آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسر

آموزش تصویری تزیین بستنی به شکل چیزبرگر

آموزش تصویری تزیین بستنی به شکل چیزبرگر

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (1)

این بستنی ساندویچی ها که به شکل چیزبرگر تزیین شدن، می تونن یه میان وعده ی عالی و یه دسر جالب – مخصوصاً برای مهمانی ها – باشن که از یه تیکه بستنی شکلاتی  و دو تا نان کوکی تشکیل شدن. برای درست کردن کاهو و پنیر از خمیر شکلاتی و برای سس کچاپ هم از آیسینگ قرمز استفاده شده.

مواد لازم :

 

– 1 بسته پودر کیک آماده

– 1/4 فنجان کره نرم شده

– 3 قاشق غذاخوری شیر

– 2 عدد تخم مرغ بزرگ

– 2 قاشق غذاخوری کنجد

– 4 فنجان بستنی شکلاتی

– خمیر شکلاتی به میزان لازم

– آیسنگ به میزان لازم

– رنگ خوراکی سبز و نارنجی و قرمز

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (2)

پودر کیک رو داخل یه کاسه بزرگ بریزید و کره ی نرم شده رو بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بعد 3 قاشق غذاخوری شیر و 2 عدد تخم مرغ رو بهش اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط بشن. خمیر به دست اومده باید خیلی غلیظ و چسبناک باشه.

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (3)

داخل سینی فر، یه کاغذ مومی بندازید و هر بار به قدر یه قاشق غذاخوری پر، از خمیر بردارید و روی کاغذ مومی بذارید؛ بعد روی نصف  تعداد خمیر ها، یه مقدار کنجد پاشید.

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (4)

سینی رو داخل فر، که با دمای 350 درجه فارنهایت گرم شده قرار بدید و به مدت 9 – 11 دقیقه بپزید تا روی کوکی ها و لبه هاشون یه کم طلایی بشه.  به محض اینکه کوکی ها رو از فر خارج کردید، با کاردک کوکی های بدون کنجد رو فشار بدید تا تخت بشن. کوکی های بدون کنجد رو به عنوان نان زیری همبرگر استفاده می کنیم و بهتره که تخت باشن. بعد بذارید کوکی ها کاملاً سرد بشن.

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (5)

با اسکوپ یا قاشق، یه مقدار از بستنی رو بردارید و روی سلفون بذارید. بعد بعد سلفون رو روی بستنی بکشید و فشارش بدید. جوری به بستنی فرم بدید که یه کم بزرگتر از کوکی ها باشه. بعد، کامل توی سلفون بپیچید و داخل فریزر قرار بدید. کلاً حدود 16 همبرگر بستنی به همین روش درست کنید و داخل فریزر بذارید تا سفت بشن. ( حداقل 1 ساعت )

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (6)

 

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (7)

 

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (8)

 

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (9)

حالا بهترین فرصته که خمیر شکلاتی رو طبق این دستور درست کنید. بعد که به میزان کافی به خمیرتون استراحت دادید، ( 1 ساعت ) نصفش رو با رنگ نارنجی و نصف دیگه اش رو با رنگ سبز رنگ کنید. من توصیه می کنم که موقع رنگ کردن خمیر، دستکش بپوشید و انقدر رنگ اضافه کنید که به رنگی که – برای کاهو و پنیر –  مد نظرتون هست، برسید.

طرز تهیه خمیر شکلاتی را در لینک زیر مشاهده کنید:

www.ashpaziha.com

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (10)

هر قسمت از خمیر ها رو لای یه تیکه پلاستیک بذارید و با وردنه باز کنید تا ضخامت شون به حدود 1/16 اینچ برسه. بعد، از لای پلاستیک در بیارید و روی تخته برش قرار بدید.

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (11)

با استفاده از قالب بیسکویت گرد یا چاقو، 16 تا دایره از خمیر سبز در بیارید و با انگشتاتون لبه هاش رو یه کم چین چینی کنید که به شکل کاهو در بیاد. بعد 16 تا مربع هم از خمیر نارنجی در بیارید. حالا یه مقدار آیسنگ درست کنید و اون رو به رنگ قرمز در بیارید و بعد داخل قیف پر کنید و – به عنوان سس گوجه – روی قسمت زیری هر کدوم از کوکی ها بریزید. بعد یه خمیر سبز رو به عنوان کاهو روی نان زیری چیزبرگر و یه مربع نارنجی رو به عنوان پنیر روی نان رویی چیزبرگر که کنجد داره، قرار بدید.

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (12)

حالا با قیف، یه مقدار کم از آیسنگ رو وسط لایه ی کاهو بزنید و یه تیکه بستنی رو از داخل پلاستیک در بیارید و روی لایه ی کاهو قرار بدید. بعد دوباره یه مقدار کم از آیسینگ رو وسط لایه پنیر بزنید و قسمت بالای چیزبرگر رو هم روی بستنی قرار بدید. بستنی ساندویچی تون رو حداقل به مدت 1 ساعت داخل فریزر قرار بدید. اگه هر کدوم رو داخل سلفون بپیچید، می تونید تا چند هفته داخل فریزر نگهداری کنید.

Training - image - Decoration - Ice Cream - to - shape - Hamburger (13)

 

فقط 1 – 2 دقیقه قبل از سرو، بستنی ساندویچی ها رو از فریزر خارج کنید.

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا