انواع پیش‌غذا

رژیم لاغری با قارچ همراه با دستور پخت قارچ کبابی خوشمزه

رژیم لاغری با قارچ همراه با دستور پخت قارچ کبابی خوشمزه

 

رژیم لاغری با قارچ همراه با دستور پخت قارچ کبابی خوشمزه را در بخش تازه های خواص مواد غذایی در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

برای کاهش وزن رژيم‌هاي  متنوعی وجود دارد كه  ممکن است برخی از آنها برايتان باورنکردنی باشد، مثل رژيم‌های تخم‌مرغ و ژاپني  تا رژيم سوپ كلم، رژيم سيب‌زميني و. . . هر یک از اين رژيم‌ها فواید و معایبی  دارند و بهترين شکلش اين است كه  تحت نظر متخصص تغذيه و بر مبنای  مشخصه های بدني رژيم متناسبي را انجام دهید .

شايد براي‌تان جالب باشد بدانيد كه بعضي از چهره‌ها هم براي حفظ تناسب اندام‌شان رژيم‌هاي مختلف و اغلب عجيبي را دنبال مي‌كنند. نمونه‌اش جوليا رابرتز و ايمي آدامز هستند كه از رژيم قارچ تعريف و تمجيد كرده و به طرفداران‌شان گفته‌اند كه به كمك اين رژيم توانسته‌اند چربي‌هاي اضافي بدن‌شان را از بین ببرند. درباره اين رژيم بيشتر بدانيد و از مزاياي قارچ براي سلامتي غافل نشويد.

رژيم قارچ چطور كار مي‌كند؟

به گزارش ديلي ميل، متخصصان تغذيه به شما مي‌گويند كه براي دنبال كردن اين رژيم بايد دو هفته يكي از وعده‌هاي رژيم غذايي روزانه‌تان را به مصرف قارچ اختصاص دهيد و فقط قارچ بخوريد. بهتر است اين غذا به شيوه سالمي پخته شود. از اين رو مصرف قارچ سرخ شده از سوي متخصصان توصيه نمي‌شود. قارچ بخارپز يا كبابي شده در فر انتخاب مناسب‌تري است. توصيه مي‌شود كه در اين رژيم وعده ناهار يا شام را به قارچ اختصاص دهيد، البته مي‌توانيد صبحانه هم يك غذاي تركيبي- مثلا املت قارچ– بخوريد. رژيم قارچ برنامه‌اي است كه افراد مشهوري چون جوليا رابرتز و ايمي آدامز براي لاغري دنبال كرده و از آن نتيجه گرفته‌اند. اين افراد مي‌گويند كه با مصرف منظم قارچ خام توانسته‌اند اندام متناسب‌تري داشته باشند.

 

مزيت اين رژيم چيست؟

با دنبال كردن اين رژيم چربي‌هاي اضافه در كمر، باسن و پاها از بين مي‌روند اما بالاتنه شما لاغر نمي‌شود. از اين رو رژيم قارچ مناسب افرادي است كه در بخش پايين‌تنه‌شان چربي‌هاي اضافه دارند و دل‌شان مي‌خواهد اين بخش از بدن آنها متناسب شود.

لوسي ويندهام، مربي تناسب اندام و متخصص تغذيه در مورد مصرف قارچ توصيه‌هايي دارد، او می‌گوید «شكي نيست كه قارچ يك ماده غذايي قدرتمند است كه خواص زيادي دارد. قارچ با داشتن كالري كم مي‌تواند بخشي از رژيم‌هاي لاغري را به خود اختصاص دهد. علاوه بر اين قارچ نسبت به منابع پروتئين حيواني قيمت ارزان‌تري دارد.»

با وجود مزاياي زياد قارچ او به خانم‌ها هشدار مي‌دهد كه با خواندن ويژگي‌هاي مفيد قارچ، بيش از حد از اين ماده غذايي استفاده نكنند چون زياده روي در هر كاري عوارضي به همراه دارد. ويندهام در ادامه مي‌گويد:

« از اين رو هنگام مصرف قارچ تعادل را در نظر بگيريد. واقعيت اين است كه اگر رژيم غذايي سالم و متعادلي را دنبال كنيد كه حاوي مواد غذايي طبيعي باشد اين موضوع در كاهش وزن شما تاثير دارد، البته در كنار اينها ورزش منظم روزانه را از ياد نبريد.»

قارچ چطور لاغر مي‌كند؟

ژان جسكون، متخصص تغذيه ديگري است كه در اين باره به ديلي ميل مي‌گويد: «اگر يك وعده از رژيم غذايي‌تان را به مصرف قارچ اختصاص دهيد اين موضوع باعث مي‌شود كه در وعده بعدي غذاهايي با كالري كمتر مصرف كنيد و به اين ترتيب مجموع كالري‌هاي دريافتي بدن‌تان كمتر مي‌شود چون قارچ ارزش غذايي بالايي دارد و با داشتن فيبر و پروتئين احساس سيري شما را افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين فيبر موجود در قارچ عملكرد روده‌ها را بهبود مي‌بخشد و سبب مي‌شود از غذايي كه مي‌خوريد رضايت بيشتري داشته باشيد. در نتيجه زود گرسنه نمي‌شويد و به مصرف ميان‌وعده‌هاي كم‌ارزش ميل و رغبتي نداريد.»

به‌گفته متخصصان تغذيه مصرف قارچ نه‌تنها به كاهش وزن شما كمك مي‌كند بلكه سبب مي‌شود مواد مغذي بيشتري به بدن‌تان برسد. اين نكته‌اي است كه چهره‌هايي مانند جوليا رابرتز روي آن تاكيد مي‌كنند و براي حفظ تناسب اندام‌شان از اين ماده مغذي غافل نمي‌شوند. رازي وجود دارد كه بهتر است شما هم در اينجا از آن مطلع شويد، درواقع چربي‌هاي ذخيره شده در كمر آخرين بخشي هستند كه تحت تاثير رژيم‌هاي لاغري قرار مي‌گيرند. از اين رو سوزاندن چربي‌هاي اين قسمت از بدن دشوار‌تر است اما قارچ در چربي‌سوزي اين قسمت از بدن تاثير دارد.

قارچ و درخشندگي پوست

ويتامين B، آهن و روي در قارچ موجود است كه در سلامت پوست، مو و تقويت ناخن‌ها نقش دارند و به لطافت و درخشندگي پوست شما كمك مي‌كنند. از اين رو با مصرف قارچ نه‌تنها لاغر مي‌شويد بلكه پوست شما درخشان و زيباتر مي‌شود.

كاهش سطح كلسترول خون

قارچ يكي از منابع غذايي مفيد براي پايين آورد سطح كلسترون خون است و هيچگونه چربي و كلسترولي در تركيبات آن ديده نمي‌شود. علاوه بر اين فيبر و آنزيم‌هاي ويژه‌اي كه در قارچ وجود دارند به پايين آمدن سطح كلسترول خون كمك مي‌كنند. به هر حال قارچ منبع خوبي از پروتئين كم‌چرب است كه به سوزاندن كلسترول‌هاي مصرف‌شده كمك مي‌كند و سبب مي‌شود بين كلسترول بد و كلسترول خوب تعادل برقرار شود. همه اين موارد به سلامت قلب شما كمك كرده و از بروز سكته قلبي و بسته شدن رگ‌ها پيشگيري مي‌كنند.

رفع كم خوني

افرادي كه به مشكل كم‌خوني دچار مي‌شوند آهن خون‌شان پايين‌تر از سطح معمول است، درنتيجه در طول روز دچار سردرد و خستگي شده و عملكرد روزانه‌شان كاهش مي‌یابد، علاوه بر اين ممكن است مشكلات گوارشي هم سراغ‌شان بيايد. قارچ منبع خوبي از آهن است و بيش از ۹۰ درصد آهن موجود در آن توسط بدن جذب مي‌شود كه در سلامت عمومي بدن تاثيرگذار است.

مناسب براي ديابتي‌ها

قارچ‌ها يكي از مواد غذايي مناسب براي افراد ديابتي هستند. قارچ هيدرات‌هاي كربن بسيار كمي دارد و سرشار از پروتئين است. علاوه بر اين از لحاظ داشتن ويتامين و املاح معدني هم ماده‌اي مغذي به‌شمار مي‌رود. ضمن اينكه مقادير مناسبي از فيبر و آب هم در تركيبات قارچ وجود دارد. مهم‌تر از همه اينكه قارچ داراي انسولين طبيعي است و به تنظيم قند خون، عملكرد پانكراس و كبد كمك مي‌كند. اين دو غده در شكل‌گيري انسولين و ترشح آن در بدن تاثير دارند.

سلامت استخوان‌ها

قارچ منبع خوبي از كلسيم است و اين ماده معدني در سلامت استخوان‌ها و پيشگيري از پوكي استخوان تاثيرگذار است.

 

آموزش طرز تهیه قارچ کبابی خوشمزه با سس ویژه و طعم عالی

 

مواد لازم برای قارچ کبابی

« قارچ :: 4 الی 5 عدد »

« گوجه فرنگی ریز، پیاز ریز و فلفل سبز :: به تعداد دلخواه »

« نمک و فلفل سیاه و قرمز :: به میزان لازم »

« آبلیمو :: یک قاشق غذاخوری »

« سیر رنده شده :: یک حبه »

« جعفری یا گشنیز خرد شده :: یک قاشق غذاخوری »

 

آموزش آشپزی و دستور پخت کباب قارچ خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه قارچ کبابی خوشمزه

قارچ های تازه، سفید و درشت را انتخاب کنید. قارچ ها را خوب شسته و با دستمال تمیزی خشک کنید و آنها را درسته یا دو نیم کرده و اطراف آن را با آبلیمو و سیر آغشته کنید بعد نمک و فلفل و جعفری خرد شده و روغن زیتون اضافه کنید و به مدت یک الی دو ساعت در یخچال بگذارید . بعد از این مدت قارچها را به سیخ کشیده و کباب کنید . به همراه قارچ میتوانید گوجه فرنگی و پیاز و فلفل ریز را کباب کرده و به عنوان یک شام سبک و خوشمزه میل کنید . این غذا را هم در فر و هم روی گاز میتوانید با حرارت ملایم کباب کنید.

 

 

قارچ کبابی

 

2.4/5 - (39 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا