آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسر

آموزش تصویری بافت سبد بر روی کیک

آموزش تصویری بافت سبد بر روی کیک

Training - image - textures - basket - on - the - cake (1)

قول داده بودم که کم کم آموزش هایی برای تزئین کیک هم داشته باشیم و این پست میتونه شروع خوبی باشه.
امروز قراره آموزش تزئین این کیکی که دارید عکسش رو می بینید رو براتون بذارم. بافت سبد با گل های روی کیک که همش به کمک قیف و ماسوره انجام شده. برای بافت سبد میتونید از انواع باترکریم ها استفاده کنید و یا از خامه و البته می دونید که باید شرایط رو در نظر بگیرید. غلظت کرمی که برای بافت سبد نیاز دارید باید طوری باشه که به راحتی بتونید پایپش کنید. خیلی سفت یا خیلی شل بودن کرم یا خامه ای که استفاده می کنید میتونه کار رو خراب کنه. پس کرم باید تا حدی سفت بشه که به راحتی ماسوره بخوره و نه بیشتر.
برای گل های روی کیک هم میتونید از رویال آیسینگ یا باترکریم استفاده کنید که توضیح بیشتری میدم.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (2)

روی یه کاغذ معمولی (سیاه سفید یا رنگی فرق نداره) مدل را بکشید و پرینتش کنید و بذارید داخل یه کاور پلاستیکی و باهاش تمرین  کنید و یا به سادگی روی کاغذ تمرینتون رو انجام بدید و بعد از تمرین با کرم روش بندازید دور و یا حتی بدون استفاده از این تصویر روی یه کاغذ یه سری خطوط با فاصله یکسان بکشید و تمرین کنید.

یا حتی اگه خیلی به خودتون مطمئنید مستقیم روی کیک اجراش کنید.

اما همونطور که گفتم من آموزش امروز رو طبق استاندارها و روش های ویلتون براتون میذارم. البته مطمئنا به کیفیت کلاس های حضوری ویلتون نمی رسه ولی خب دست ما کوتاه و خرما بر نخیل… باید از داشته هامون نهایت استفاده رو ببریم؛ پس میریم سراغ چیزهایی که بهشون دسترسی داریم.

برای بافت سبد میتونید با توجه به اندازه کیکتون و نتیجه ای که میخواید بگیرید از ماسوره های مختلف استفاده کنید و میدونید که یکسری ماسوره هم مخصوص بافت سبد داریم. میتونید پست آشنایی با ماسوره ها رو یه مرور کوتاه کنید. داخل ویدئو آموزشی امروز و همینطور ماسوره ای که روی برد تمرینی کار شده ماسوره شماره 21 ویلتونه.
بافت سبد یه پروسه دو مرحله ایه که مرتب تکرار میشه تا کل کیک رو پوشش بده. اول یه خط عمودی رسم میشه. روی برد میبینید که دو نوع خط عمودی داریم یکی ممتد و یکی نقطه چین. اولین خط رو روی یک خط ممتد رسم کنید.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (3)

و بعد شروع کنید به کشیدن خط های افقی و فاصله خالی خط های افقی رو با دات هایی که با ماسوره میزنید پر کنید و البته مشخصه که این دات ها باید روی خطوط نقطه چین باشن.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (4)

مرحله بعد خط عمودی بعدی رو روی دات ها و در امتداد خط نقطه چین بکشید پایین.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (5)

و بعد دوباره فاصله های خالی رو با خط های افقی پر کنید ولی ایندفعه دات نداریم.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (6)

و دوباره از اول. این مراحل اینقدر تکرار میشه تا کل کیک کاور بشه.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (7)

نوروز 95

Training - image - textures - basket - on - the - cake (8)

وقتی قراره بافت سبد داشته باشیم خیلی مهمه که خط های افقی و عمودیمون صاف باشن. حالت دار کردن این خط ها کارو زشت میکنه. پس صاف و یکدست برید جلو و سعی کنید فشاری که به قیف میدید همیشه به یک اندازه باشه تا مقدار کرمی که ازش خارج میشه تو کل کار خط های یکسانی ایجاد کنه.

خب حالا این تمرین بود. وقتی قراره روی کیک رو تزئین کنیم و خبری از خط های ممتد و نقطه چین نیست چکار کنیم؟

اول کیکتون رو اندازه بگیرید و مرحله بعد اینه که تصمیم بگیرید میخواید فاصله بین خطوط عمودیتون چقدر باشه؟ به هم نزدیک باشن یا فاصله زیاد میخواید ولی معمولش اینه که این فاصله رو بین 1.2 سانتی متر تا 1.8 سانتی متر میگیرن. حالا باید روی کیک اندازه بزنیم. میبینید که بافت سبد به شکلیه که یکی درمیون بین خط های عمودی باید با کرممون دات بزنیم تا بافت زیبایی ایجاد بشه (البته مدل ساده و بدون داتشم انجام میشه) پس چون کیکمون گرده باید تعداد خطوط عمودی طوری باشه که وقتی از دو طرف کیک به هم میرسن مشکلی نداشته باشیم. برای این کار طوری کیک رو تقسیم بندی کنید که تعداد خطوط حتما زوج بشه. میتونید از صفحه های مدرج که مخصوص همین کاره استفاده کنید ولی چون این صفحه ها ابزار حرفه ای کار با کیک هستن و ممکنه در دسترس همه نباشن من یه روش ساده تر رو براتون توضیح میدم که باز هم از متدهای آموزشی ویلتونه.

مثلا یه کیک 25 سانتی متری داریم. میخوایم روی کیک 18 تا علامت با فاصله 1.4 سانتی متر مشخص کنیم. یه تکه مقوای باریک با عرض 1.4 سانتی متر ببرید و به شکلی که تو تصویر شماره 2 شکل زیر می بینید روی کیک رو علامت بذارید و بعد به کمک یه چاقو (یا هرچیزی که این کارو براتون انجام بده) علامت روی بدنه کیک رو کامل کنید (تصویر شماره 3) و بعد شروع کنید به همون شکلی که تمرین کرده بودید بافت سبد رو روی کیک اجرا کنید.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (9)

برای لبه های کیک هم از بافت ریسمان استفاده میشه که انواع مختلف داره و یه نمونه اش رو تو ویدئو می بینید. برای این بافت از ماسوره شماره 18 ویلتون استفاده شده.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (10)

 

Training - image - textures - basket - on - the - cake (11)

با ماسوره های مختلف بافت سبد کمی تغییر میکنه ولی اصول کارش نه. با هر ماسوره ای که کار می کنید اگه اصولی که بالا نوشتم رو ادامه بدید، به نتیجه مطلوب می رسید. بافت سبد رو با دو تا رنگ هم انجام میدن. خط های عمودی با یه رنگ و افقی ها با یه رنگ دیگه ولی روش کار همونه که براتون گذاشتم. این هم از لینک آموزش استفاده از ماسوره ها :

تزیین خامه توسط ماسوره www.ashpaziha.com

Training - image - textures - basket - on - the - cake (12)

خب این از کیکمون. با این تکنیک میتونید تزئین های مختلفی رو انجام بدید و مهم اینه که اصولش رو یاد بگیرید و بعد میتونید تو شرایط مختلف و روی کیک های مختلف ازش استفاده کنید.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (13)

اطلاعات لازم برای درست کردن هرکدوم از گل ها رو هم برای دوستانی که میخوان استفاده کنم میذارم ولی قول این رو میدم که در آینده خیلی مفصل تر روی این بحث کار می کنیم. فعلا این چند دقیقه آموزش رو (که به نظر خودم اصلا راضی کننده نیست) به عنوان دستگرمی داشته باشید و ازش لذت ببرید.

لیبل ها رو برش بزنید و بچسبونید روی میخ پایه گل و روش یه تکه مربع شکل کاغذ روغنی رو با مقدار خیلی کم چسب حرارتی و یا بهترش با کمی باترکریم ثابت کنید و گل هاتون رو روش درست کنید. بعد کاغذ روغنی رو بذارید کنار تا گلتون خشک بشه و اونوقت میتونید خیلی آروم برش دارید و بذاریدش روی کیک. بهتره برای درست کردن گل ها از رویال آیسینگ استفاده بشه که بهتر خشک میشن و یا اگه از باترکریم استفاده کردید، غلظت کرمتون زیاد باشه. اگه تو این کار حرفه ای بشید میتونید خیلی از این گل ها رو مستقیم روی کیک پایپ کنید ولی بعضی ها مثل رز باید جدا درست بشن و بعد منتقلشون کنیم روی کیک.

Training - image - textures - basket - on - the - cake (14)

 

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا