انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

طرز تهیه نان بربری(آموزش تصویری)

طرز تهیه نان بربری(آموزش تصویری)

 

Mode - supplying - Bread - video (1)

مواد لازم :

آب گرم 350-400 میلی لیتر یا یک و نصفی پیمانه
آرد 3 پیمانه + 3 ق غ یا 475 گرم
شکر 1 ق غ
نمک 1 ق چ
روغن زیتون 1 ق غ
مخمر 1 ق غ
سبوس گندم
کنجد و سیاه دانه
مواد لازم برای رومال یا سس روی نون بربری :
آرد 1 ق چ
جوش شیرین 1 ق چ
آب دو سوم پیمانه

Mode - supplying - Bread - video (2)ابتدا آب گرم درجه حرارت 35 درجه سانتیگراد را داخل ظرف دستگاه نون پز بریزید بعد نمک و شکر و روغن زیتون را داخل آب بریزید و هم بزنید.

 

Mode - supplying - Bread - video (3)سپس آرد را روی مایع بریزید و مخمر را در مرحله آخر اضافه کنید. دستگاه را روی برنامه ” Dough ” تنظیم کنید و دکمه استارت رو بزنید. بعد از یک ساعت و نیم خمیر آماده شده.
کف سینی یا میزکار آرد بریزید و هر دو دستتون رو هم آردی کنید و مرتب روی خمیر آرد بپاشید و خمیر را از ظرف به سینی منتقل کنید. در این مرحله خمیر خیلی چسبنده ست و باید مرتب به دستتون آرد بزنید و خمیر را به مدت یک دقیقه ورز بدید البته یه چیزی را فراموش نکنید که پدال دستگاه رو تو این مرحله از خمیر جدا کنید.
بعد از اینکه خمیر را ورز دادید اون را به شکل یه چونه درست کنید و زیر و روی خمیر را آرد بزنید.

 

Mode - supplying - Bread - video (4)چونه خمیر را که کاملا به آرد آغشته کردید داخل سینی که کف اون هم آرد پاشیدید بگذارید و روی آن را با یه حوله یا پارچه به مدت ده دقیقه بپوشونید تا حجم خمیر بیشتر بشه و کمی پف کنه.
داخل سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی ان را ابتدا ارد سفید و سپس سبوس گندم بریزید.
تو این مرحله هر چی سینی فر بزرگتر بشه نون بربریتون کشیده تر و قد بلندتر میشه وگرنه میتونید مثل من 2 تا نون تپلی درست کنید.

 

Mode - supplying - Bread - video (5)چونه خمیر را روی سینی به شکل دلخواهتون پهن کنید و دوباره روش کمی آرد سفید بریزید و روش را با حوله به مدت یک ساعت بپوشانید.

 

Mode - supplying - Bread - video (6)در این بین میتونید سس روی نون را درست کنید که آرد و جوش شیرین را با آب سرد مخلوط کنید و روی شعله گاز بگذارید و هم بزنید تا به جوش بیاد و بلافاصله از روی گاز برش دارید و بگذارید خنک بشه.
فر را با درجه حرارت 460 درجه فارنهایت گرم کنید.

 

Mode - supplying - Bread - video (7)حوله را از روی خمیر بردارید و با برس یا کف دستتون از مواد سس روی نون بریزید و شروع به خط انداختن روی نون کنید. این مرحله خیلی مهمه یعنی رومال کردن نون هست که کمک میکنه به راحتی شکل بربری راه راه بشه.
بعد از اینکه با انگشت روی نون خط انداختید دوباره یک دور دیگه با برس روی خطها را سس بمالید.

 

Mode - supplying - Bread - video (8)روی نون سیاه دانه و کنجد بپاشید و تا جایی که قالب بهتون اجازه میده سر و ته خمیر را بکشید تا کمی بلندتر بشه و به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا سطح نون طلایی بشه. بعد از پخت نون را روی رک سیمی بگذارید تا خنک بشه و بعد نون را برش بزنید و داخل نایلون بگذارید و فریز کنید.

 

Mode - supplying - Bread - video (9)

 

Mode - supplying - Bread - video (10)++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

 

 

 

3.6/5 - (7 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا