تازه های غذای رژیمی

رولت آنجل فود مناسب افراد رژیمی

رولت آنجل فود مناسب افراد رژیمی

 

Roulette - Angel - food - perfect - People - Diet

 

رولت آنجل فود مناسب افراد رژیمی

 

قبلا دستور کیک فرشته یا انجل فود کیک رو توی سایت اشپزی ها گذاشته بودم. این کیک فقط با سفیده تخم مرغ، شکر و ارد تهیه میشه و به خاطر نرمی و لطافت زیادش به کیک خوراک فرشته یا به اختصار کیک فرشته شهرت پیدا کرده.
برای رولت میشه از انواع کیک های اسفنجی استفاده کرد که در اینجا از رسپی کیک خوراک فرشته استفاده شده.

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ 9 عدد
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
کرم تارتار (پودر سفید رنگی هست) 3/4 قاشق چای خوری
شکر 1 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
آرد الک شده 3/4 پیمانه
پودر قند 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه بزرگی ریخته حدود نیم ساعت صبر کنید تا به دمای محیط برسند. قالب مستطیل 30 در 40 سانتی متر را کاغذ روغنی انداخته روی آن روغن اسپری کنید. فر را روی 220 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.
کرم تارتار و وانیل را به سفیده ها اضافه کرده با همزن بزنید تا سفیده فرم بگیرد (سافت پیک) سپس شکر را قاشق قاشق اضافه کرده بزنید تا سفیده کاملا سفت شده به مرحله (استیف پیک) برسد. (مراحل را با عکس توضیح میدم).
همزن برقی را کنار گذاشته آرد را کم کم روی مواد الک کنید و با لیسک به صورت دورانی طوری که پف سفیده نخوابد آرد را با سفیده ها مخلوط کنید. سپس مواد کیک را داخل قالب ریخته با لیسک روی آن را صاف کنید. قالب را در طبقه وسط فر به مدت حدود 15 دقیقه بپزید.
حدود 5 دقیقه صبر کنید سپس یک پارچه تمیز نخی را خوب پودر قند پاشیده قالب را روی آن برگردانید و کاغذ روغنی را از پشت کیک جدا کنید. پودر قند ضروری است و جهت جلوگیری از چسبیدن کیک به پارچه میباشد. کیک را تا داغ است باید با پارچه رول کنید. اگر کیک قبل از رول کردن سرد شود ترک میخورد. کیک را کنار گذاشته کاملا سرد شود سپس باز کنید و با فیلینگ مورد نظر پر کنید . میتوانید از انواع مارمالاد، خامه فرم گرفته یا هر کرمی که میپسندید استفاده کنید.

 

 

 

 

رولت آنجل فود

 

تازه های غذاهای رژیمی

 

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا