آشپزی امروز سر آشپزانواع ساندویچانواع غذاهای رژیمی و کم کالریانواع غذاهای گیاهی و انواع غذای گیاهخوارانتازه های آموزش انواع غذاهاتازه های غذای رژیمیخوراک ساده

طرز تهیه سریع فلافل خوشمزه به روش خانگی

فلافل یک غذای گیاهی است که از نخود چرخ شده تهیه می شود. در اصل یک غذای عربی (مصری) است و از آنجا که برخی از جمعیت ایران عرب هستند ، این غذا به ایران راه یافته است. بهترین فلافل در ایران در استانهای جنوبی تهیه می شود که دارای جمعیت قابل توجهی از اعراب ایرانی مانند بوشهر و خوزستان هستند. این غذا بسیار لذیذ است و مطمئنا خوشتان خواهد آمد. برای آشنایی با طرز تهیه فلافل خوشمزه به روش خانگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه فلافل خوشمزه به روش خانگی

نخود 2 فنجان (یک شب در آب خیس کنید)
1 عدد پیاز کوچک ، خرد شده
3 حبه سیر
¼ فنجان جعفری تازه خرد شده * اختیاری
2 قاشق غذاخوری دانه کنجد
1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
نمک 1 قاشق چایخوری
1/2 قاشق چایخوری فلفل
اب
روغن

دستور پخت:

اندازه نخود بعد از خیس شدن در طول شب دو برابر خواهد شد. بنابراین 3-4 فنجان نخود خواهید داشت. آنها را آبکش کرده و خوب بشویید. و داخل غذاساز همراه با حبه های سیر ، جعفری و پیاز قرار دهید. تمام مواد را چرخ کنید تا زمانی که مخلوط خمیر مانند باشد و به خوبی ترکیب شود ، اما پوره مانند نباشد.

اگر مخلوط خیلی خشک است ، مقداری آب به آن اضافه کنید. دانه کنجد ، بکینگ پودر ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. من توصیه می کنم کاسه را با نایلکس بپوشانید و به مدت 1-2 ساعت در یخچال قرار دهید ، اما اگر وقت آن را ندارید می توانید به مرحله بعدی بروید.

یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و با روغن پر کنید. در همین حال با یک اسکوپ فلافل یا با دستان خود مخلوط را به شکل گلوله های گرد درآورید. آنها را با احتیاط در روغن قرار داده و سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. قهوه ای شدن هر دو طرف تقریباً 5 دقیقه طول می کشد. وقتی هر دو طرف آن قهوه ای طلایی شد ، آنها را از ماهیتابه برداشته و روی حوله کاغذی قرار دهید. با نان ساندویچ یا لواش سرو کنید.

2.7/5 - (4 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا