انواع بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه بستنى سنتى زعفرانى

طرز تهیه بستنى سنتى زعفرانى

 

مواد لازم جهت تهیه بستنى سنتى زعفرانى برای 5 نفر

مواد لازم مقدار واحد توضیحات
شیر 1 کیلو گرم
شکر 300 گرم
ثعلب 6 گرم معادل يك ق غ
گلاب 100 میلی لیتر
خامه 100 گرم
زعفران 2 قاشق غذا خوری غلیظ

طرز تهیه : بستنى سنتى زعفرانى

 

 

اول شكر وثعلب را مخلوط ميكنيم وكنار ميگذاريم وبعد شير را مي جوشانيم و بعد حرارت آن را ملايم كرده و زعفران وگلاب را اضافه مي كنيم و شكر و ثعلب مخلوط شده را هم كم كم به آن اضافه كرده، با چنگال مرتب به هم مي زنيم تا شكر و ثعلب در شير حل شود.

 

واز روى حرارت برميداريم وپس از خنك شدن مايع بستنى ، آن را در ظرف فلزى( استيل) مي ريزيم و در ظرف پر از يخ نرم شده قرار مي دهيم و با همزن مرتب به هم مي زنيم تا بستنى خودش را گرفته وسفت و كشدار شود.

 

ظرف را در فريزر قرار مي دهيم و بعد از نيم ساعت آن را در مى آوريم و مجدداً با همزن خوب مي زنيم تا بستنى آماده شود. دوباره داخل فريزر قرار دهيدوبعد از نيم ساعت ديگر مجدداً بستنى رو بيرون آورده وبه آن خامه تكه تكه شده اضافه كنيم.

 

خامه را در كف سينى به قطر 2 ميلى متر پخش كنيدو آن را در فريزر قرار دهيد.پس از سفت شدن آن را با كاردك از سينى جدا كرده و به بستنى اضافه كنيد . موقع سرو از پودر پسته هم مي توانيم استفاده كنيم.

نکاتی در تهیه بستنى سنتى زعفرانى:

  • اگر كيفيت ثعلب شما كم شده باشد بستنى سنتى زعفرانى حالت كشدار به خود نميگيرد و حالت يخى به خود ميگيرد.
  • من بعد از اضافه کردن ثعلب وشکر.مایع رو به سه قسمت تقسیم کردم و به یکیش زعفرون و گلاب . به ظرف دیگه وانیل و به یکیش پودرکاکائو که توی مقدار کمی شیر حل کرده بودم اضافه کردم. هر یک ساعت یه بار هم بستنی رو از فریزر در اوردم وهم زدم تا فرم خوبی بگیره …دقیقا نمیدونم چندبار لازمه اما من 4 یا 5 بار از فریزر در اوردم وهم زدم.وبعد گذاشتم چندساعت بمونه توی فریزر تا کاملا شکل بستنی بگیره.

ashpaziha (6)

 

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا