انواع سس ها

طرز تهیه سس قارچ برای سیب زمینی سرخ شده به روش رستوران ها

مسلماً یکی از پیش غذاهایی که در کل دنیا مورد استقبال اکثر افراد واقع شده است؛ سیب زمینی سرخ شده است. امروزه در اغلب رستوران های معروف دنیا سیب زمینی سرخ شده به تنهایی عرضه نمی شود و این رستوران ها برای سیب زمینی های سرخ شده سس های متفاوتی را عرضه می کنند؛ در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سس قارچ برای سیب زمینی سرخ شده را بیاوریم؛ امیدواریم از طعم این سس لذت ببرید.

دستور تهیه سس قارچ برای سیب زمینی سرخ شده:

سیب زمینی سرخ شده با سس قارچ یکی از پیش غذای بین المللی است که حتی در ایران هم طرفداران زیادی دارد این پیش غذای خوشمزه از مواد اولیه کمی درست می شود و طرز تهیه آن بقدری ساده است که اکثر با یک بار خوردن دوست دارند آن را به جای سیب زمینی سرخ شده خالی استفاده کنند.

مواد اولیه مورد نیاز:

قارچ۵۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
سیب زمینی بزرگ۶ عدد
شیر۲ پیمانه
آرد سفید۲ قاشق سوپ خوری
روغن مایعبه مقدار لازم
آببه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار لازم

ترتیب مراحل تهیه سس قارچ برای سیب زمینی سرخ شده:

  1. مرحله اول: (آب پز کردن سیب زمینی)

    در این مرحله ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی با آب شسته و بعد از پوست کندن سیب زمینی ها، آنها را خلالی خرد می کنیم و با آب سرد آنها را می شوریم تا نشاسته آنها کمتر شود. حالا قابلمه مناسبی را تا نیمه پر از آب می کنیم و سیب زمینی ها را درون قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و نمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم؛ بعد از حدود ۳ تا ۴ دقیقه که از جوشیدن آب گذشت حرارت را خاموش می کنیم و سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. (اگر سیب زمینی ها نازک خلالی شده باشند کمتر از ۳ دقیقه هم کافیست).

  2. مرحله دوم: (آبکش کردن سیب زمینی)

    حالا سیب زمینی ها را درون آبکش مناسبی می ریزیم و اجازه می دهیم تمام آب اضافی که در سیب زمینی ها هست خارج شود؛ باید سیب زمینی ها برای مرحله بعدی خشک باشند.

  3. مرحله سوم: (سرخ کردن سیب زمینی)

    تابه مناسبی را انتخاب می کنیم و روی حرارت می گذاریم و به مقدار مناسبی به آن روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود بعد از داغ شدن روغن، سیب زمینی های خشک شده مرحله قبلی را درون تابه می ریزیم و شروع به سرخ کردن سیب زمینی ها می کنیم.

  4. مرحله چهارم: (روغن گیری از سیب زمینی های سرخ شده)

    در ادامه کار حرارت زیر سیب زمینی ها را کم می کنیم و به خوبی آنها را تفت می دهیم و به کمک آبکش یا دستمال های جذب روغن، روغن اضافی سیب زمینی ها را از آنها می گیریم.

  5. مرحله پنجم: (درست کردن سس قارچ)

    تا روغن گیری سیب زمینی ها انجام شود تابه مناسبی را روی حرارت می گذاریم و به آن کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره آب شود حالا به کره آب شده آرد سفید را اضافه می کنیم و شروع به تفت دادن آرد می کنیم؛ این کار را تا آنجا ادامه می دهیم که بوی خامی آرد گرفته شود؛ سپس به آرامی شیر را به آرد تفت داده شده اضافه می کنیم و مرتب مواد را با همدیگر مخلوط می کنیم تا آرد درون شیر گلوله گلوله نشود در ادامه کار به مواد نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را اضافه می کنیم

  6. مرحله ششم: (تفت دادن قارچ)

    در این مرحله تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم و روغن به آن اضافه می کنیم و تا روغن داغ شود قارج ها را به صورت اسلایس های نازک خرد می کنیم و بعد از داغ شدن روغن در تابه می ریزیم و شروع به تفت دادن قارچ ها می کنیم و قبل از آب انداختن قارچ ها آن ها را به سس مرحله قبلی اضافه می کنیم.

  7. مرحله هفتم: (سرو نهایی)

    بعد از چند دقیقه که قارچ و سس آماده شده روی حرارت بودند آنها را از روی حرارت برمی داریم و به صورت دلخواه روی سیب زمینی های سرخ شده می ریزیم حالا به کمک فلفل سیاه و پودر آویشن آن را برای سرو نهایی آماده می کنیم.

سس قارچ و سیب زمینی سرخ شده
سس قارچ و سیب زمینی سرخ شده

نکات مهم و کلیدی:

  • حتماً این پیش غذا را گرم سرو کنید و از سرو سرد آن خودداری کنید.
  • می توانید به کمک بخار پز یا  فر سیب زمینی ها را به صورت بخار پز یا کبابی در بیاورید و سیب زمینی سرخ شده را از این پیش غذا حذف کنید.
  • از پودر سیر و سبزی های معطر هم می توانید برای طعم بهتر این پیش غذا استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی:

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا