آشپزی امروز سر آشپزتازه های آموزش انواع غذاهاخورش هاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه انواع خورش-سری شانزدهم(کرفس با گوشت)

طرز تهیه انواع خورش-سری شانزدهم

(کرفس با گوشت)

ashpaziha

پیاز 2 عدد . گوشت خورشتی 300 گرم . کرفس 500 گرم . برگ کرفس 100 گرم . لیموعمانی 3 عدد

نعناع تازه 20 گرم . جعفری تازه 80 گرم . رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری . نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : کرفس ها را بشوئید سپس به اندازه های دلخواه و یک اندازه خرد کنید ( بهتر است کرفس ها قد یک بند انگشت خرد شوند ).

برگ های کرفس ، جعفری و نعنا را ساطوری کنید ( ریز خرد کنید ) ،  جعفری و نعنا را درون مقداری روغن تفت دهید.

پیازها را ریز خرد کنید سپس درون روغن فراوان تفت دهید تا نرم و طلایی شود ، گوشت های خورشتی را به تکه های دلخواه برش بزنید سپس به همراه زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید و تفت دهید ؛ پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه فرنگی و کرفس های خرد شده را اضافه کنید سپس چند لیوان آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گوشت بپزد و نرم شود.

در اواسط پخت گوشت لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل گوشت بریزید ، پس از پختن گوشت میتوانید سبزی های تفت خورده را اضافه نمائید سپس با حرارت ملایم 30 – 40 دقیقه اجازه دهید خورشت بجوشد و جا بیفتد ؛ پس از اینکه خورشت جا افتاد درون ظرف بکشید و روی آن 2 قاشق غذاخوری روغن داغ بریزید و بهمراه برنج سرو نمائید.

نکته ها : چنانچه در اندازه گیری سبزی ها مشکل دارید به این صورت عمل کنید : مقدار برگ کرفس ( ریز خرد شده ) 5 قاشق غذاخوری ، مقدار نعنا ( ریز خرد شده ) 1 قاشق غذاخوری و جعفری ( ریز خرد شده ) نیز 4 قاشق غذاخوری میباشد.

میتوانید بجای لیموعمانی از 3 قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده کنید ، اگر نعنا و جعفری ندارید میتوانید به همان مقدار از برگ کرفس استفاده کنید ، در صورت تمایل بجای گوشت قرمز ( گاو و گوسفند ) میتوانید از گوشت سفید ( مرغ و بوقلمون ) هم استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا