تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساخت دستگاه خنک کننده هوا

آموزش تصویری ساخت دستگاه خنک کننده هوا

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (1)

در این نوشته قصد داریم تا شما را با نحوه ساخت یک خنک کننده دست ساز آشنا کنیم ! این دستگاه گرچه نمیتواند به خوبی یک کولر عمل کنید ،‌اما عملکردی به مراتب بهتر از پنکه ها دارد !

Training-video-making-machine-cool-the-air (2)

شما میتوانید شبکه جلوی پنکه (به علاوه موتور آن) را برای این کار جدا کنید . حالا باید لوله های مسی (که طبیعتا فراهم کردن آن آسان نیست و هزینه زیادی نیز دارد) را مانند شکل ها روی آن تعبیه کنید . میبینید که تا زدن این  لوله ها بسیار آسان است .
قرار است از درون این لوله ها ،‌آب عبور کند ، پس نمیتواند انتهای لوله بسته باشد ! توجه داشته باشید که انتهای باز لوله به هیچ عنوان در روی خود دستگاه نباشد و بیرون آن قرار داشته باشد  .
هر چه تعداد پیچ و خم های شما بیشتر باشد (بتوانید لوله ی بیشتری روی دستگاه به کار ببرید ،‌البته نه تا حدی که مسیر باد مسدود شود) باد خنک تری خواهید داشت !
حالا میتوانید پمپ را به ابتدای لوله های مسی وصل کنید .

Training-video-making-machine-cool-the-air (3)

شما میتوانید یک پمپ معمولی آب را از بازار تهیه کنید . البته توجه داشته باشید که قط لوله های پمپ شما به گونه ای باشد که بتواند به خوبی لوله های مسی را در خود جای دهد و از هدررفت آب نیز جلوگیری کنید . محل های اتصال را بست محکم تا آب هدر نرود .

Training-video-making-machine-cool-the-air (4)

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (5)

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (6)

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (7)

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (8)

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (9)

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (10)

حالا باید ظرفی بزرگ و عایق حرارت تهیه کنید تا آب و یخ را درون آن بریزید . حالا نوبت آن است که سیستمتان را تکمیل کنید ! پمپ خود را در آب بیندازید .
باید یک لوله از پمپ ،‌ به دستگاه وارد شود و لوله ی دیگر از انتهای دستگاه دوباره به ظرف وارد شود ! در واعق در این سیستم ، تا وقتی که یخ ها آب نشوند ، بازده چیزی در حدود 100 درصد است ! هنگامی که آب یخ از درون ظرف ، توسط پمپ به درون لوله ها هدایت میشود ، باعث خنکی هوای خروجی میشود . این آب دوباره پس از طی مسیر لوله ها ، به ظرف بازمیگردد

Training-video-making-machine-cool-the-air (11)

 

Training-video-making-machine-cool-the-air (12)

 

2.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا