انواع آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت مرغ با نخود

طرز تهیه آبگوشت مرغ با نخود

آبگوشت مرغ با نخود

procedure-preparation-broth-chicken-with-pea

 

مواد لازم:

گوشت گوسفندی با استخوان و چربی 250 گرم

لوبیا سفید 1/2 پیمانه

نخود 1/2پیمانه

پیاز 1 عدد بزرگ

گوجه‌فرنگی 2 عدد

ادویه‌جات به میزان لازم

سیب‌زمینی 4 عدد کوچک

رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

حبوبات را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید و مرتب آب آن را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود. اگر خیس کردن حبوبات را فراموش کرده‌اید و یا زمان کافی برای انجام این کار نداشتید، بهتر از حبوبات را کمی بجوشانید و کف حاصله از پخت آن را بگیرید و پس از آبکشی کردن به سایر مواد اضافه کنید.

گوشت، حبوبات، پیاز و گوجه که به صورت 4 قاچ برش زده‌اید را در ظرف پخت مورد نظر قرار دهید و مقداری در حدود 6 برابر حجم مواد به آن آب اضافه نمایید. توجه داشته باشید که کل آب مورد نیاز برای پخت را ابتدا اضافه کنید، در این صورت مزه‌ آبگوشت بهتر خواهد شد؛ اما اگر احتیاج به اضافه کردن آب بود، از آب جوش استفاده کنید.

پس از به جوش‎ آمدن آب، کف حاصله از پخت گوشت را خارج کنید و زردچوبه و فلفل را اضافه کنید. زردچوبه یکی از ادویه‌های اصلی آبگوشت محسوب می‌شود.

درب ظرف را ببندید و اجازه دهید با حرارت خیلی ملایم بپزد. به خاطر داشته باشید که هر چه زمان پخت طولانی‌تر و حرارت ملایم‌تر باشد آبگوشت جاافتاده‌تر و خوشمزه‌تری خواهید داشت.
پس از پخت حبوبات و گوشت، نوبت به اضافه کردن لیموعمانی و یا گرد لیمو، نمک و سیب‌زمینی می‌رسد. لیمو عمانی‌ها را سوراخ کنید و سیب‌زمینی‌ها را با پوست به غذا اضافه کنید. توجه داشته باشید که نمک و لیمو عمانی نباید زودتر از این مرحله به آبگوشت اضافه شوند، چرا که اضافه کردن نمک زودتر از موعد مقرر باعث تاخیر در روند پخت گوشت و حبوبات خواهد شد. لیمو عمانی نیز علاوه بر طولانی کردن فرآیند پخت ممکن است باعث تلخ‎ شدن آبگوشت شود.

در نهایت، رب گوجه فرنگی را به آبگوشت اضافه کنید. همچنین دنبه، پیاز و گوجه را که به صورت 4 قاچ در ابتدای پخت به آبگوشت اضافه کرده بودید را در ظرفی جداگانه به کمک گوشت‌کوب به صورت پوره دربیاورید و به آبگوشت اضافه کنید و اجازه دهید آبگوشت اصطلاحا جا بیفتد. در صورت تمایل می‌توانید در هنگام افزودن رب از مقدار کمی زعفران‌ آب‌زده برای عطر و طعم بهتر بهره ببرید.

پس از پخت کامل آبگوشت، استخوان و آب گوشت را جدا کرده و حبوبات را به کمک گوشت‌کوب به خوبی بکوبید.

در صورت تمایل می‌توانید به هنگام سرو آبگوشت، از مقدار کمی سبزی معطر خشک‌شده مانند ترخون برای تزیین و طعم‌دار کردن آبگوشت بهره ببرید.

آبگوشت را در کنار سبزی خوردن تازه، ماست یا ترشی و دوغ سرو نمایید.

 

آبگوشت مرغ با نخود

انواع آبگوشت

مطالب مرتبط با آبگوشت در سایت آشپزی ها :

  1. طرز تهیه آبگوشت مرغ با لپه
  2. طرز تهیه آبگوشت لپه و لیمو عمانی
  3. دستور تهیه آبگوشت زیره (غذای کرمانی)
  4. طرز تهیه آبگوشت ذرت ویژه سفره افطار
  5. دستور پخت آبگوشت بز قورمه ( کرمانی )
  6. آموزش درست کردن آبگوشت قرمه
  7. دستور پخت آبگوشت مرغ با پوره ی سیب زمینی پنیری
  8. آموزش درست کردن آبگوشت نذری
  9. آموزش پخت آبگوشت رژیمی
  10. دستور تهیه آبگوشت ساده سنتی
2.7/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا