تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساخت گوشواره نمدی

آموزش تصویری ساخت گوشواره نمدی

Training - image - Manufacturing - Earrings - Felt (1)

من تو این آموزش با استفاده از نمدگوشواره زیبایی رو درست کردم . با استفاده از این نمدهای رنگارنگ خیلی چیزهای تزئینی و کاربردی میشه درست کرد . رنگ مورد علاقه ی من بنفشه ، به هین خاطر من از ترکیب رنگ نمد بنفش و نمد صورتی برای ساخت این گوشواره استفاده کردم . ( رنگ بنفشی که من به کار بردم ، در واقع بنفش مایل به صورتیه )
درست کردن این گوشواره کار بسیار آسانی است . پیشنهاد می کنم شما هم این آموزش رو دنبال کنین و این گوشواره ی زیبا رو درست کنین

وسیله های مورد نیاز شما :

1 – نمد بنفش به اندازه ی یک ورق  A4
2 – نمد صورتی به اندازه ی یک ورق A4 ( رنگ صورتی که با رنگ بنفش هم خوانی داشته باشه )
3 – قیچی
4 – 2 عدد حلقه ی پانچی
5 – ابزار پانچ حلقه
6 – سیم به طول حدودا 8 اینچ ( اگه شما قلاب آماده برای گوشواره دارین ، به جای این سیم از همان قلاب آماده استفاده کنین )
7 – انبردست ( اگه شما از قلاب آماده ی گوشواره استفاده می کنین نیازی به انبردست ندارین )
8 – چسب مخصوص پارچه
9 – پرگار
10 – مداد

Training - image - Manufacturing - Earrings - Felt (2)

طریقه ی درست کردن این گوشواره :

رسم دایره ها روی نمد و برش آن ها :

برای درست کردن این گوشواره ما نیاز به 6 عدد دایره ی نمدی بنفش به علاوه ی 6 عدد دایره ی نمدی صورتی در سایزهای مختلف داریم . هر دایره حدود 15 % کوچکتر از دایره ی قبلی است و رنگ ه هم یکی در میان قرار می گیرن . من در ابتدا یه حلقه ی بنفش بزرگ به شعاع یک اینچ از روی نمد برش کردم . سپس یه حلقه ی صورتی به شعاع 85/ 0 اینچ رو هم از روی نمد دیگه ای برش زدم . همین روند رو باید ادامه بدین و هر بار 15% از سایز دایره ها کم کنین .
زمانی که هر رنگ 6 عدد دایره برش کردین ، کار برش دایره های نمدی به پایان میرسه . با استفاده از پرگار هندسی می تونین دایره ها رو رسم کنین و بعد با قیچی برش کنین . توی تصویر می بینین که من در کل 12 دایره از هر دو رنگ از روی پارچه های نمدی برش کردم .

آماده کردن الگو و گوشواره :

این مرحله کمی سرگرم کننده است . من یکی در میون دایره های رنگی نمدی رو به ترتیب از بزرگ به کوچک روی هم قرار دادم و با چسب مخصوص پارچه اون ها رو به هم چسبوتدم ، شما هم با توجه به تصویر می تونین این کار رو راحت تر انجام بدین . وقتی یک گوشواره رو درست کردین ، همین کارها رو برای گوشواره ی دوم هم تکرار کنین . سپس من در بالای هر دو گوشواره ، حلقه ای رو پانچ کردم . اگه پانچ کردن حلقه رو بلد نیستین ، مراحل انجام این کار رو به صورت تصویری براتون گذاشتم تا ازش استفاده کنین .

 

Training - image - Manufacturing - Earrings - Felt (3)

وصل کردن قلاب های گوشواره و پایان کار:

اگه قلاب آماده ی گوشواره دارین ، که کار راحت تر میشه و فقط کافیه قلاب آماده ی گوشواره رو درون حلقه ای که پانچ کرده بودین قرار بدین . اما اگه قلاب آماده گوشواره ندارین ، باید با استفاده از سیم این قلاب رو درست کنیم . برای این کار حدود 3 اینچ از سیم رو با استفاده از انبردست جدا کنین و با دست سیم رو به شکل حلقه در بیارین .
در تصویر شماره ی 2 می بینین که من این کار رو با دست به چه صورتی انجام دادم . حالا قسمت بالای سیم رو با کمک یه مداد خم کنین ( تصویر شماره ی 3 ) . سپس مانند تصویر شماره ی 4 یه حلقه ی کوچیک با استفاده از سیم درست کنین . شما باید این کارها رو دو بار انجام بدین ، چون دو عدد گوشواره دارین که به قلاب نیاز دارن . حالا قلاب هایی که آماده کردین رو درون حلقه ای که روی نمد پانچ کرده بودین ، قرار بدین . با انجام این عمل ، کار درست کردن این گوشواره ها به پایان می رسه . من در ابتدای کار به شما گفته بودم که درست کردن این گوشواره کار آسونیه . امیدوارم از درست کردن این گوشواره و تهیه اون استفاده ی مفید برده باشین .

Training - image - Manufacturing - Earrings - Felt (4)

 

Training - image - Manufacturing - Earrings - Felt (5)

 

Training - image - Manufacturing - Earrings - Felt (6)

 

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا