شستشو مناسب هستند، یعنی حدود ۳ سال. شما می‌توانید هزینه‌ی پودرهای قدیمی را پس‌انداز کنید. همچنین دیگر نیازی نیست از نرم‌کننده‌های لباس یا سفیدکننده‌ها استفاده نمایید.

صرفه‌جویی در آب

نیاز به یک دور اضافی آبکشی ندارید زیرا هیچ مواد شیمیایی‌ای وجود ندارد. این یعنی در هر بار شستشو حدود ۴۰ گالن در آب صرفه‌جویی کرده‌اید – با این کار روی پول قبض آبتان نیز صرفه‌جویی نموده‌اید.

دوستدار محیط‌ زیست

استفاده از توپ‌های بدون فسفات، رنگ و سورفکتانت ها ( مواد فعال سطحی ) یعنی شما کاری مفید برای محیط‌زیست و خانواده‌ی خود انجام داده‌اید.

نرمی

دیگر بدن شما نمی‌خارد – هیچ ماده‌ی شیمیایی روی پارچه یا لباس شما باقی نمی‌ماند. این گوی‌ها برای پوست‌های حساس و افراد دارای آلرژی عالی‌اند.

بدون گیرکردن

این گوی‌ها اصلاً به ماشین لباسشویی شما گیر نمی‌کنند و یعنی هیچ‌گونه احتمال آسیب به ماشین لباسشویی وجود ندارد.

ضد الکتریسیته

توپ های لباسشویی روشی ساده و سریع برای از بین بردن الکتریسیته در لباس هستند. شما می‌توانید استفاده از صفحات گران‌قیمت مخصوص خشک‌کردن و اسپری‌های ضد الکتریسیته را متوقف کنید.

 

توپ های لباسشویی

تازه های متفرقه خانه داری

نوروز 95

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا