شکلات

طرز تهیه آبنبات ذرت خانگی (تصویری)

طرز تهیه آبنبات ذرت خانگی (تصویری)

 

Candy - Corn - domestic (1)

مواد لازم:

یک و یک چهارم فنجان شکر آسیاب شده

شش و نیم قاشق چای خوری شیر خشک بدون چربی

یک چهارم قاشق چای خوری نمک حلال

یک دوم فنجان شکر دانه ریز

یک سوم فنجان شربت ذرت

دو و نیم قاشق چای خوری آب

دو قاشق چای خوری کره (بیرون از فریزر بذارید تا به دمای اتاق برسه)

نصف قاشق چای خوری عصاره ی وانیل

دو الی سه قطره رنگ خوراکی زرد یا نارنجی (اگه رنگ تون حالت ژل یا خمیری داشته باشه، رنگ های روشن تری ایجاد میکنه)

Candy - Corn - domestic (2)

 

Candy - Corn - domestic (3)

طرز تهیه:

پودر قند و شیر خشک و نمک رو با استفاده از یه مخلوط کن چند بار با همدیگه ترکیب کنید تا مطمئن بشید که بافت مخلوط کاملاً یکنواخت شده و هیچ دونه ی درشتی توش باقی نمونده.

حالا شکر و شربت ذرت و آب رو داخل یه قابلمه با هم مخلوط کنید. بعد اون رو روی حرارت متوسط بذارید و درش رو ببندید تا حدوداً 4 دقیقه بمونه. بعد از اون، کره رو اضافه کنید. حالا از دماسنج مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید و دمای شربت ذرت رو برای 1 الی 2 دقیقه به حدود 230 درجه ی فارنهایت برسونید. بعد از این کار اون رو از حرارت دور کنید و دماسنج رو هم از توش بیرون بیارید.

بعد به این مخلوط، وانیل رو اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط بشن. حالا کف یه ظرفی که خیلی گود نباشه، کاغذ مومی بذارید و مخلوط رو توش بریزید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا سرد بشه. زمانی مخلوط  آماده ی استفاده ست که دیگه به کاغذ مومی نچسبه. اگه بعد از 15 دقیقه هنوزم به کاغذ می چسبه، می تونید اون رو برای چند دقیقه داخل یخچال بذارید. اگه آشپزخونه تون سرد باشه، بیشتر بهتون توی درست کردن این آبنبات ها کمک می کنه.

Candy - Corn - domestic (4)

 

Candy - Corn - domestic (5)

 

Candy - Corn - domestic (6)

بعد از سرد شدن، خمیر رو به سه قسمت تقسیم کنید. یه قسمت رو کنار بذارید. به یه قسمت رنگ نارنجی و به قسمت باقی مونده رنگ زرد بزنید. البته می تونید از هر رنگ دیگه ای هم که خواستید استفاده کنید. برای این کار بهتره دستکش بپوشید تا اثر رنگ روی دست تون باقی نمونه. به علاوه وقتی رنگ اول رو استفاده کنید و سراغ رنگ دوم برید، ممکنه کمی از رنگ اول روی دست تون باقی موده باشه و روی رنگ خمیر دوم هم اثر بذاره.

Candy - Corn - domestic (7)

 

Candy - Corn - domestic (8)

هر سه قسمت خمیر رو رول کنید تا مثل سه تا طناب بلند بشن. اگه می خواین آبنبات های ذرت تون کوچیک باشن، می تونید هر رنگ رو به دو قسمت تقسیم کنید و بعد رول کنید. من که این کار رو انجام ندادم و  هر سه قسمت خمیر رو یکدفعه رول کردم و آبنبات هام غول پیکر شدن! 🙂

حالا هر سه تا رنگ رو توی یه ردیف کنار هم بذارید.

کاغذ مومی (که خمیرها روش قرار گرفتن) رو از بغل هاش تا کنید و روی خمیرها بذارید و به آرومی در راستای طول رول کنید. (فقط کافیه کمی اونها رو بهم فشار بدید)

Candy - Corn - domestic (9)

با یه چاقوی تیز (دندونه دار نباشه)، این نوار سه رنگ رو مثلثی ببرید. یکی در میون جای رأس مثلث رو عوض کنید. بهتره که یه حوله ی گرم و مرطوب و کنارتون داشته باشید که بعد از بریدن هر چند تا مثلث، چاقوتون رو تمیز کنید. تکه های بریده شده رو روی کاغذ مومی قرار بدید و بذارید حداقل یک ساعت بمونن تا خشک بشن. (من گذاشتم آبنبات هام از شب تا صبح بمونن)

Candy - Corn - domestic (10)

آبنبات های ذرت تون ممکنه به هم بچسبن. بهتره اونها رو توی ظرفی نگهداری کنید که هوا داخلش نفوذ نکنه. ضمناً بین لایه های مختلف هم کاغذ مومی بذارید که به هم نچسبن.

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

 

2.8/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا