گلدوزی و تکه دوزی

آموزش دوخت جغد برای نگهداری وسایل خیاطی

آموزش دوخت جغد برای نگهداری وسایل خیاطی

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (1)

بزرگترین حیوان خونگی که دوختم …. بشکافم رو گم کردم، رفتم یکی دیگه گرفتم و بازم گمش کردم و همینطور هر بار یکی از وسایل خیاطیم رو گم می کنم. یکی از همین روزها سایت Pinterset رو نگاه میکردم که یک جغد خال خالی زیبا دیدم که برای جا کنترلی ساخته شده بود. از همین ایده استفاده کردم و با تغییر دادن اون جغد دستیار خودم رو ساختم که توی نگه داشتن وسایلم کمکم کنه!!

این جغد پیر عاقل کنار چرخ خیاطی شما میشینه و تمام وسایل لازم و ضروری شما رو نگه میداره تا هر وقت خواستین بهشون دسترسی داشته باشین. مثلا گچ خیاطی، متر، قیچی، بشکاف، نخ چین و سوزن و چند تا دستمال برای تمیز کردن چرخ خیاطی و …. حتی میتونین به عنوان جاسنجاقی هم ازش استفاده کنید.

نظرتون چیه؟ شما هم میخواید جغد دستیار خودتون رو داشته باشید؟

وسایلی که نیاز خواهید داشت:

 

  • الگو
  • پارچه – از هر طورحی که دوست داشته باشید میتونید استفاده کنید.
  • نخ
  • سنجاق/ سوزن
  • قیچی
  • لایه چسب
  • پشم شیشه
  • برنج
  • دو تا دکمه
  • هر تزیینات دیگری که دوست دارید مثلا یک کراوات یا یک دکمه قلبی!؟

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (2)

الگوها رو بعد از چاپ کردن ببرید. نکته : اگر میخواهید که پارچه ی قسمت شکم و صورت جغد متفاوت باشه برای قسمت جلوی جغد از الگوی صفحه 2 استفاده کنید. اینجا من از همون الگو استفاده کردم.

با توجه به الگو و به تعدادی که روی هر کدوم ذکر شده پارچه و لایه چسب ها رو ببرید. یادتون باشه که لایه چسب ها رو حدود نیم سانتی متر کوچکتر از پارچه ببرید. لایه چسب مربوط به هر قسمت رو به پارچه مربوط به اون اتو بزنید تا بپسبه.

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (3)

اگر میخواهید جلوی جغد یک تکه باشه این مرحله رو رد کنید. برای اینکه قسمت جلوی جغد دو تکه باشه دو قسمتی که بریدی رو از قسمت دوخت سنجاق بزنید به صورتی که روی پارچه داخل باشه . این قسمت رو به هم بدوزید و بعد باز کنید و اتو بزنید . (تصویر ها رو ببینید)

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (4)

تکه مربوط به جیب ها رو بردارید و لبه ها رو نیم سانتیمتر به داخل برگردونید و اتو بکشید و بدوزید.

حالا جیب رو روی قسمت شکم مانند تصویر قرار بدید. از وسط پارچه جیب یک دوخت عمودی بزنید به هردو پارچه که دو تا جیب داشته باشیم.

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (5)

 

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (6)

دو تکه مربوط به چشم های جغد رو بردارید و اونها روی صورت جغد جایی که می خواهید باشه بگذارید. تکه پارچه ای که برای سفیدی چشم جغد هست رو برداریو و اون رو از وسط ببرید تا دو نیم دایره داشته باشیم اونها رو روی قسمت پایین دایره های چشم قرار بدید و بعد همه رو با هم زیگزاگ کنید . بعد دکمه های چشم ها رو هم سر جای خودشون بدوزید.

میتونید چشم ها رو به هر صورت دیگری که دوست دارید بدوزید.

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (7)

دو تا از بالها رو بردارید و به صورتی که روی پارچه داخل باشه روی هم قرار بدید و ستجاق بزنید. دور تا دور اون رو به هم از نیم سانتیمری لبه ها به هم بدوزید. یادتون نره باید بک درز برای برگردوندن بال جا بگذارید بهتره این درز روی قسمتی باشه که بدن جغد دوخته میشه. بال رو برگردونید یکبار اتو بکشید و بعد دو دوخت روی بال بزنید تا شکل بال واقعی به خودش بگیره! همین کارها رو برای بال دوم هم انجام بدید.

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (8)

قسمت جلوی جغد رو برگردونید که پشت پارچه رو به بالا باشه، بالها رو روی اون قرار بدید به صورتیکه حالت بالها پس از برگردوندن درست باشه و طوری قرار بگیر که لبه ی بالها روی لبه ی کناری بدن جغد باشه و بهش دوخته بشه. و بعد قسمت پشت جغد رو روی انها قرار بدید بازهم باید روی پراچه داخل باشه. بعد دور تا دور کار رو سنجاق بنید و از یک سانتیمتری لبه دور تا دورش رو بدوزید البته باز هم یادتون باشه حدود 4 5 سانتیمتر رو برای برگردوندن جغد باز بگذارید. بعد از دوختن اتو بکشید پارچه رو از قسمت درز برگدونید و باز هم اتو بکشید.

نکته : ممکنه شما بخواهید تو این مرحله پاها رو هم به بدنه جغد بدوزید ، میتونید این کار رو هم انجام بدید و البته بهتر هم هست تو این مرحله پاها رو هم به هم بدوزید . من برای بار اول توی مرحله 10 همونطور که خواهید دید پاها رو اضافه کردم.

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (9)

 

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (10)

یک فنجان برنج یا بیشتر رو داخل جغد بریزید  تا کمی سنگین بشه و بتونه بشینه . حالا کل جغد رو با پشم شیشه پر کنید و بعد درز رو با نخ و سوزن بدوزید.

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (11)

تکه پارچه های مربوط به نوک رو بردارید و روی هم قرار بدید و مثل قسمتهای قبل بدوزید و از درزی که باز گذاشته اید اون رو برگردونید و بعد اتو بکشید. درز رو بدوزید.  حالا نوک رو در جای خودش قرار بدید و بدوزید یا میتونید از کمی چسب استفاده کنید.

تمام این کارها رو برای پاها هم انجام بدید و در آخر کار اونها رو به جای مناسب بدوزید .

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (12)

 

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (13)

خوب جغد شما آماده شده که بهتون کمک کنه! میتونید بالهاش رو باز بگذارید و یا با کمی چسب  یا یک کوک اونها رو به جیب ها بدوزید تا باز نشه. من دوست داشتم طوری بنظر برسه که تمام وسایل من رو بغل گرفته .

خوب حالا میتونید هر تزیین دیگه ای که دوست دارید به جغدتون اضافه کنید مثل یک پاپیون روی سرش یا ….

از جغدهایی که ساختید عکس بگیرید و اینجا بگذارید تا کارهای شما رو هم ببینیم.

Training - stitching - owl - for - maintenance - Tools - Tailor (14)

 

 

 

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا