تازه های نکات آشپزی

طرز تهیه کمپوت هلو

طرز تهیه کمپوت هلو

 

how-preparation-compote-peach-1

طرز تهیه کمپوت هلو

 

کمپوت از انواع خوراکی های خوشمزه است که برای اولین بار در کشور فرانسه تهیه شد. کمپوت ها را می توانید با انواع میوه ها نظیر هلو و آناناس و … تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کمپوت هلو را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد.

کمپوت دسر خوشمزه ای است و از ترکیب میوه های کامل و یا خرد شده با آب و شکر بدست می آید. کمپوت را می توانید در منزل نیز تهیه کنید تا از سالم و بهداشتی بودن آن نیز مطمئن باشید. طرز تهیه کمپوت هلو خانگی با بهترین روش را در این بخش ارائه داده ایم.
کمپوت هلو و کمپوت سیب و کمپوت گیلاس از انواع کمپوت های خوشمزه با عطر و طعم بی نظیر می باشند. بیشتر کدبانوهای ایرانی تمایل دارند تا خودشان در منزل انواع کمپوت های مختلف را تهیه نمایند در این مطلب آموزشی ما قصد داریم تا شما را با بهترین و ساده ترین روش درست کردن کمپوت هلو آشنا سازیم.

how-preparation-compote-peach-2

 

مواد لازم

شکر : ۳۰۰ گرم
هلوی سفت : ۱ کیلو گرم
آب : ۲ پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو در منزل

در طرز تهیه کمپوت هلو ابتدا هلو ها را به مدت ۱ دقیقه در درون آب جوش قرار دهید و سپس آن ها را از آب جوش خارج کنید و سریعا در آب سرد قرار دهید تا پوست هلو ها به راحتی جدا شود سپس هلو ها را نصف کنید و هسته آن ها را خارج کنید.
در مرحله بعدی روش تهیه کمپوت هلو آب و شکر را در درون قابلمه ای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط آب و شکر قوام بیایند.

how-preparation-compote-peach-3

 

how-preparation-compote-peach-4

بعد از این که شربت کمپوت به غلظت مناسبی رسید تکه های هلو را در درون شربت بریزید و بعد از پخته شدن تکه های هلو قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید توجه داشته باشید که نباید هلو ها له شوند.

how-preparation-compote-peach-5

 

بعد از این که کمپوت هلو آماده شد می توانید آن را در جایی قرار دهید تا خنک شود و سپس کمپوت را در درون بطری های شیشه ای بریزید و درب بطری را محکم ببندید و سپس بطری حاوی کمپوت را در درون یخچال قرار دهید.

این کمپوت خوشمزه را می توانید با انواع بستنی های ساده نظیر بستنی وانیلی و بستی سنتی میل کنید.

کمپوت هلو را به دلیل اسانس بسیار قوی و عطر بی نظیرش جزء بهترین کمپوت ها می توان در نظر گرفت. طرز درست کردن کمپوت هلو خانگی را در این مطلب به صورت مرحله به مرحله مشاهده کردید که امیدواریم بتوانید با کمک این مطلب آموزشی کمپوت هلو خوش عطر و بی نظیری را در منزل تهیه کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور تهیه کمپوت با میوه های مختلف به بخش انواع کمپوت مراجعه نمایید.

 

کمپوت هلو

مطالب مرتبط با تازه های نکات آشپزی در سایت آشپزی ها :

  1. آموزش تصویری فیله کردن مرغ
  2. آموزش خرد کردن مرغ برای جوجه کباب
  3. روشی برای از بین بردن تلخی زیتون
  4. روش شناخت بهترین روغن زیتون
  5. نکاتی مهم و کلیدی برای پخت کیک
  6. نکته مهم برای ساتوری کردن گوشت
  7. چند نکته برای سرخ کردن سالم‌تر
  8. روش پاک کردن ماهی تازه
  9. روش صحیح شست‌و‌شوی سبزیجات
  10. آموزش کامل تصویری خرد کردن مرغ

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا