تازه های آموزش شیرینی پزی

دستور پخت شکلات های تیره با نان محلی (تصویری)

دستور پخت شکلات های تیره با نان محلی

(تصویری)

Recipes - baking - chocolate - the - dark - with - Bread - Local - image (1)

من در اینجا آموزش تهیه شکلات های تیره روی نان محلی رو به دو روش تهیه کردم . یکی با استفاده از کامکوات های شیرین و دستور دیگه با استفاده از تراشه های برشته ی نارگیل . کامکوات از خانواده مرکبات که شبیه پرتقاله ولی در سایز کوچیکتر . بافت درونش هم مانند مرکباته و من این کامکوات ها رو به صورت لایه های نازک برش زدم . می بینین که ظاهر زیبایی دارن پیشنهاد میکنم برای داشتن همچین شکلات هایی این آموزش رو دنبال کنین .

Recipes - baking - chocolate - the - dark - with - Bread - Local - image (2)

شکلات هایی با کامکوات و شکلات هایی با نارگیل برشته شده :

مواد مورد نیاز برای تهیه هر دو دستور :

1 – 2 بسته شکلات نیمه شیرین و آب شده
2 – یک بسته نان سنتی نمک دار

مواد لازم برای کامکوات شیرین :

1 – یک پیمانه کامکوات بسیار نازک قطعه قطعه شده
2 – یک پیمانه آب
3 – یک پیمانه شکر

Recipes - baking - chocolate - the - dark - with - Bread - Local - image (3)

طرز تهیه :

شکلات با کامکوات های شیرین :

شکر و آب رو توی یه تابه ی مخصوص سرخ کردن و نچسب و کم عمق بریزین ، و اجازه بدین آب و شکر داخل تابه ، بجوشه . به طور مداوم هم بزنین تا شکر کاملا توی آب حل بشه . وقتی به نقطه جوش رسید ، دما رو کم کنین . و برش های کامکوات رو به صورت یک لایه در ته تابه بچینید و حرارت رو روی کم قرار بدین و بذارین به مدت 40 دقیقه بمونه یا تا زمانی بمونه که قسمت های سفید میوه ، حالت شفاف پیدا کنه .
بعد از آماده شدن ، اون ها رو از تابه بیرون بیارین و روی یه سطح دندانه دار مانند تصویر قرار بدین ، تا سرد بشن . در این مرحله ی لایه نازک از شکلات آب شده رو روی تکه ای از نان سنتی بمالین و سپس با استفاده از یه کاردک یا چاقو ، شکلات رو در سرتاسر تکه های نان پخش کنین . حالا کامکوات های شیرین شده رو روی شکلات قرار بدین . سپس اجازه بدین به مدت یه شب یا چند ساعت یه گوشه بمونه تا کاملا سرد بشن .
بعد از سرد شدن ، با استفاده از یه چاقوی تیز ، نون های حاوی کامکوات های شیرین و شکلات رو به تکه های کوچیک برش بزنین . کار درست کردن شکلات با کامکوات های شیرین به پایان رسیده ، می تونین سرو کنین و از شیرینیش لذت ببرین .
برای درست کردن شکلات با نارگیل هم دستور زیر رو دنبال کنین .

Recipes - baking - chocolate - the - dark - with - Bread - Local - image (4)

مواد مورد نیاز برای درست کردن شکلات با نارگیل :

1 – نصف پیمانه نارگیل خرد شده بدون شکر
2 – 1/4 پیمانه روغن نارگیل نرم
3 – یک قاشق غذا خوری شکر
4 – 1/4 قاشق چای خوری عصاره ی بادام

 

Recipes - baking - chocolate - the - dark - with - Bread - Local - image (5)

طرز تهیه این دستور :

ابتدا همه ی مواد تشکیل دهنده رو با هم مخلوط می کنین و توی یه ورق مخصوص پخت قرار می دیم و به مدت 20 دقیقه درون فر با دمای 300 درجه فارنهایت میذاریم یا تا زمانی که رنگش شروع به قهوه ای شدن کنه . بعد با استفاده از یک کاردک مخصوص یا یک چاقو شکلات های آب شده رو روی نان های سنتی بمالین و بعد از اون برش های نارگیلی که آماده کردین رو روی شکلات ها قرار بدین و بعد از سرد شدن ، اون ها رو با یه چاقوی تیز به تکه های کوچیکتر برش بزنین .
نکته : برای اینکه تراشه های برشته ی نارگیل درست کنین ، می تونین تراشه های نارگیل رو توی یه ورق مخصوص پخت قرار بدین و به مدت 20 دقیقه توی فر با دمای 300 درجه ی فارنهایت بذارین تا رنگش شروع به قهوه ای شدن کنه و یا اینکه بدون استفاده از فر ، تراشه های نارگیل رو توی یه تابه بریزین و روی شعله قرار بدین و به مدت 10 دقیقه مدام هم بزنین . کار درست کردن شکلات با تراشه های برشته ی نارگیل هم به پایان رسید ، می تونین سرو کنین و لذت ببرین .

 

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا