ولنتاین

روز ولنتاین | قشنگ ترین کارت پستال 2016 (سری دهم)

روز ولنتاین | قشنگ ترین کارت پستال 2016 (سری دهم)

روز ولنتاین | قشنگ ترین کارت پستال 2016

Day - Valentine - the most beautiful - Cards - Greeting post -2016 (1)

روز ولنتاین

تنها مدت کمی به اواخر بهمن ماه و اواسط ماه فوریه باقی مانده که روز عشق فرنگی (ولنتاین) و روز عشق ایران باستان (سپندارمذگان) یا همان ولنتاین ایرانی به فاصله ی چهار روز از هم قرار دارند یعنی ۲۵ بهمن ماه (ولنتاین) و ۲۹ بهمن ماه (سپندارمذگان) !

چند سالی است که ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) روز ولنتاین و خرید گل و عروسک، شکلات و … در کشورمان باب شده است. اکثر جوان ها بدون اطلاع از اینکه اصلا این ولنتاین خوردنی یا پوشیدنی است، فقط می دانند که در روز ولنتاین باید برای کسانی که دوست دارند هدیه بخرند…

Day - Valentine - the most beautiful - Cards - Greeting post -2016 (2)

ولنتاین ۹۴

نوروز ۹۵

روز عشق

کارت های عاشقانه ۱۳۹۵

ولنتاین ایرانی

مدل های کارت پستال ولنتاین

روز ولنتاین تقریبا یکی از مناسبت‌هایی است که در سراسر جهان طرفداران خودش را دارد. چراکه عشق و دوست داشتن موهبتی جهانی است، اما همه مردم این روز را با گل رز و جعبه‌های شکلات برگزار نمی‌کنند. بعد از تحقیقاتی در این زمینه دریافتیم که آداب متنوعی در مورد مراسم این روز وجود دارد.

جالب است بدانید که در فرهنگ بسیاری از کشورها سنتهای خاصی برای افراد تنها و مجرد نیز وجود دارد. برای مثال هفتمین روز ماه هفتم در تقویم مردم مالزی به نام «روز عشق» نامیده شده که در این روز خانم‌ها شماره تلفنشان را روی پرتقال نوشته و آنرا به نزدیک‌ترین رودخانه محل سکونتشان پرتاب می‌کنند به امید اینکه شاید مرد رویاهایشان این پرتقال را از آب بگیرد! البته فروشنده‌های دوره‌گرد اغلب اوقات این پرتقال‌ها را جمع کرده و دوباره به مغازه دارها می‌فروشند؛ هم پرتقال‌ها و هم شماره تلفن‌ها را!!

برزیلی‌ها هم روز عشقشان را به نام روز Dia dos Namorados (روز عاشقان) در ۱۲ ژوئن در شامگاه قبل از تعطیلاتشان جشن می‌گیرند. در این روز دختران اسم خود را به شکل‌های مختلف روی روزنامه مچاله شده یا تکه‌های بریده شده کاغذ نوشته و بیرون می‌اندازند. در نظر آنها هر مردی که روز بعد این کاغذ را بردارد همسر آینده شان خواهد بود یا حداقل رابطه دوستانه بیشنان برقرار می‌شود!
در دیگر کشورهای جنوب آمریکا نیز روزی با نام «روز عشق و دوستی» وجود دارد بیشتر افراد این روز را با فرد مورد علاقه‌شان گذرانده و هدیه محرمانه ای نیز به طرف مقابلشان می‌دهند.
در اسکاتلند نیز مهمانی مشابهی برای دختران و پسران مجرد برگزار می‌شود. در این مراسم مسابقه و بازی‌های مختلف برگزار می‌شود تا دختران و پسران با هم آشنا شوند، برای مثال هر فرد تنهایی اسمش را روی تکه ای کاغذ می‌نویسد و این کاغذها درون دو عدد کلاه انداخته می‌شود؛ یک کلاه مخصوص نام خانم‌ها و یک کلاه مخصوص نام آقایان. سپس دو نفر این اسامی ‌را یکی یکی از کلاه‌ها بیرون کشیده و هر دختر با یک پسر شریک شده و بازی یا مسابقه را آغاز می‌کنند.

در زمان‌های گذشته مردم فرانسه رسم عجیبی به نام une loterie de amour داشتند که اکنون ممنوع شده است. زنان و مردان در خانه‌هایی روبروی یکدیگر جمع می‌شدند و در سر یکدیگر داد می‌کشیدند! تا نیمه روز بدین ترتیب سپری می‌شد تا آنها یکدیگر را انتخاب کنند و اگر مردی کسی را انتخاب نمی‌کرد می‌توانست آنجا را ترک کند و بنابراین بعضی دختران تنها می‌ماندند. هنگام تاریک شدن هوا دختران تنها دور هم جمع شده مراسم آتش بازی راه انداخته و پسرانی که به آنها بی‌اعتنایی کرده بودند را نفرین می‌کردند! در نهایت هم دولت فرانسه به دلیل رواج کینه جویی این رسم را ممنوع اعلام کرد.

در بسیاری از کشورها هم نقش هدیه دهنده و هدیه گیرنده کاملا برعکس است: یعنی زنان وظیفه برگزاری جشن ولنتاین و گرفتن هدیه را دارند در صورتیکه مردان منتظر این روز می‌مانند تا هدیه بگیرند.

در ژاپن روز ولنتاین جنبه تجاری به خود گرفته است. کارخانه شکلات سازی «موریناگا» زنان را تشویق می‌کند که روز ۱۴ فوریه به مردان شکلات هدیه دهند. جالب اینکه در ادارات ژاپن قانونی اجباری برای زنان کارمند وجود دارد که باید روز ولنتاین به همکاران مرد شکلات هدیه بدهند! این طرح بدین منظور ترتیب داده شده که زنان بتوانند با مردها ارتباط برقرار کنند. البته شکلات‌ها انوع مختلفی دارد: زنان به مردی که دوستش دارند honmei-choko (شکلات محبوب)، به مردانی که نسبت به آنها بی‌تفاوتند giri-choko (شکلات اجباری) و cho-giri-choko (شکلات فوق اجباری) را به مردی می‌دهند که ازش بدشان می‌آید یا مردی که منفور و بدنام است. و بالاخره مردانی که از زنان شکلات گرفته اند هم روز ۱۴ مارس که به «روز سفید» معروف است، هدیه‌هایی نسبتا گران قیمت برای زنان می‌خرند.

در کره جنوبی روز چهاردهم هر ماه به یکی از جنبه‌های عشق اختصاص داده شده است. برای مثال ۱۴ ماه می‌ روز «رز»، ۱۴ اکتبر روز «شراب» و ۱۴ دسامبر «روز در آغوش کشیدن» نام گذاری شده است. در روز ۱۴ فوریه زنان به مردان شکلات هدیه می‌دهند و مردان نیز روز ۱۴ مارس (روز سفید) به زنان آب نبات غیر شکلاتی هدیه می‌دهند. افرادی هم که اصلا در هیچ روزی از کسی هدیه‌ای نگرفته‌اند در روز ۱۴ آپریل به نام «روز سیاه» دور هم جمع شده و یک نوع خوراکی سیاه رنگ به نام bean noodles خورده و برای تنهایی خودشان تاسف می‌خورند!

Day - Valentine - the most beautiful - Cards - Greeting post -2016 (3)

ولنتاین ۹۴

نوروز ۹۵

روز عشق 

کارت های عاشقانه ۱۳۹۵

ولنتاین ایرانی

مدل های کارت پستال ولنتاین

Day - Valentine - the most beautiful - Cards - Greeting post -2016 (4)

 

ولنتاین ۹۴

نوروز ۹۵

روز عشق 

کارت های عاشقانه ۱۳۹۵

ولنتاین ایرانی

مدل های کارت پستال ولنتاین

 

Day - Valentine - the most beautiful - Cards - Greeting post -2016 (5)

ولنتاین ۹۴

نوروز ۹۵

روز عشق

کارت های عاشقانه ۱۳۹۵

ولنتاین ایرانی

مدل های کارت پستال ولنتاین

Day - Valentine - the most beautiful - Cards - Greeting post -2016 (6)

ولنتاین ۹۴

نوروز ۹۵

روز عشق

کارت های عاشقانه ۱۳۹۵

ولنتاین ایرانی

مدل های کارت پستال ولنتاین

Day - Valentine - the most beautiful - Cards - Greeting post -2016 (7)

 

ولنتاین ۹۴

نوروز ۹۵

روز عشق

کارت های عاشقانه ۱۳۹۵

ولنتاین ایرانی

مدل های کارت پستال ولنتاین

 

روز ولنتاین | قشنگ ترین کارت پستال 2016

ولنتاین

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا