آشپزی امروز سر آشپزانواع پیش‌غذاانواع سوپغذا با اسفناجغذای بین الملل

آموزش سوپ اسفناج معمولی و سوپ اسفناج اروپایی+انواع سوپ

آموزش سوپ اسفناج معمولی و سوپ اسفناج اروپایی+انواع سوپ

 

سوپ اسفناج معمولی و سوپ اسفناج اروپایی

در این قسمت شما را با یک سوپ خوشمزه پاییزی و زمستانی آشنا می کنیم سوپ اسفناج یکی از سوپ های لذیذ مناسب برای فصل سرماست که سرشار از مواد مغذی می باشد..

سوپ اسفناج معمولی

ashpaziha (2)

 

مواد لازم

اسفناج                       1 کیلو

 

 

گشنیز                     200 گرم

آب مرغ یا آب گوشت        3 لیوان

نمک و فلفل                  مقداری

سیر رنده شده                1 حبه

خامه                    100 گرم

 

طرز تهیه:

اسفناج را تمیز کرده و 4، 5 بار میشوییم و داخل آبکش میگذاریم تا آب آن کاملاً گرفته شود و بعد در قابلمه میریزیم میگذاریم بپزد در قابلمه را باز میگذاریم نیاز به آب ندارد رنگ اسفناج باید سبز بماند بعد از اینکه اسفناج کمی پخته شد گشنیز را به آن اضافه میکنیم تا با آب اسفناج پخته شود وقتی سبزیجات پخته شدند قابلمه را از روی گاز برداشته و سبزیجات را از آن جدا میکنیم اگر از آب اسفناج باقی مانده آن را نگه میداریم تا بعداً داخل سوپ بریزیم اسفناج را کاملاً له میکنیم بعد آن را داخل قابلمه میریزیم (در ظرف را هم باز میگذاریم) آب مرغ را اضافه میکنیم اگر آب مرغ غلیظ بود کمی آب ساده هم اضافه میکنیم قابلمه را روی شعله میگذاریم غلظت سوپ باید طوری باشد که نه زیاد غلیظ و نه زیاد رقیق باشد سیر را اضافه میکنیم هم میزنیم تا کاملاً مخلوط شود چون آب مرغ نمک داشت به سوپ نمک اضافه نمیکنیم فقط فلفل را اضافه میکنیم بعد خامه را پس از اینکه سوپ بجوش آمد اضافه میکنیم بعد از اضافه کردن خامه وقتی سوپ جوش خورد از روی گاز برداشته و در ظرف میریزیم و به وسیله خامه تزئین میکنیم روی سوپ را با خامه به صورت مارپیچ تزئین کرده و زینت میدهیم.

سوپ اسفناج اروپایی
 اسفناج یکی از سبزیجات پرخاصیت پاییزی و زمستانی است که از آن در انواع و اقسام غذاها استفاده می‌شود.سوپ اسفناج هم یکی از این غذاهاست که به دلیل وجود اسفناج در آن، رنگی سبز دارد و مهم‌ترین مزیت‌اش نیز این است که به سرعت آماده می‌شود.

ashpaziha (3)

مواد لازم

برای 4 نفر:
ـ 60 گرم کره

 

ـ 6 عدد پیازچه (پوست‌کنده و خرد شود)

ـ 2 ساقه کرفس (خرد شود)

ـ 350 گرم برگ اسفناج

ـ 850 میلی‌لیتر یا سه و نیم پیمانه آب مرغ

ـ 225 گرم پنیر ماسکارپونه یا خامه

ـ یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون

ـ 2 تکه نان تست

ـ نصف قاشق چای‌‌خوری زیره سیاه

ـ نمک و فلفل به میزان لازم

توضیح: پنیر ماسکارپونه را از تمام سوپرمارکت‌ها می‌توان تهیه کرد.

طرز تهیه:

1 ـ برگ‌های اسفناج را خوب شسته، سپس به قطعات بزرگ خرد کنید و کناری بگذارید.

2 ـ قابلمه بزرگی آماده کرده و نیمی از کره را در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود.

سپس پیازچه‌های خردشده را به همراه کرفس اضافه کرده و شعله اجاق گاز را کم کنید؛ در ضمن به طور مرتب مواد را هم بزنید تا نسوزد. برای تفت دادن مواد 5 دقیقه زمان لازم است.

3 ـ وقتی که مواد تفت داده شد، اسفناج خرد‌شده را به آنها اضافه کرده و کمی تفت دهید. حالا آب مرغ را افزوده و حرارت را زیاد کنید تا به جوش آید.

پس از به جوش آمدن آب مرغ، شعله اجاق گاز را کم کرده و پس از گذاشتن در ظرف، حرارت دادن را به مدت 15 تا 20 دقیقه ادامه دهید.

4 ـ حالا سوپ را به دستگاه خردکن یا غذاساز انتقال دهید تا کاملا نرم شود، سپس آن را صاف کرده و دوباره داخل قابلمه برگردانید.

5 ـ پنیر ماسکارپونه یا خامه را به سوپ اضافه کرده و حرارت را ملایم کنید؛ در ضمن به طور مرتب مواد را هم بزنید. در این زمان، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید.

6 ـ تکه‌های نان را با استفاده از چاقو به مکعب‌های کوچک تبدیل کنید. این کار را روی تخته کار آشپزخانه انجام دهید تا تکه‌های نان هم‌اندازه و سالم درآیند.

7 ـ بقیه کره را به همراه روغن زیتون داخل تابه کوچکی ریخته و نان‌های تکه‌شده را در آن سرخ کنید، سپس زیره سیاه را به نان اضافه کرده و آن را نیز کمی تفت دهید. در پایان، سوپ را در ظرف موردنظر ریخته و تکه‌های سرخ‌شده نان را روی آن بریزید و سرو کنید.

ـ مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد: 15دقیقه
ـ مدت زمان لازم برای پخت سوپ: 30دقیقه

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا