انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا با دستگاه نون پز

طرز تهیه خمیر پیتزا با دستگاه نون پز

 

Mode - supplying - dough - pizza with - device (1)

قبلا چند مدل خمیر پیتزا درست کرده بودم ولی اینبار با دستگاه نون پز ” Bread Maker ” خمیر را درست کردم که از هر دو دفعه قبل خوشمزه تر شد. با نون پز انواع و اقسام نونها را میشه پخت و یکی از برنامه هاش هم درست کردن خمیر ” Dough ” هست که یکیش خمیر پیتزاست که رسپیهای مختلفی داره با آرد ساده یا سمولینا و …. که اینبار ساده ترین دستور را میگم.
همیشه میگفتم از پلوپز و زودپز متنفرم و زیاد با دستگاهی که غذا رو آماده تحویل بده میونه ای ندارم ولی اینبار به توصیه یکی از دوستان این دستگاه را خریدم و خیلی راضی هستم چون درست کردن انواع خمیر اگرچه دلنشینه ولی در مواقعی خیلی تو زمان صرفه جویی میکنه در حد چند ساعت و این خیلی ارزش داره. و دیگه مچ درد هم نمیگیری و نگران نیستی که حالا خمیر پف میکنه یا نه
کار با این دستگاه خیلی راحته باید همه مواد را با هم مخلوط کنید ولی چند نکته را همیشه در نظر بگیرید:
مایعات را ابتدا بریزید.
آرد را روی مایعات ( آب ) بریزید.
به هیچ وجه نمک با مخمر ( Yeast ) تماس پیدا نکنه. نمک را در کناره ظرف بریزید.
مخمر را در آخرین مرحله بریزید و ابتدا داخل آرد را یه حفره درست کنید و مخمر را داخل آن بریزید و روش را بپوشونید.

Mode - supplying - dough - pizza with - device (2)

مواد لازم :

آب گرم درجه حرارت ( 100 تا 110 درجه فارنهایت یا 40-45 درجه سانتیگراد) سه چهارم پیمانه
آرد سفید ” All-purpuse Flour ” دو پیمانه یا 300 گرم
نمک یک دوم ق چ
شکر یک ق چ
مخمر “ Active dry yeast ” یک ق چ
روغن زیتون دو ق چ
همه مواد قاشق چایخوری بود در رسپیهای دیگه ممکنه مقدار مواد کم و زیاد بشه.
ابتدا آب گرم را بریزید داخل ظرف مخصوص دستگاه میزان دمای آب برای پخت نان معمولی کمتر هست بین 80 تا 90 درجه فارنهایت ولی برای این دستور دما کمی بیشتره. اصولا نباید دمای آب در حدی باشه که دست را بسوزونه و نیازی به جوشیدن آب نیست آب داغ شیر دقیقا همین دما رو داره. بیشتر رسپیها فقط میگه آب گرم دمای خاصی رو نمیگه.

Mode - supplying - dough - pizza with - device (3)بعد از آب روغن زیتون را اضافه کنید و سپس آرد را روی آب بریزید تا کاملا مایعات از آرد جدا بشه و با مخمر تماسی پیدا نکنه و بعد از آن نمک و شکر را در کناره های ظرف بریزید و در وسط آرد یه حفره درست کنید و مخمر را داخل آن بریزید.

 

Mode - supplying - dough - pizza with - device (4)دستگاه را روی حالت خمیر تنظیم کنید که ممکنه شماره اون برای هر دستگاه متفاوت باشه ولی اصولا حدود یک ساعت و نیم طول میکشه.

 

Mode - supplying - dough - pizza with - device (5)بعد از اینکه خمیر آماده شد اون را از ظرف بیرون بیارید و به شکل دلخواهتون در بیارید با این میزان مواد و خمیری که درست میشه میتونید دو تا پیتزا با کراست نازک یا یک پیتزای بزرگ با کراست کلفت تر و کاملا ایرانی پسند درست کنید.
خمیر را داخل قالب پهن کنید و روی آن را با برس روغن زیتون بمالید.
فر را با درجه حرارت 425 درجه فارنهایت یا 220 درجه سانتیگراد روشن کنید و بعد از اینکه کاملا داغ شد خمیر را به مدت 5 دقیقه داخل آن بپزید.
خمیر نیم پز آماده شده و حالا میتونید تاپر دلخواهتون رو روش بریزید و پیتزا را بپزید. برای پخت دوم با همین درجه حرارت حدود یک ربع زمان کافیه البته اگه پیتزا رو با کراست کلفت بگیرید.

 

Mode - supplying - dough - pizza with - device (6)+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

 

 

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا