گلدوزی و تکه دوزی

آموزش دوخت کوله پشتی با لباس های قدیمی

آموزش دوخت کوله پشتی با لباس های قدیمی

Training - sewing - backpack - with - old clothes (1)

در اینجا من با استفاده از دو تی شرت یه کوله پشتی زیبا درست کردم . من با استفاده از گیس کردن پارچه برای این کوله پشتی بند تهیه کردم . این یه کوله پشتی دو رو هستش که از هر دو طرف اون میشه استفاده کرد شما هم برای درست کردن این کوله پشتی به دو تا تی شرت و لوازم برش و دوخت نیاز دارین . از این کوله پشتی در خیلی از جاها می تونین استفاده کنین ، پیشنهاد می کنم این کوله پشتی رو تو خونه درست کنین و از این وسیله ی کاربردی استفاده کنین .

Training - sewing - backpack - with - old clothes (2)

وسیله های مورد نیاز :

1 – دو عدد تی شرت هم اندازه ( من از دو تی شرت با دو رنگ متفاوت استفاده کردم )
2 – قیچی
3 – نخ و سوزن
4 – چرخ خیاطی
5 – کاتر پارچه

در ابتدا مانند تصویر با استفاده از کاتر پارچه دو مستطیل هم اندازه از روی دو تا تی شرت هاتون جدا کنین . ابعاد این دو مستطیل از سه ضلع باید هم اندازه باشن ، اما قد یکی از مستطیل ها باید کمی بلند تر از دیگری باشه . ( من مستطیل تی شرت خاکستری خودم رو یه مقدار بلندتر اندازه گرفتم ) . پارچه ی خاکستری رو که بلند تر از پارچه ی قرمز اندازه گیری کردم ، به عنوان پارچه ی داخلی کوله پشتی ازش استفاده می کنم . و پارچه ی کوتاه تر یعنی پارچه ی قرمز رو به عنوان پارچه ی بیرونی بدنه ی کوله پشتی به کار میبرم .

از اضافه ی پارچه ی خاکستری هشت نوار به عرض یک اینچ جدا کنین ، و از روی اضافه ی پارچه ی قرمز هم چهار نوار به عرض یه اینچ مانند تصویر با استفاده از قیچی ببرین . سپس این نوار ها رو به هم ببافین تا بتونین به عنوان بند کوله پشتی ازش استفاده کنین . طول این نوارها رو به دلخواه خودتون کوتاه تر یا بلندتر اندازه گیری کنین .

 

Training - sewing - backpack - with - old clothes (3)

تو این مرحله دو تکه پارچه های مستطیلی رو مانند تصویر از سمت رو روی هم قرار بدین و سه طرف پارچه ها رو دوخت کنین . اما توجه داشته باشین در گوشه های پائینی کوله پشتی باید شکاف هایی بذارین و اون قسمت ها رو دوخت نکنین . یادتون باشه که پارچه ی خاکستری یه مقدار از پارچه ی قرمز بلند تر بوده ، پس قسمت بالای کوله پشتی که دوخت نشده باید پارچه ی خاکستری بلندتر باشه .
حالا کوله پشتی رو به رو برگردونین ، مانند تصویر مقداری از پارچه ی خاکستری رو که بلند تر بود از قسمت بالای کوله پشتی به روی بدنه ی کوله برگردونین و سپس دور تا دور این قسمت خاکستری رو بدوزین اما در انتها یه شکاف برای قرار دادن بند در اون رو ندوزین و باز بذارین .

Training - sewing - backpack - with - old clothes (4)

 

Training - sewing - backpack - with - old clothes (5)

مانند تصویر بندک هایی که از قبل آماده کرده بودین رو به بدنه ی کوله پشتی تون وصل کنین . این کوله پشتی رو می تونین پشت و رو کنین و از قسمت پشت کوله هم استفاده کنین ، این مدل کوله پشتی از هر دو طرف مورد استفاده قرار می گیره .
شما با استفاده از کشیدن و جمع کردن بندک ها می تونین درب این کوله پشتی رو ببندین و باز کنین . کار درست کردن این کوله پشتی زیبا و کاربردی مون هم به پایان رسید ، می تونین وسیله هاتون رو توش قرار بدین و به بیرون ببرین . امیدوارم از این آموزش استفاده ی مفید برده باشین .

Training - sewing - backpack - with - old clothes (6)

 

Training - sewing - backpack - with - old clothes (7)

 

Training - sewing - backpack - with - old clothes (8)

 

Training - sewing - backpack - with - old clothes (9)

 

Training - sewing - backpack - with - old clothes (10)

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

4.4/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا