آشپزی امروز سر آشپزانواع پلو و چلوتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری نهم(زرشک پلو با مرغ)

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری نهم

(زرشک پلو با مرغ)

ashpaziha

مرغ 4 تکه . برنج 4  لیوان . زرشک 1 لیوان . رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری . پیاز 1 عدد

سیر 2 حبه . زعفران دم کرده مقدار لازم . آبلیمو 3 قاشق چایخوری . کره و نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : تکه های مرغ را کمی نمک بزنید سپس در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرغ ها را داخل قابلمه بگذارید ، سیرها و پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس رب گوجه فرنگی ، آبلیمو ، نمک و فلفل اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید ، این مواد را بهمراه 2 لیوان آب روی مرغ ها بریزید و در قابلمه را بگذارید و با حرارت ملایم اجازه دهید حدود 2 ساعت مرغ ها بپزند و سس غلیظ شود ، 10 دقیقه قبل از اینکه مرغ را از روی حرارت بردارید چند قاشق زعفران دم کرده روی مرغ ها بریزید.

برنج را 30 دقیقه با آب و مقداری نمک خیس دهید ، برنج را بشویید و با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس آبکشی کنید ( برنج را باید زمانی آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید مغز برنج کمی خام و اطراف ان نرم باشد ).

ته قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را بچینید ، برنج ابکشی را داخل قابلمه بریزید ، حرارت را زیاد کنید و وقتی برنج بخار کرد 1 لیوان اب و کمی روغن را مخلوط کنید و روی برنج بدهید سپس حرارت را ملایم کنید و دم کنی را بگذارید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

زرشک ها را 30 دقیقه در مقداری اب ولرم خیس دهید سپس ابکشی کنید و با مقداری کره در روغن سرخ کنید سپس 1 قاشق زعفران دم کرده به زرشک اضافه کنید و از روی حرارت بردارید ( در صورت تمایل میتوانید 1 قاشق غذاخوری شکر به زرشک اضافه کنید ) ؛ برای سرو برنج را در دیس بکشید و با برنج زعفرانی ، زرشک و مرغ تزیین و سرو کنید.

نکته ها : برای تهیه زعفران دم کرده زعفران را بسایید و با آب جوش مخلوط کنید و 15 دقیقه روی بخار اب ( مانند کتری ) قرار دهید تا دم بکشد ، برای تهیه برنج زعفرانی مقداری برنج را با 2 قاشق چایخوری زعفران دم کرده و مقداری کره مخلوط کنید ، در صورت تمایل مقداری خلال پسته و بادام بهمراه زرشک تفت دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا