انواع نوشیدنی هاشربت | نوشیدنی سرد | نوشیدنی گرم

طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

black_coffee(photo-aks.com)

قهوه ترک

 

راز یک قهوه عالی اماده سازی ان با حرارت ملایم است ، بهتر است برای تهیه قهوه ترک مانند دیگر قهوه‌ها از پودر دانه‌های قهوه تازه برشته شده استفاده کنید چون عطر و طعمی عالی خواهید داشت.

پس از اسیاب کردن قهوه باید پودری یکدست داشته باشید ؛ پودر دانه‌های قهوه ترک باید کاملا ریز و یکدست اسیاب شده باشند.

برای تهیه بهترین نوع قهوه ترک باید 1 قاشق چایخوری پودر قهوه را با 1 فنجان اب بسیار سرد مخلوط کنید ( با اب سرد کف خامه ای خوبی روی قهوه ایجاد میشود  ) ، اگر تمایل دارید که شکر هم اضافه کنید باید از پودر شکر یا شکرهایی که زود حل میشوند استفاده نمائید.

قهوه ترک در 4 نوع سرو میشود : قهوه ساده بدون شکر ، قهوه با نصف قاشق چایخوری شکر ، قهوه با یک قاشق چایخوری شکر و قهوه با شکر بسیار زیاد.

برای اماده سازی قهوه ترک ابتدا پودر قهوه + اب سرد + شکر ( در صورت تمایل ) را داخل قهوه جوش بریزید سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید ، به ارامی با قاشق مواد را مخلوط کنید ، پس از اینکه مواد خوب مخلوط شدند قاشق را خارج کنید و منتظر بمانید تا قهوه به جوش بیاید.

پس از اینکه قهوه شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید ، اگر قهوه بجوشد دیگر خامه ای روی ان نخواهید داشت ، قهوه را درون فنجان بریزید و سرو کنید.

نکته : قهوه ترک را با 1 لیوان اب سرد سرو کنید ، اب سرد را قبل از نوشیدن قهوه مصرف میکنند تا طعم دهان تازه شده و مزه قهوه قوی تر حس شود.

میتوانید برای داشتن قهوه ای با طعم قوی تر قهوه را پس از به جوش امدن از روی حرارت بردارید و پس از چند ثانیه مجدد روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، این عمل را 3 بار تکرار کنید تا طعم قوی تری داشته باشید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا