آشپزی امروز سر آشپزانواع پلو و چلوتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری هجدهم( آلبالو پلو با مرغ)

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری هجدهم

( آلبالو پلو با مرغ)

ashpaziha

برنج 4 لیوان  .  آلبالو 500 گرم  .  شکر 250 گرم  .  مرغ 1 عدد  .  پیاز 1 عدد .  روغن و زعفران  به مقدار لازم

طرز تهیه : برنج را قبل از پخت به مدت 30 دقیقه در مقداری اب و نمک خیس دهید ، برنج را با چند لیوان اب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با اب ولرم آبکشی کنید ( زمانی برنج را ابکشی کنید که  وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز ان کمی خام باشد ).

 

هسته آلبالوها را بگیرید و البالوها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، شکر را روی آلبالوها بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه باهم بجوشند سپس از روی حرارت بردارید تا رنگ البالوها تیره نشود ، آلبالوهای پخته را از صافی رد کنید سپس شربت آن را مجدد روی حرارت بگذارید  تا بجوشد و کمی غلیظ شود.

 

مرغ ها را با مقداری آب ، چند قاشق روغن ، پیاز ، نمک و فلفل داخل قابلمه  بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد و اب مرغ تمام شود.

ته دیگ مقداری روغن بریزید و مقداری نان لواش ته قابلمه بچینید ، برنج ابکش شده و آلبالوهای پخته را لایه لایه روی هم بریزید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج  شروع به بخار کردن کند سپس دم کنی را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد ، در اواسط پخت برنج1 لیوان اب آلبالو را روی برنج بدهید.

برای سرو البالو پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و برنج زعفرانی تزئین کنید.

نکته ها : یک کاسه کوچک از آلبالو ها را کناری بگذارید تا در زمان سرو غذا روی برنج را با ان تزئین کنید ، برای برنج زعفرانی  مقداری برنج سفید را با کمی زعفران دم شده و مقداری کره مخلوط کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا