آشپزی مایکروفر | آشپزی ماکروویوتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه لازانیا با مایکروفر

طرز تهیه لازانیا با مایکروفر

Lasagna recipe with Microwave

لازانیا با مایکروفر

ashpaziha

لازانیا با مایکروفر

ورقه لازانیا  300 گرم  .  کالباس 200 گرم  .  گوشت چرخ کرده 200 گرم  .  قارچ 5 عدد

فلفل دلمه ای 1 عدد  .  پیاز 2 عدد  .  سیر 2 حبه  .  رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

سس قرمز ساده 1 لیوان  .  پنیر پیتزا مقدار لازم  .  نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : قابلمه را روی حرارت قرار دهید ، داخل قابلمه چند لیوان اب بریزید و مقداری نمک و روغن اضافه کنید ، پس از اینکه آب به جوش آمد ورقه های لازانیا را اضافه کنید و پس از 10 دقیقه با آب سرد ابکشی کنید.

برای تهیه مایه لازانیا ، ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن داخل ان بریزید ، سیرها و پیاز را رنده کنید و داخل روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با حرارت متوسط تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

کالباس و فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید ، قارچ را نیز حلقه ای خرد کنید سپس همه این مواد را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا اب مواد کشیده شود ، پس از کشیده شدن اب غذا رب ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، کمی مخلوط کنید سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مایه لازانیا سرد شود.

برای تهیه سس قرمز 1 لیوان آب را بهمراه 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی ، مقداری نمک و فلفل روی حرارت قرار دهید و بجوشانید تا اب سس به نصف کاهش پیدا کند ( میتوانید از 1 لیوان سس ماکارونی آماده هم استفاده کنید ).

درون ظرف مخصوص مایکروفر یا ظرف پیرکس را کمی چرب کنید ، مقداری سس قرمز ته ظرف بریزید و پخش کنید سپس چند ورقه لازانیا ته ظرف بچینید ، مقداری سس قرمز روی ورقه های لازانیا بریزید و مقداری از مایه لازانیا روی ان پخش کنید ، روی مایه را با پنیر پیتزا ( پنیر رنده شده یا ورقه ای ) بپوشانید.

مجدد یک لایه ورقه لازانیا بچینید و روی ان مقداری سس قرمز بریزید سپس مقداری مایه لازانیا و در انتها نیز با پنیر پیتزا روی ان را کامل پوشش دهید ، هر تعداد طبقه ای که دوست دارید بچینید.

ظرف را روی سینی گردان بگذارید و با قدرت 100 درصد و به مدت 10 – 15 دقیقه بگذارید لازانیا بپزد. ( همچنین میتوانید برای پخت لازانیا از ترکیب کانکشن و گریل به مدت 30-45 دقیقه استفاده کنید ).

پس از آماده شدن لازانیا را از مایکروفر خارج کنید ، مقداری پنیر پیتزای رنده شده روی لازانیای داغ بریزید سپس برش بزنید و بهمراه با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید بجای سس قرمز به همان مقدار از سس سفید مخصوص لازانیا استفاده کنید.

برای تهیه سس سفید به 1 قاشق غذاخوری آرد سفید + 1 لیوان شیر + 3 قاشق چایخوری کره و کمی نمک نیاز دارید ، آرد را کمی تفت دهید سپس نمک و کره را اضافه کنید و در اخر نیز کم کم شیر را را اضافه کنید و مخلوط کنید تا سس غلیظ شود  پس از سرد شدن داخل لازانیا استفاده کنید.

 

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا