تازه های نکات شیرینی پزی

رنگ کردن خمیر فوندانت با ژله (سری دوم)

رنگ کردن خمیر فوندانت با ژله

(سری دوم)

coloring - dough - fondant - a - jelly - Series - II (1)

میخوام یه روشی رو بگم که بشه بدون استفاده از رنگ فوندانت رنگی داشت. یه راه ساده داره، استفاده از پودر ژله! میدونید که پودر ژله های آماده بیرون ترکیبی از شکر، ژلاتین، رنگ های مجاز خوراکی و اسانس هستن. با توجه به طعمشون اسانس و رنگی که بهشون اضافه شده فرق میکنه. مقدار رنگ خوراکی که داخل این ژله ها هست کمه ولی باز هم طبق همون مطالبی که بالا درباره رنگ های مجاز گفتم باید در مصرفشون دقت بشه، چون استفاده زیادش ممکنه باعث بشه بدن نتونه به سادگی دفعش کنه و داخل بدن باقی بمونه. درباره اسانس ها هم همینطور. می دونید که اسانس ها در مقدار بالا میتونن مثل سم عمل کنن و باعث مسمومیت شدید بشن. البته یه نفر باید تو یه فرصت کم مقدار زیادی ژله بخوره که براش مشکل ساز بشه ولی اگه شما هم از اون دسته از مادرانی هستید که با این فکر که ژله و پاستیل برای رشد استخوانی فرزندتون مفیده مرتب بهش از این چیزا میدید، این موارد رو هم در نظر بگیرید. بهتره خودتون با استفاده از پودر ژلاتین ژله های میوه ای و خامه ای درست کنید و برای شیرین کردنشون هم از عسل استفاده کنید و یه ماده غذایی کاملا مفید و کم ضرر برای خانوادتون تهیه کنید.

اگه بخواین از پودر ژله برای درست کردن فوندانت استفاده کنید یه حسن داره و اونم اینه که مجبور نیستین برین انواع رنگ و اسانس بخرین. این روش برای کسایی که زیاد تو خط فوندانت درست کردن نیستن ولی دوست دارن یه زمانی دست به فوندانت بشن و فوندانت رنگی درست کنن مفیده. هزینه خاصی نداره و نتیجه اش هم نمی گم عالی میشه ولی قابل قبوله.

فوندانت رنگی با پودر ژله

پودر ژله  یک قاشق غذاخوری

آب جوش   یک قاشق غذاخوری

گلوکز     یک قاشق چای خوری

پودر قند  100 تا 120 گرم

روغن صاف  نصف قاشق چای خوری

پودر ژله رو داخل یک ظرف مقاوم به حرارت بریزید و یک قاشق آب جوش و گلوکز رو هم روش بریزید و هم بزنید. گلوکز برای بهتر شدن کیفیت فوندانته اگه نداشتید هم نریزید اشکالی نداره. ظرفتون رو روی بخار آب جوش یا داخل ماکروفر بذارید تا پودر ژله کاملا داخل آب حل بشه و شفاف بشه. تو این مرحله اگه دیدید دونه های شکر مونده و حل نمیشه چند قطره آب جوش اضافه کنید یا اینکه موادو از صافی رد کنید. بذارید مواد یه کم سرد بشن و بعد یه مقدار پودر قند بهش اضافه کنید. مابقی پودر قند رو روی میزکارتون بریزید و مواد ژله ای رو بریزید روش و خیلی آروم با هم مخلوط کنید تا یه مخصول خمیری داشته باشید. یه مقدار کم روغن صاف بردارید و به کمک اون فوندانت رو ورز بدید. می بینید که خیلی راحت یه خمیر فوندانت رنگی دارید.

coloring - dough - fondant - a - jelly - Series - II (2)

خوبیش اینه که بدون رنگ فوندانت رنگی درست کردید و این فوندانت های رنگی خیلی هم خوشمزه میشن.

و اما مشکلات این خمیر. اولین مورد اینه که رنگ هاش کم رنگ میشه. مقدار کم رنگی یا پررنگی هر طعم ژله ممکنه با توجه به مارکی که استفاده می کنید کم و زیاد بشه ولی همشون رنگ های روشن به شما میدن. دوم هم اینکه کیفیت این مدل خمیرها همونطور که حتما متوجه شدید مثل خمیر فوندانت معمولی میشه و این یعنی اینکه خاصیت کشسانی مناسب برای کارهای حرفه ای رو نداره ولی برای شکل سازی ها و کات های دوبعدی مناسبه و اگه تو چند رنگ درست کنید و مثلا باهاش گل های رنگی کات بزنید و روی کیک های (حتی) خامه ای بذارید طعمش همه رو جذب میکنه. چون هرکدوم یه مزه ای میده. برای بهتر شدن کیفیتش می تونید نصف نصف با فوندانت ژلاتینی سفید مخلوطش کنید؛ کیفیتش به طرز محسوسی بهتر میشه و البته رنگش باز هم کم رنگ تر از اول میشه.

فرقی نمیکنه از چه مارک ژله ای استفاده می کنید. من اینجا 6 تا رنگ براتون درست کردم از 4 تا مارک مختلف که همشون ایرانی هم بودن. این مقدار موادی که بهتون دادم حدود 110 تا 120 گرم فوندانت بهتون میده.

coloring - dough - fondant - a - jelly - Series - II (3)

 

من با توجه به اینکه نیازی ندارم از این مدل فوندانت استفاده کنم زیاد روش مانور ندادم. ممکنه با روش های مختلف بشه فوندانت های تیره تر با کیفیت بهتر درست کرد که البته باید روش ها امتحان بشه. من یه چیزایی تو ذهنم هست و هروقت فرصت امتحان کردن پیدا کردم و نتیجه خوبی گرفتم تو همین پست براتون مطالب رو آپدیت می کنم. دوستان اگه استفاده کردن و تجربه های جدیدی به دست آوردن برای ما تو قسمت نظرات بنویسن.

امیدوارم این پست براتون مفید بوده باشه.

 

 

 

 

++++++++++++

++++++++++++

4.7/5 - (73 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا