انواع دسر

دستور تهیه پارفه لایه ای با آجیل (دسر بهاری)

دستور تهیه پارفه لایه ای با آجیل

(دسر بهاری)

 

Recipes - Preparation - Parfh - layer - of - the - Nuts - Dessert - Spring

دستور تهیه پارفه لایه ای با آجیل

اگر به دنبال یک دسر شیک و متفاوت هستید، پارفه ها یک پیشنهاد ویژه هستند. این دسرها با انواع میوه‌های فصل هم تهیه می‌شوند. پس دست‌به‌کار شوید.

مواد لازم برای 4 نفر

2 /1 2 پیمانه آجیل مخلوط
2 /1 پیمانه کشمش
2 /1 پیمانه عسل
4 /1 1 پیمانه شیر
1 ق چ پودر وانیل
4 /1 پیمانه شکر
4 /1 پیمانه آرد ذرت
4 عدد زرده تخم‌مرغ
4 /1 ق چ نمک
100 میلی‌لیتر خامه فرم گرفته

طرز تهیه:

1. شکر، آرد ذرت و نمک را بریزید و باهم مخلوط‌ کنید. در یک‌ کاسه دیگر زرده‌های تخم‌مرغ را مخلوط‌ کنید، سپس مخلوط آرد ذرت را کم‌کم به آن اضافه کنید. هر بار حدود 1 ق س از مخلوط آرد را به زرده اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط نرم و غلیظی حاصل شود.

2. شیر و وانیل را با هم مخلوط‌ کنید، سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا حباب‌هایی لبه قابلمه تشکیل شود. حال باید آن را از روی حرارت بردارید، آن را به‌آرامی داخل کاسه بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید تا شیر با بقیه مواد مخلوط شود. دوباره مواد را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کرم نرم و غلیظی به دست بیاید، سپس از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود، خامه را اضافه کرده و خوب هم بزنید. کرم حاصل را به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

3. در این فاصله آجیل مخلوط را داخل یک کاسه مناسب بریزید و آن را خرد کنید. کشمش و عسل را هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. آن را هم داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. موقع سرو، کرم و مخلوط آجیل را به‌صورت لایه‌لایه داخل لیوان‌هایی که آماده کرده‌اید بریزید و سرو کنید.

 

 

 

 

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا