انواع پیش غذا و کاناپه

طرز تهیه سالاد بادمجان (تصویری)

طرز تهیه سالاد بادمجان (تصویری)

 

Salad - eggplant (1)

من در اینجا دستور تهیه ی سالاد بادمجون رو برای شما آماده کردم ، این سالاد یه پیش غذای بسیار محبوب در بسیاری از نقاط رومانی است . این یه غذای گیاهیه و بسیار راحت و آسون میشه اون رو درست کرد . شما می تونین این سالاد رو با نون به عنوان یه غذای سبک و میان وعده سرو کنین .

من در ابتدا بادمجون ها رو کبابی کردم تا پوست بادمجون ها کاملا سوخته بشه و بعد بادمجون ها رو با چاقو ریز و خرد کردم . من معمولا با میکسر که دارای تیغه های فلزیه این کار رو انجام میدم و با این روش سریع تر هم انجام میشه . زمان مورد نیاز برای درست کردن این سالاد بادمجون 60 دقیقست ، که 15 دقیقه زمان برای آماده کردن مواد و 45 دقیقه برای پخت نیاز داریم . مواد لازم ذکر شده برای 6 الی 8 نفر می باشد .

Salad - eggplant (2)

مواد لازم برای درست کردن این دستور :

_ 4 عدد بادمجان متوسط ( یک و نیم کیلو گرم )

_ یک عدد پیاز کوچک

_ 3 قاشق غذا خوری سس مایونز

_ نمک به میزان مورد نیاز

_ گوجه فرنگی و زیتون سیاه و فلفل برای تزئین ( اختیاری )

Salad - eggplant (3)

Salad - eggplant (4)

Salad - eggplant (5)

Salad - eggplant (6)

Salad - eggplant (7)

طرز تهیه این سالاد :

ابتدا پیش گرمایش فر رو روی دمای 350 درجه سانتی گراد و یا 180 درجه ی فارنهایت تنظیم کنین . سپس با یه چنگال روی بادمجون ها سوراخ هایی ایجاد کنین و به مدت 45 دقیقه ، اون ها رو توی فر قرار بدین . بعد از اینکه بادمجون ها کاملا کبابی شدند ، باید بسیار نرم باشن و پوستشون تاول زده بشه . به جای فر ، می تونین بادمجون ها رو به سیخ بکشین و روی شعله قرار بدین تا نرم بشن و پوستشون بسوزه . بعد از کبابی کردن بادمجون ها ، پوست اون ها رو جدا کنین و هر گونه آب تلخ که روی بادمجون ها مونده رو دور بریزین . ( این کار کلید موفقیت شما برای درست کردن این سالاد است )

شما می تونین بادمجون ها رو درازا برش داده و درون بشقاب چند عدد دستمال کاغذی قرار بدین و بادمجون های برش داده شده رو روی دستمال کاغذی بذارین تا هر گونه آب اضافی از بادمجون ها گرفته بشه .

ساقه ی بادمجون ها رو جدا کنین و گوشت بادمجون ها رو ریز ریز کنین و یا اون ها رو توی میکسر بریزین و مثل پوره درست کنین .

تو این مرحله پیازهای ریز خرد شده و بادمجون و سس مایونز رو با هم مخلوط کنین و به مواد مقداری نمک بزنین تا مزه دار بشه . در آخر هم با گوجه فرنگی و زیتون و فلفل این سالاد رو به دلخواه خودتون تزئین کنین . از این میان وعده و غذای سبک و خوشمزه لذت ببرین .

Salad - eggplant (8)

 

Salad - eggplant (9)

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

3.6/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا